Κυριακή 16 Σεπτέμβρη 2012
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Τραγική η κατάσταση στην ειδική αγωγή

Την Τετάρτη 19 Σεπτέμβρη, συγκέντρωση διαμαρτυρίας αναπήρων και των οικογενειών τους, στις 12 το μεσημέρι, στο υπουργείο Παιδείας

Από παλιότερη κινητοποίηση για την ειδική αγωγή και για το χρόνιο πρόβλημα, που τα ειδικά σχολεία δεν αρχίζουν κανονικά τη λειτουργία τους το Σεπτέμβρη
Από παλιότερη κινητοποίηση για την ειδική αγωγή και για το χρόνιο πρόβλημα, που τα ειδικά σχολεία δεν αρχίζουν κανονικά τη λειτουργία τους το Σεπτέμβρη
Οταν ένα παιδί με ειδικές ανάγκες είναι αναγκασμένο να περάσει τη ζωή του στους τέσσερις τοίχους του σπιτιού του, βλέποντας τηλεόραση, χωρίς τη στοιχειώδη εκπαίδευση, δίχως να μάθει να αυτοεξυπηρετείται, όταν οι γονείς του αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τη δουλειά τους για να το προσέχουν την ίδια στιγμή που τους κόβουν μισθούς, επιδόματα, τεχνικά βοηθήματα, φάρμακα, όταν περνούν όλη τους τη ζωή με την αγωνία «αν πεθάνω το παιδί μου τι θα γίνει; Ποιος θα το φροντίζει;», αν αυτό δεν είναι Μεσαίωνας, τότε τι είναι.

Η βαρβαρότητα στη θέση της εκπαίδευσης...

Φέτος στο Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών (ΚΕΑΤ) -το μοναδικό Κέντρο στη χώρα για τυφλούς- υπάρχουν μόνο 2 καθηγητές αντί για τουλάχιστον 10 που απαιτούνται. Για τα παιδιά του Δημοτικού δεν υπάρχει καν προσωπικό. Για να καταλάβει κάποιος τι σημαίνουν τα παραπάνω νούμερα αξίζει να αναφερθεί ότι πέρυσι οι καθηγητές ήταν 3, τα περισσότερα μαθήματα, όπως Ιστορία, δε διδάχτηκαν. Οι μαθητές της Γ' Λυκείου έκαναν ηχογραφημένα μαθήματα, π.χ. στη Βιολογία ή τη Φυσική, γιατί τα βιβλία δεν έφτασαν ποτέ εκεί! Φέτος το Οικοτροφείο του ΚΕΑΤ που φιλοξενεί τα τυφλά παιδιά από την επαρχία δεν έχει καν επιμελητές, με αποτέλεσμα αυτά τα παιδιά να επιστρέφουν στα χωριά τους.

Τα ειδικά σχολεία, στα οποία φοιτούν παιδιά με ειδικές ανάγκες, αντί να αναβαθμιστούν και να πολλαπλασιαστούν για να καλύψουν τις ανάγκες όλης της χώρας οδηγούνται κι αυτά -όπως τα κοινά- σε λουκέτο. Τα περισσότερα άνοιξαν μόνο για τον αγιασμό, καθώς υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό (δάσκαλοι, φυσιοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, κινησιολόγοι, ψυχολόγοι, λογοθεραπευτές). Οι αντίστοιχες υπηρεσίες σε ιδιωτικά κέντρα κοστίζουν η κάθε μια από αυτές από 300 μέχρι και 1.000 ευρώ το μήνα. Η μεταφορά των μαθητών από και προς τα σχολεία είναι στον αέρα και στην καλύτερη περίπτωση οι γονείς θα πηγαινοφέρνουν τα παιδιά τους στο σχολείο.

Για παράδειγμα, στο Ειδικό Σχολείο «Ρόζα Ιμβριώτη» στην Καισαριανή έχουν γραφτεί 56 παιδιά και πάνε μόνο 35, γιατί δεν υπάρχει δυνατότητα μεταφοράς, ενώ λείπουν 4 δάσκαλοι ειδικής αγωγής, δάσκαλοι ειδικοτήτων και βοηθητικό προσωπικό. Στο 1ο Ειδικό Σχολείο ΕΛΕΠΑΠ υπάρχουν ελλείψεις σε αίθουσες, λείπουν τρεις δάσκαλοι ειδικής αγωγής, 6 βοηθοί, ενώ δεν υπάρχει μεταφορά. Στο 2ο Ειδικό Σχολείο ΕΛΕΠΑΠ, λείπουν 3 βοηθοί κι ένας δάσκαλος ειδικής αγωγής. Στο 1ο Ειδικό Νηπιαγωγείο ΕΛΕΠΑΠ έχουν γραφτεί 10 παιδιά και λείπει νηπιαγωγός... Να σημειωθεί ότι στα ειδικά σχολεία αν δεν εξασφαλιστεί το βοηθητικό προσωπικό είναι αδύνατον, πρακτικά, να λειτουργήσουν.

