Πέμπτη 16 Απρίλη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Σύσκεψη φορέων για την ειδική αγωγή

Μεγάλη σύσκεψη για την Ειδική Αγωγή διοργανώνεται την Κυριακή 26 Απρίλη, από φορείς εργαζομένων, εκπαιδευτικών, γονιών και κηδεμόνων ΑΜΕΑ, και αναπήρων, με θέμα τον καλύτερο συντονισμό του αγώνα, για τα μεγάλα προβλήματα τις Ειδικής Αγωγής και των οικογενειών των ΑΜΕΑ, για την κάλυψη των σύγχρονων αναγκών.

Η σύσκεψη θα γίνει στην αίθουσα της Ομοσπονδίας Λογιστών, Κάνιγγος 27, 5ος όροφος, στις 11 το πρωί.

Οι φορείς που καλούν είναι: ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΘΗΝΑΣ, ΕΝΙΑΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΑΜΕΑ ΑΤΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΝΗΣΩΝ, ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ ΤΕΕ ΚΩΦΩΝ ΚΑΙ ΒΑΡΗΚΟΩΝ ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ, ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΤΥΦΛΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΕΑΤ, ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΚΕΑΤ, ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΑΝΑΠΗΡΩΝ (ΣΕΑΑΝ).

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
Πιέζει για αναγνώριση των ΚΕΣ

Με απόφασή της η Κομισιόν στέλνει προειδοποιητική επιστολή στην Ελλάδα για την Οδηγία αναγνώρισης των κολεγίων

Συνεχίζει τις πιέσεις η ΕΕ προς την ελληνική κυβέρνηση για να ενσωματώσει στο ελληνικό δίκαιο την κοινοτική οδηγία 89/48 («πρόγονο» της Οδηγίας 36/05) για την αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων των διαφόρων ιδιωτικών ψευτο-«κολεγίων» - ΚΕΣ. Ετσι, η Κομισιόν αποφάσισε, δυνάμει το άρθρου 228 της συνθήκης ΕΚ, να αποστείλει στην Ελλάδα «προειδοποιητική επιστολή» - που είναι το πρώτο βήμα για να ασκηθεί δίωξη - «ζητώντας πληροφορίες σχετικά με τα μέτρα που έλαβε προκειμένου να συμμορφωθεί με την απόφαση του Δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων της 23/10/2008 (C274/05) όσον αφορά την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων των μηχανικών».

Να θυμίσουμε ότι το ευρωδικαστήριο είχε κρίνει πως η Ελλάδα παραβαίνει τις «υποχρεώσεις» της με βάση την Οδηγία 89/48, καθώς αρνείται να αναγνωρίσει διπλώματα που έχουν χορηγηθεί από ΚΕΣ, επιβάλλει περισσότερα αντισταθμιστικά μέτρα από τα επιτρεπόμενα και δεν επιτρέπει σε εργαζόμενους στο δημόσιο τη μετάταξη σε ανώτερες θέσεις που θα μπορούσαν να έχουν διοριστεί αν αναγνωρίζονταν τα διπλώματά τους με βάση την συγκεκριμένη Οδηγία. Μάλιστα, το ευρωδικαστήριο υποστήριζε πως η Ελλάδα δεν έχει δικαίωμα να ασκήσει κανέναν έλεγχο στο ξένο ίδρυμα ή στο ΚΕΣ που λειτουργεί με το σύστημα της δικαιόχρησης, θεωρώντας πως τα διπλώματα που χορηγεί το ΚΕΣ, είναι διπλώματα του ξένου ιδρύματος και άρα εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του κράτος που εδρεύει το ξένο ίδρυμα και μόνο.

Ετσι επανέρχεται στο προσκήνιο η απαίτηση από την ΕΕ να αναγνωρίζονται τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων των τρίχρονων ΚΕΣ ως ισότιμα με εκείνα των πτυχιούχων των δημόσιων πανεπιστημίων. Μια απαίτηση που βασίζεται στις «ελευθερίες» κίνησης (εργαζομένων, εμπορευμάτων, υπηρεσιών, κεφαλαίων) της ΕΕ για την αύξηση της κερδοφορίας του κεφαλαίου.

Η ενσωμάτωση της κοινοτικής οδηγίας για τα κολέγια είναι ένα βήμα για την εξίσωση σπουδών διαφορετικού τύπου και διαφορετικού επιπέδου, για την εξίσωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων όλων των αποφοίτων. Βέβαια, κάτι τέτοιο δε σημαίνει αύξηση των δικαιωμάτων των αποφοίτων των ΚΕΣ, αλλά κατάφωρη μείωση των δικαιωμάτων των πτυχιούχων των πανεπιστημίων και συνολικά συρρίκνωση των εργασιακών δικαιωμάτων όλων των εργαζομένων. Ακομα, η ενσωμάτωση της κοινοτικής οδηγίας για τα κολέγια σημαίνει ντε φάκτο κατάργηση του άρθρου 16 του Συντάγματος, καθώς τα πιστοποιητικά που θα δίνουν τα ΚΕΣ που λειτουργούν με δικαιόχρηση με ξένα ιδρύματα θα είναι ισότιμα - σε αντίκρυσμα στην αγορά - με τα πτυχία των πανεπιστημίων, δηλαδή θα αναγνωρίζονται ουσιαστικά ως ιδιωτικά πανεπιστήμια.

Αλλωστε, το υπουργείο Παιδείας ήδη από το περασμένο καλοκαίρι έχει νομοθετήσει για την αύξηση του κύρους των κολεγίων, ενώ ο προηγούμενος υπουργός Παιδείας, Ευρ. Στυλιανίδης, είχε ξεκαθαρίσει πως η κυβέρνηση θα προχωρήσει στην ενσωμάτωση της εν λόγω οδηγίας. Να θυμίσουμε ότι παρόλο που την Οδηγία υπογράφει ως Επίτροπος η Βάσω Παπανδρέου, μετά τη δημοσιοποίηση της απόφασης του ευρωδικαστηρίου το ΠΑΣΟΚ ζητούσε από την κυβέρνηση να προσφύγει στα ...όργανα της ΕΕ, ενώ ο ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ υποκριτικά ζητούσε την κατάργηση των ιδρυμάτων που λειτουργούν με δικαιόχρηση τη στιγμή που εκείνος που κάλεσε την Κομισιόν να ξεκινήσει να ασκεί πιέσεις στην Ελλάδα για την εφαρμογή της Οδηγίας για τα κολέγια ήταν ο Αλέκος Αλαβάνος...

ΠΟΣΔΕΠ
Διαπιστευτήρια στο κεφάλαιο

«Οι εξελίξεις στο διεθνή χώρο και ιδιαιτέρως οι συζητήσεις στα πλαίσια του ΠΟΕ, του ΟΟΣΑ, της UNESCO, αλλά και της ίδιας της ΕΕ, καθώς και οι πρωτοβουλίες της Μπολόνια, της Πράγας, του Βερολίνου, του Μπέργκεν και η συνέχειά τους αποτελούν μια διαρκή πρόκληση για το ελληνικό πανεπιστήμιο».

Με τα παραπάνω λόγια περιγράφουν γλαφυρά τους στόχους τους οι δυνάμεις (ΠΑΣΟΚ - ΣΥΝ) που συγκροτούν την ηγεσία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΠΟΣΔΕΠ) στις «ολοκληρωμένες» θέσεις και τον προγραμματισμό δράσης της Ομοσπονδίας για την επόμενη διετία, τις οποίες έδωσαν χτες στη δημοσιότητα. Και τα παραπάνω λόγια δεν είναι παρά η επιβεβαίωση ότι η ηγεσία της ΠΟΣΔΕΠ τάσσεται στο πλευρό της πλουτοκρατίας, δηλώνει ότι είναι πρόθυμη να εφαρμόσει τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις που στοχεύουν στη λειτουργία των δημόσιων πανεπιστημίων με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.

Για το λόγο αυτό και υπογραμμίζει ότι θα πρέπει «ταχύτατα να προωθηθεί η πλήρης οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια των πανεπιστημίων ώστε να μπορέσουν να προγραμματίσουν την ανάπτυξή τους, μέσα από τις διαδικασίες της αξιολόγησης και του στρατηγικού σχεδιασμού», καθώς σήμερα «η διαμόρφωση στρατηγικής (σ.σ. εκ μέρους των Διοικήσεων των Πανεπιστημίων) έστω και βραχυπρόθεσμης, προσκρούει στην αδυναμία ευέλικτης χρήσης των διαθέσιμων πόρων και ορθολογικής αξιοποίησης του υπάρχοντος ανθρώπινου δυναμικού». Βέβαια, οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια των πανεπιστημίων σημαίνει ότι μόνα τους αναζητούν τους πόρους τους, θα διαχειρίζονται το έμψυχο δυναμικό και την «περιουσία» τους, με τα δικά τους κριτήρια... Δηλαδή, θα λειτουργούν σαν τις επιχειρήσεις.