Εξίσου τραγική είναι η κατάσταση και στα Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) όπως στο Ν. Ηράκλειο και στο Αιγάλεω, με προσωπικό και την εξασφάλιση μεταφοράς να απουσιάζουν.

Οι γονείς περίπου 400 παιδιών με νοητική υστέρηση που φοιτούν στο Κέντρο Ειδικής Αγωγής «Η Θεοτόκος» καλούνται με επιστολή της διοίκησης του Ιδρύματος (14 Ιούνη 2012) να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη και να πληρώνουν 250 ευρώ μηνιαίως. Στο Σικιαρίδειο Ιδρυμα τουλάχιστον 200 παιδιά με νοητική υστέρηση θα πάψουν να έχουν το δικό τους σχολείο για οικονομικούς λόγους όπως επικαλείται η διοίκησή του.

Το Κέντρο Ειδικής Αγωγής «ΕΡΜΗΣ», που καλύπτει 80 παιδιά με νοητική υστέρηση και εγκεφαλική παράλυση, και το Κέντρο «ΙΡΙΣ» με 40 τυφλά, πολυανάπηρα παιδιά, που βρίσκονται στο χώρο της παλιάς αμερικάνικης βάσης στο Ελληνικό, ενημερώθηκαν στις αρχές του χρόνου ότι θα πρέπει να εγκαταλείψουν το χώρο. Ο λόγος είναι ότι η συγκεκριμένη έκταση αποτελεί φιλέτο που θα πέσει στα χέρια ιδιωτών για επιχειρηματική δράση. Ομως χώρος για τη μετεγκατάσταση των δύο Κέντρων δεν έχει προβλεφθεί, σηματοδοτώντας το κλείσιμό τους, καθώς ανάλογες δομές είναι δύσκολο να στηθούν από την αρχή. Αρα κι αυτά τα παιδιά θα πρέπει να μένουν σπίτι τους 24 ώρες το 24ωρο.

...μετράει χρόνια πίσω

Η κατάσταση αυτή δε δημιουργήθηκε από τη μια στιγμή στην άλλη, λόγω μνημονίων, κρίσης. Οδηγήθηκε σταδιακά με την ευθύνη όλων των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων. Εδώ και χρόνια: Το 95% των αναπήρων είναι άνεργοι. Τουλάχιστον 185.000 παιδιά με αναπηρίες είναι εκτός Ειδικής Αγωγής. Περίπου 15.500 παιδιά με ειδικές ανάγκες ήταν πρόπερσι εγγεγραμμένα στα ειδικά σχολεία -τα οποία στεγάζονται σε άθλια κτίρια και χωρίς τις απαραίτητες υποδομές- και πολλά από αυτά δεν κατάφεραν να πάνε ούτε μια μέρα για μάθημα λόγω έλλειψης μεταφορικών μέσων. Από αυτά μόνο 13.500 παιδιά της ηλικίας του δημοτικού σχολείου παρακολουθούν κάποια μορφή πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Περίπου το 1,5% στο σύνολό τους παρακολουθούν γενική ή επαγγελματική ειδική δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Από τους 2.000 τυφλούς και 4.000 - 5.000 ημιβλέποντες, σε ηλικία μικρότερη των 18 ετών, μόνο 150 παρακολουθούν οποιαδήποτε μορφή εκπαίδευσης. Από τα 5.000 αυτιστικά παιδιά μόνο τα 120 φοιτούν σε σχολείο. Στο χώρο των κωφών, ο μαθητικός πληθυσμός από 550 μαθητές που ήταν πριν 20 χρόνια τώρα φτάνει τους 250-300.

Κανένα σχολείο, κανένα ίδρυμα, καμία δομή που αντικείμενό τους είναι η Ειδική Αγωγή δεν πρέπει να κλείσουν. Ομως αυτό δεν φτάνει. Απαιτείται η αναβάθμισή τους από παιδοφυλακτήρια που έχουν καταντήσει σήμερα, σε εκπαιδευτικές βαθμίδες υψηλών προδιαγραφών που θα προσφέρουν ουσιαστική μόρφωση και θα βοηθούν στην εξέλιξη της υγείας των παιδιών με ειδικές ανάγκες.

Σχολεία για όλα τα ανάπηρα παιδιά και ασφαλές σύστημα μεταφοράς

Τα παιδιά με αναπηρίες επιβάλλεται να έχουν το δικό τους σχολείο, το δικό τους δάσκαλο. Γιατί παιδιά με αναπηρία ανεκπαίδευτα σημαίνει πολλαπλασιασμό του βαθμού αναπηρίας και πλήρη εξάρτηση από την οικογένεια. Καθοριστικός παράγοντας για τη μείωση της αναπηρίας είναι η έγκαιρη διάγνωση, προκειμένου το παιδί με αναπηρίες να βελτιώσει από τον πρώτο κιόλας χρόνο της ζωής του τις υπόλοιπες λειτουργίες του, για να έχει πρόσβαση στην εκπαίδευση αλλά και να μπορεί να αυτοεξυπηρετείται. Κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει μόνο με τη βοήθεια εξειδικευμένου επιστημονικού προσωπικού και σύγχρονων δομών. Για παράδειγμα, όταν ένα παιδί κωφό έχει γονείς ακούοντες που δεν ξέρουν να επικοινωνήσουν μαζί του, αυτό το παιδί στα νηπιακά του χρόνια είναι πολύ πιθανό να παρουσιάσει και νοητική υστέρηση. Αρα πρέπει να εκπαιδεύονται και να στηρίζονται ψυχολογικά και οι γονείς εντός και εκτός των δομών ειδικής αγωγής.

Επιβάλλεται να δημιουργηθούν τόσα ειδικά σχολεία (από την προσχολική αγωγή μέχρι την επαγγελματική εκπαίδευση) όσα έχει ανάγκη η χώρα, που θα είναι αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, υψηλής ποιότητας με βάση τις κατακτήσεις της επιστήμης, μακριά από κάθε επιχειρηματική δράση.

Αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας αποτελεί η μεταφορά των μαθητών. Τα ΑμΕΑ και οι οικογένειές τους έχουν ανάγκη από τη δημιουργία ενιαίου κρατικού φορέα για αποκλειστικά δημόσιο, δωρεάν και ασφαλές σύστημα μεταφοράς των μαθητών από και προς τα σχολεία τους με κατάλληλα διαμορφωμένα και ασφαλή μέσα μετακίνησης, εξειδικευμένους μόνιμους οδηγούς και συνοδούς, με απευθείας κρατική χρηματοδότηση.


Ελένη ΤΖΙΒΡΑ

Τεράστιες ελλείψεις στα σχολεία

Χρέη μέχρι και για το φως και τη γραφική ύλη έχουν πολλά σχολεία της χώρας, τα κενά εκπαιδευτικών είναι ακόμα χιλιάδες και η νέα σχολική χρονιά μόλις ξεκίνησε...

Η κυβέρνηση πανηγυρίζει που τα βιβλία βρίσκονται στα σχολεία... την ίδια στιγμή που οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς και τα χρέη των σχολείων έχουν φτάσει σε δυσθεώρητα ύψη!

MotionTeam

Η κυβέρνηση πανηγυρίζει που τα βιβλία βρίσκονται στα σχολεία... την ίδια στιγμή που οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς και τα χρέη των σχολείων έχουν φτάσει σε δυσθεώρητα ύψη!
Τα σχολεία άνοιξαν την περασμένη βδομάδα και, δυστυχώς, οι ελλείψεις κάθε είδους ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο, ενώ το χειρότερο είναι πως δε φαίνεται «φως» στον ορίζοντα, αφού τα όποια κονδύλια θα διατεθούν δεν αρκούν ούτε για τα ελάχιστα. Στον 21ο αιώνα η κυβέρνηση σχεδόν πανηγύρισε που τα σχολεία έχουν βιβλία και ο υπουργός, Κ. Αρβανιτόπουλος υποστήριξε πως με σχεδιασμό, προγραμματισμό και το μεράκι του εκπαιδευτικού «μπορεί να γίνει πραγματικότητα το αυτονόητο».

Δεν γνωρίζουμε ποιο είναι το αυτονόητο για την κυβέρνηση, αλλά από την πολιτική της είναι φανερό πως αυτονόητη είναι μόνο η βαρβαρότητα. Για χιλιάδες οικογένειες το λιγότερο (και όχι το αυτονόητο) είναι ένα σχολείο που θα μπορεί να καλύψει τα λειτουργικά έξοδα, να έχει θέρμανση, να έχει ρεύμα και νερό χωρίς να χρωστά λογαριασμούς, να έχει χαρτιά και κιμωλίες! Αυτονόητο είναι τα προνήπια να μην μπαίνουν σε ...λοταρία, γιατί δεν επαρκούν οι θέσεις στο α ή β νηπιαγωγείο! Εκεί φτάσαμε! Να μιλάμε για τέτοιου είδους ζητήματα, που σε πολλά σχολεία της χώρας δεν είναι αυτονόητα! Αν πάμε παραπέρα, στα πιο «δύσκολα», αλλά τελείως, μα τελείως αυτονόητα, τότε θα μιλήσουμε για την ποιότητα της εκπαίδευσης, τους μισθούς των εκπαιδευτικών, τον ψευδεπίγραφο τίτλο της «δημόσιας και δωρεάν Παιδείας».

Ας δούμε με στοιχεία και ορισμένα απλά παραδείγματα σε ποια κατάσταση άνοιξαν φέτος τα σχολεία, με τα ταμεία άδεια και το δικαίωμα στη μόρφωση πεταμένο στα άδεια κουτιά των κιμωλιών, που τελείωσαν από πέρσι, την ίδια ώρα που οι εκπαιδευτικοί προσπαθούν να κάνουν ό,τι μπορούν στις πιο δύσκολες συνθήκες και με μισθούς πείνας. Παρενθετικά να θυμίσουμε πως δεν έχει περάσει και καιρός από τότε που έταζαν διαδραστικούς πίνακες και ψηφιακά σχολεία...

Χρέη και χιλιάδες κενά

Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσαν στην αρχή της περασμένης βδομάδας η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ, οι σχολικές επιτροπές χρωστάνε από την περσινή χρονιά για ρεύμα, τηλέφωνο, καύσιμα, συντήρηση, μέχρι και για γραφική ύλη! Τα νούμερα μιλούν μόνα τους. Στην Πάτρα οι οφειλές είναι 200.000 ευρώ, στην Καστοριά 199.000 ευρώ, στην Ξάνθη 183.000 ευρώ, στην Κοζάνη πάνω από 400.000 ευρώ, στο Μαρούσι 230.000. Οι οφειλές μόνο για καύσιμα στην Καστοριά φτάνουν τις 62.000 και στην Εορδαία 74.000, στην Κοζάνη 269.861 ευρώ. Ακόμα και τα χρέη για γραφική ύλη είναι χιλιάδες ευρώ, για παράδειγμα 25.000 ευρώ στην Εδεσσα ή 15.000 στην Αρτα!

Τα κενά εκπαιδευτικών, σύμφωνα με τα στοιχεία των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών ξεπερνούν συνολικά τα 8.500. Συγκεκριμένα, 3.600 είναι οι ελλείψεις στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση (δάσκαλοι, νηπιαγωγοί, Αγγλικών κ.ά). Απ' αυτά τα 580 είναι δασκάλων και τα 348 νηπιαγωγών. Στους 3.600 προστίθενται περίπου δύο χιλιάδες εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής που ήταν, πέρσι, διορισμένοι και αναμένεται να είναι στα σχολεία τέλη Σεπτέμβρη, αφού δεν είχαν ακόμα αναρτηθεί οι σχετικοί πίνακες. Στα Γυμνάσια και τα Λύκεια τα κενά στην έναρξη της σχολικής χρονιάς εκτιμώνται 3.500. Σε όλα αυτά να προσθέσουμε και τα κενά ειδικοτήτων στα ολοήμερα σχολεία, που υπολογίζονται στις 6.000, αφού δεν έχουν γίνει ακόμα οι διορισμοί.

Προφανώς κάποια απ' αυτά τα κενά θα καλυφθούν, αλλά μόνο και μόνο το γεγονός πως τα σχολεία ξεκινούν σε αυτή την κατάσταση και φέτος, αποδεικνύει πολλά και για το πώς αντιμετωπίζονται οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές. Το θέμα, άλλωστε, είναι ό,τι καλυφθεί, να μη γίνει με καταπάτηση των εργασιακών δικαιωμάτων εκπαιδευτικών, υποχρεωτικές μετακινήσεις και άλλα μέσα που χρησιμοποιούνται γενικά για τον ...εξορθολογισμό. Για το θέμα έχουν κινητοποιηθεί ΕΛΜΕ και Σύλλογοι. Μετά από κινητοποιήσεις της ΕΛΜΕ Πειραιά παρατάθηκε η ημερομηνία στη συγκέντρωση των κενών.

Για τους εκπαιδευτικούς θα θυμίσουμε μόνο τους χιλιάδες αναπληρωτές, δηλαδή ελαστικά απασχολούμενους, όχι μόνιμους, αλλά θα καταγράψουμε για μια ακόμα φορά το μισθό του νεοδιόριστου δασκάλου: 648 ολόκληρα ευρώ «καθαρά»! Επίσης, τα «καθαρά» ευρώ του αναπληρωτή είναι 853 ευρώ. Να επισημάνουμε ότι φέτος έγιναν μόνο 40 διορισμοί στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και 185 στη δευτεροβάθμια. Την τελευταία τριετία έχουν γίνει, στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση μόλις 1.573 διορισμοί και οι 1.400 απ' αυτούς το 2010. Τις τελευταίες τρεις χρονιές οι συνταξιοδοτήσεις στην πρωτοβάθμια ξεπέρασαν τις 7.500. Τέλος, οι υπηρετούντες εκπαιδευτικοί (μόνιμοι και αορίστου χρόνου) στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση τον Ιούνη του 2010 ήταν 94.264 και με στοιχεία του Αυγούστου, τώρα είναι 83.202, δηλαδή μείωση 11,7%.

Ούτε για χαρτί...

Πριν καλά - καλά ξεκινήσει η χρονιά έχει κοπεί η παροχή φυσικού αερίου σε σχολεία, όπως, για παράδειγμα, στο 8ο Γυμνάσιο και 8ο Λύκειο Αθηνών και 9ο Γυμνάσιο Πειραιά. Σε άλλα σχολεία, όπως στο 10ο Γυμνάσιο Πειραιά και στο Ράλλειο Γυμνάσιο Πειραιά έχει σταλεί προειδοποίηση για διακοπή ρεύματος. Τα πράγματα γίνονται σε μερικές περιπτώσεις και κωμικοτραγικά, αφού υπάρχουν ακόμα και περιπτώσεις που οι διευθύνσεις εκπαίδευσης δεν έχουν για τα απαραίτητα. Για παράδειγμα στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά οι εκπαιδευτικοί ...ενημερώθηκαν, κατά τη διάρκεια πρόσφατης κινητοποίησης της ΕΛΜΕ, πως δεν φτάνουν τα χρήματα για τον καθαρισμό και το χαρτί. Πάντως, το χαρτί δε φτάνει σίγουρα σε πολλά σχολεία, αφού υπάρχουν, όπως ήδη αναφέραμε, χρέη για γραφική ύλη από πέρσι. Το αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι, σε κάποιες περιπτώσεις, η λίστα που δίνεται στους μικρούς μαθητές, για τα αναλώσιμα που χρειάζεται ν' αγοραστούν, να μεγαλώνει και οι γονείς να δίνουν περισσότερα χρήματα...

Κληρώσεις προνηπίων!

Τα παραδείγματα της κλήρωσης στα νηπιαγωγεία, για τις θέσεις, δεν είναι λίγα. Στη Σαλαμίνα περίπου 65 προνήπια έχουν μείνει έξω μετά απ' αυτές τις κληρώσεις. Ορισμένα άλλα παραδείγματα από τη Μεταμόρφωση Αττικής: Στο 1ο Νηπιαγωγείο κληρώθηκαν 8 από τα 39 παιδιά, στο 2ο, 2 από τα 36, στο 4ο 29 από τα 42. Συνολικά οι εκπαιδευτικοί στην περιοχή εκτιμούν πως για κάθε τρία νηπιαγωγεία χρειάζεται άλλο ένα για να στεγαστούν τα προνήπια, ενώ είναι απαραίτητοι και 30% παραπάνω διορισμοί νηπιαγωγών. Λείπουν 7 με 8 τμήματα και ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Γ. Σεφέρης» και η Ενωση Γονέων ζητούν να καλυφθούν οι ανάγκες αυτές με τρία νηπιαγωγεία.

Υπάρχουν νηπιαγωγεία (π.χ. Σαλαμίνα) που δεν υπάρχει ούτε χαρτί υγείας και πρέπει ν' αγοραστεί με ...πίστωση ή από την τσέπη νηπιαγωγών ή γονιών. Ακόμα και στην περίπτωση που γίνονται κάποιες εργασίες στις υποδομές από το δήμο, ζητείται η αγορά των υλικών και τα ταμεία είναι άδεια...

Την ίδια στιγμή που συμβαίνουν τα παραπάνω, χρειάζονται κι άλλα κτίρια και νηπιαγωγοί, η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Β' Αθήνας σε κάποια νηπιαγωγεία (12ο Ηρακλείου) στέλνει για εγγραφή παιδιά με ειδικές ανάγκες, χωρίς όμως να έχει σταλεί νηπιαγωγός για παιδιά με ειδικές ανάγκες.

Τα ...δεδομένα προβλήματα υποδομής!

Τα προβλήματα υλικοτεχνικής υποδομής στα σχολεία όχι μόνο δεν έχουν εξαλειφθεί, αλλά λόγω της έλλειψης χρηματοδότησης για συντήρηση, τα πράγματα, προφανώς, οξύνονται, αφού και πέρσι γινόταν προσπάθεια να πληρώνονται πρώτα οι άμεσες προτεραιότητες.

Δε θα σταθούμε μόνο στα ...αυτονόητα, δηλαδή προβλήματα τοιχοποιίας και υγρασίας ή στις ελλείψεις αιθουσών ή γυμναστηρίου. Στο 13ο δημοτικό Περιστερίου, για παράδειγμα, χρειάζεται μέχρι και σοβάτισμα, ενώ ο καυστήρας είναι παλιός. Στο 33ο Δημοτικό Περιστερίου από πέρσι υπολειτουργούσε το καλοριφέρ και έμπαιναν νερά από τα παράθυρα, ενώ στο 44ο νηπιαγωγείο της περιοχής υπάρχει μόνο μια μικρή αίθουσα για 25 νήπια και μία μόνο τουαλέτα. Στο 52ο νηπιαγωγείο «έτρεχε» η βροχή στην αίθουσα υποδοχής. Οπως είναι ...«αυτονόητο» και στο Περιστέρι τα σχολεία χρωστάνε, υπολογίζεται ότι μόνο 6 δημοτικά έχουν χρέη για φως, νερό και τηλέφωνο πάνω από 60.000 ευρώ.

Ηδη σταθήκαμε στην περιοχή της Σαλαμίνας. Στο Αιάντειο το δημοτικό σχολείο φτιάχτηκε με προδιαγραφές για 150 παιδιά και αυτή τη στιγμή λειτουργεί με περίπου 260, αφού έχουν γίνει οι σχετικές ...προσθήκες για τον χωρισμό των αιθουσών. Στο 1ο Δημοτικό Αμπελακίων οι μαθητές κάνουν μάθημα σε δύο αίθουσες απέναντι από το σχολείο, ενώ στο 1ο Δημοτικό Σαλαμίνας χρειάζεται αντικατάσταση του καυστήρα και άλλες εργασίες...

Και η λίστα με τα προβλήματα και τις ελλείψεις δεν έχει τέλος...


Γεράσιμος ΧΟΛΕΒΑΣ

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΝΕΟΛΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Ανακοίνωση για τους πρωτοετείς σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ

Η ΚΝΕ υποδέχεται τους πρωτοετείς φοιτητές και σπουδαστές σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ, που αυτό το διάστημα εγγράφονται στις σχολές, με μια ανακοίνωση, που ξεκινάει με τους παρακάτω στίχους του Μπ. Μπρεχτ:

«Μάθαινε και τ' απλούστερα!

Γι' αυτούς που ο καιρός τους ήρθε

ποτέ δεν είναι πολύ αργά!

Μάθαινε το αβγ,

δε σε φτάνει, μα συ να το μαθαίνεις!

Μη σου κακοφανεί!

Ξεκίνα! Πρέπει όλα να τα ξέρεις!

Εσύ να πάρεις πρέπει την εξουσία».

Και απευθυνόμενη προς τους φοιτητές και σπουδαστές, η ανακοίνωση έχει ως εξής:

«Συνάδελφε, συναδέλφισσα πρωτοετή. Σε καλωσορίζουμε στη σχολή σου!

Σου αξίζει ένα μεγάλο μπράβο! Εδωσες μάχη ως μαθητής μαζί με την οικογένειά σου και τα κατάφερες. Οπωσδήποτε με πολύ κόπο, θυσίες και έξοδα. Είδες τους γονείς σου, να δυσκολεύονται για να τα βγάλουν πέρα.

Αφησες πίσω ένα σχολείο που τροφοδοτεί την παραπαιδεία, λεηλατώντας το εισόδημα των γονιών σου, που εξοντώνει αντί να μορφώνει, που στερεί τον ελεύθερο δημιουργικό χρόνο. Το χειρότερο είναι ότι καλλιεργεί την αποστροφή στη γνώση, βάζει σοβαρά εμπόδια στο δικαίωμα στη μόρφωση των νέων από εργατικές - λαϊκές οικογένειες. Αυτό το σχολείο δεν το έφτιαξαν για μας και το λαό μας.

Σε καλούμε να σκεφτείς, να συγκρίνεις, να δεις ποιο είναι το συμφέρον το δικό σου και της οικογένειάς σου

Στη σχολή μαζί με τα μαθήματα, θα γνωρίσεις πολλούς και θα ακούσεις πολλά. Θα προσπαθήσουν να σε κολακέψουν, θα σου πουν να κοιτάξεις την πάρτη σου, να κοιτάς μόνο τα μαθήματά σου. Οπωσδήποτε πρέπει να κοιτάξεις τις σπουδές σου. Για να έχουν όμως αντίκρισμα οι κόποι και οι θυσίες σου, την ώρα που υποθηκεύουν τις σπουδές και το μέλλον μας συνδύασε το διάβασμα, τη δημιουργική αξιοποίηση δημιουργικά του χρόνου σου, με τη συμμετοχή στον αγώνα.

Εμείς εδώ δεν είχαμε εύκολες χρονιές. Το 20% των σπουδαστών σε ΑΕΙ και το 50% σε ΤΕΙ δουλεύουν.

Για την πλειοψηφία, το κόστος σπουδών είναι δυσβάσταχτο. Ηδη έχεις κάνει τους λογαριασμούς εσύ και η οικογένειά σου για τα λεφτά του μήνα που αγγίζουν τα 700-800 ευρώ για σίτιση, στέγαση και λοιπά έξοδα. Δικαιούσαι όμως σπίτι, σίτιση, μεταφορά. Γι' αυτό φορολογούν τους γονείς σου. Θα σου πουν να βάλεις το χέρι στην τσέπη για βιβλία, εργαστήρια, υλικοτεχνική υποδομή. Με την άθλια οικονομική κατάσταση στην οποία έχουν φέρει τα ιδρύματα, η κατάσταση θα γίνει χειρότερη. Μην δεχθείς να πληρώσεις, διεκδίκησε.

Ηδη μπορεί να σκέφτεσαι να δουλέψεις και αυτό είναι τιμή σου, όμως μόνο ο ατομικός αγώνας δε φτάνει. Χρειάζεται οργανωμένη συλλογική διεκδίκηση γι' αυτά που μας ανήκουν.

Με το νόμο-πλαίσιο που ψηφίστηκε πέρσι, καταντάνε το πτυχίο μας διαβατήριο για την ανεργία ή για μισθούς χαρτζιλίκι των 400 ευρώ. Βάζουν πιο βαθιά τις επιχειρήσεις στις σχολές για να υπηρετεί η επιστήμη τα συμφέροντά τους, για να ελέγχουν τι μαθαίνουμε και πώς σκεφτόμαστε. Οπου το ιδεολογικό τους οπλοστάσιο δεν πιάνει, βάζουν μπροστά την καταστολή που στόχο έχει εμάς και το κίνημά μας. Γι' αυτό συκοφαντούν τους αγώνες, καταργούν και υπονομεύουν το άσυλο. Είναι υπόθεση των φοιτητών, των εργαζομένων και των οργάνων τους η περιφρούρησή του.

Τώρα αποφάσισαν να κλείσουν δεκάδες τμήματα σε όλη την Ελλάδα λόγω "εξορθολογισμού του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας". Οι ίδιοι που έσπειραν παντού σχολές και τμήματα, πολλές φορές χωρίς επιστημονικό αντικείμενο και χωρίς υποδομές για να τα "οικονομάνε" οι τοπικές επιχειρήσεις, είναι οι ίδιοι που ετοιμάζονται να πετάξουν χιλιάδες φοιτητές και εργαζόμενους στο δρόμο!

Η ΚΝΕ σε καλεί από την πρώτη μέρα να σταθείς αγωνιστικά και ανυπότακτα. Πρώτος στη γνώση, πρώτος στον αγώνα

Σου λέγανε και θα σου πούνε να κάνεις θυσίες για το "καλό της χώρας". Δεν υπάρχει σωτηρία της χώρας με το λαό τσακισμένο! Φέρνουν συνέχεια νέα αντιλαϊκά μέτρα για να σωθούν οι εκμεταλλευτές του λαού από την κρίση. Οι καπιταλιστές όμως, μας οδήγησαν στην κρίση μιας και τα προηγούμενα χρόνια συσσώρευσαν τεράστια κέρδη, τόσα που η οικονομία έσκασε. Κι αυτοί που είναι υπεύθυνοι τώρα μάς παίρνουν την μπουκιά από το στόμα, το φάρμακο από τον άρρωστο, το βιβλίο από το χέρι, μας καταδικάζουν στη φτώχεια, την εξαθλίωση και την ανεργία για να διατηρήσουν τα τεράστια πλούτη τους και τη σάπια εξουσία τους. Γι' αυτό μη δεχτείς καμιά θυσία γι' αυτούς. Ο,τι καλύτερο έχεις κατάθεσέ το στην προσπάθεια να μάθεις, να αναζητήσεις την αλήθεια και στον αγώνα.

Εδώ όμως που μπήκες υπάρχουν και προσκυνημένοι που θα προσπαθήσουν να σου διδάξουν το μάθημα της υποταγής

Θα σε καλέσουν να δεχθείς ως επίσημη διδασκαλία τη διαιώνιση του σάπιου συστήματος που ζούμε, την υποταγή στην εξουσία των επιχειρηματιών, των εφοπλιστών, των τραπεζιτών. Θα δεις να παίζουν τον πρώτο ρόλο στη συκοφαντία των αγώνων και της λαϊκής πάλης, στην παραχάραξη της ιστορικής αλήθειας, τη διαστρέβλωση της επιστήμης και της πραγματικότητας, τον αντικομμουνισμό. Θα καταδικάσουν και θα πολεμήσουν ό,τι χτυπάει και πλήττει την κερδοφορία των μονοπωλίων, των εφοπλιστών και της τάξης τους. Αναζήτησε την αλήθεια.

Οι κυβερνητικές παρατάξεις ΔΑΠ και ΠΑΣΠ που θα χρησιμοποιήσουν ωραία και παχιά λόγια, στην ουσία θα σε τρομοκρατούν με τη γραμμή της κυβέρνησης με το επιχείρημα "αν δεν εφαρμοστούν τα μέτρα, θα φύγουμε από το ευρώ και θα έρθει η καταστροφή, άρα τα κεφάλια μέσα". Ταυτόχρονα η ΠΑΣΠ θα έχει και καταγγελτικό λόγο για να οδηγεί την αγανάκτηση των φοιτητών σε ανώδυνες για το σύστημα επιλογές. Oι δυνάμεις του ΣΥΡΙΖΑ και των ΕΑΑΚ θα σου λένε ότι με μια "αριστερή" διαχείριση της ίδιας βαρβαρότητας θα λυθούν τα προβλήματά μας.

Θα σου πουν ψέματα, προσπέρασέ τους. Οποια διαχείριση της κρίσης και να υπάρξει θα είναι αντιλαϊκή. Η πραγματική διέξοδος για το λαό βρίσκεται στην κατάργηση των μνημονίων, στη μονομερή διαγραφή του χρέους για το οποίο δεν ευθύνεται ο λαός, στην αποδέσμευση από τη λυκοσυμμαχία της ΕΕ, με εργατική - λαϊκή εξουσία.

Δύο δρόμοι υπάρχουν:
  • `Η θα αγωνιστούμε με αξιοπρέπεια ή θα τους αφήσουμε να μας λεηλατούν και να μας χλευάζουν.
  • `Η επιστήμη που υπηρετεί το λαό, τις κοινωνικές και λαϊκές ανάγκες ή επιστήμη που υπηρετεί τα μονοπώλια.
  • `Η με το δρόμο ανάπτυξης που υπηρετεί τα μονοπώλια ή με το δρόμο του αγώνα των αποφασιστικών και ανυποχώρητων μαζών που οδηγεί στη ρήξη, στην ανατροπή της εξουσίας των μονοπωλίων.

Αντιστάσου στη βρώμικη προπαγάνδα. Με τη δύναμη της γνώσης ψάξε, ρώτα, σύγκρινε, πάρε μέρος στον αγώνα, εκεί θα βρεις τους πραγματικούς συναδέλφους και θα αναγνωρίσεις όσους σε εκμεταλλεύονται και σε εξαπατούν.

Μην επιτρέψεις την αποχή σου από τον αγώνα!

Από την πρώτη στιγμή πάρε θέση στην πάλη με την επιτροπή αγώνα της σχολής σου, με το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών! Ενίσχυσε με τη συμμετοχή σου τους φοιτητικούς - σπουδαστικούς συλλόγους και τον αγωνιστικό τους προσανατολισμό.

Ψηλά το κεφάλι από την πρώτη μέρα

Το μέλλον της εργατικής τάξης, του λαού και της νεολαίας δεν μπορεί να είναι η βαρβαρότητα που ζούμε σήμερα, η εκμετάλλευση, δεν μπορεί να είναι η μισή ζωή, τα μισά δικαιώματα, η αμορφωσιά, οι ταξικοί φραγμοί. Δεν μπορεί να είναι η κοινωνία στην οποία κάνει κουμάντο το κεφάλαιο και οι πολιτικοί του εκπρόσωποι, το σάπιο καπιταλιστικό σύστημα.

Μπορεί και πρέπει να είναι η κοινωνία που η εργατική τάξη θα γίνει ο ιδιοκτήτης του πλούτου που παράγει, καταργώντας την ταξική εκμετάλλευση και τα μονοπώλια. Με κοινωνικοποίηση, κεντρικό σχεδιασμό και εργατικό έλεγχο. Με την επιστήμη στην υπηρεσία του λαού και της εξουσίας του. Ετσι μπορούν να ικανοποιηθούν οι κοινωνικές και λαϊκές ανάγκες.

Υπάρχουν σήμερα όλες οι απαραίτητες προϋποθέσεις για να ζούμε καλύτερα. Σε καλούμε να έρθεις μαζί μας σ' αυτόν τον αγώνα, για την κατάργηση της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο, για την κοινωνία της λαϊκής ευημερίας, για τη ζωή και το μέλλον που μας αξίζει.

Ψηλά το κεφάλι και καλή αρχή!

Αγώνας, Ρήξη, Ανατροπή! Ετσι γράφεται η ιστορία».




Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org