Σ' αυτή τη λογική, είναι επόμενο η ηγεσία της ΠΟΣΔΕΠ να επικροτεί το θεσμό των συμβασιούχων και των ευέλικτων μορφών απασχόλησης (ζητάει και θέσπιση θέσεων «μεταδιδακτορικών ερευνητών» στα ΑΕΙ)...

Σμπαράλιασμα των σπουδών

«Τα πανεπιστήμιά μας είναι αναγκαίο να ανταποκριθούν στο κοινωνικό αίτημα για σύνδεση με την αγορά εργασίας, με προγράμματα σπουδών που δεν ταυτίζονται μονοσήμαντα με τμήματα, αλλά μπορεί να οργανώνονται μεταξύ τμημάτων (διατμηματικά προγράμματα) ή να οργανώνονται διαφορετικά προγράμματα εντός τμημάτων που καλλιεργούν πολλαπλές επιστήμες», σημειώνει η ηγεσία της ΠΟΣΔΕΠ, για να επαναλάβει ουσιαστικά το κύριο αίτημα του κεφαλαίου και της ΕΕ να προσαρμόζονται τα προγράμματα σπουδών στις ανάγκες των επιχειρήσεων, να διασπώνται επιστημονικά αντικείμενα, να δημιουργούνται σχολές και τμήματα «σούπα» με μόνο στόχο την εξυπηρέτηση των εφήμερων αναγκών του κεφαλαίου.

Στο πνεύμα του πανεπιστημίου που λειτουργεί με μοχλό την ανταγωνιστικότητα, η ηγεσία της ΠΟΣΔΕΠ σημειώνει πως «εκτιμούμε ότι για να κατακτήσει μια διακριτή ταυτότητα το ελληνικό ακαδημαϊκό σύστημα στο διεθνή χώρο, θα πρέπει σε ορισμένους προσεκτικά επιλεγμένους τομείς της επιστήμης και της τεχνολογίας να αποκτήσει την πρωτοπορία σε διεθνές επίπεδο. Η δημιουργία Κέντρων Εξαιρετικής Εκπαίδευσης (κέντρων Αριστείας) - ίσως σε πρώτη φάση στο επίπεδο των μεταπτυχιακών σπουδών - μπορεί να απαντήσει στο ζητούμενο αυτό». Αυτό όμως σημαίνει μηχανισμούς ελέγχου και κατάταξης των σχολών και των προγραμμάτων σπουδών σε «άριστες» και «κατώτερες» με βάση προφανώς τα κριτήρια της αγοράς, σημαίνει ότι σε κάποιες επιστήμες θα «επενδύσουμε» και κάποιες άλλες ...θα τις θάψουμε! Προφανώς και γι' αυτό απαιτούν «να λειτουργήσει πλήρως η αξιολόγηση ως αναπόσπαστο μέρος της λειτουργίας των πανεπιστημίων».

Ακριβώς επειδή η ηγεσία της ΠΟΣΔΕΠ τάσσεται υπέρ του δημόσιου πανεπιστημίου που λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, υπερασπίζεται την κοινοτική οδηγία 36/05 - που εξισώνει τα επαγγελματικά προσόντα των αποφοίτων των διαφόρων ιδιωτικών ψευτοκολεγίων με εκείνα των πτυχιούχων των δημόσιων πανεπιστημίων - και αναλαμβάνει ρόλο υπερασπιστή των «μικρών» επιχειρήσεων - ΚΕΣ, σημειώνοντας πως ο νόμος για τα κολέγια «στην ουσία ρυθμίζει κάποια θέματα που αφορούν κυρίως 40-50 κολέγια, ενώ ελάχιστα αναφέρεται στα υπόλοιπα περίπου 2.500 ΚΕΣ».

Ανέξοδη η απεργία!

Και επακόλουθο των παραπάνω είναι ότι σε ένα πανεπιστήμιο που λειτουργεί σαν επιχείρηση δεν έχουν θέση οι αγώνες, ενώ για τους πανεπιστημιακούς που πρέπει να είναι και λίγο πλασιέ της δουλειάς τους στις επιχειρήσεις (για να πάρουν τις χορηγίες) ο αγώνας είναι λέξη άγνωστη. Οπως λέει χαρακτηριστικά η ηγεσία της ΠΟΣΔΕΠ, «η λύση της αποχής από τα εκπαιδευτικά καθήκοντα ή της "απεργίας" είναι η πλέον ανέξοδη για μας "επαναστατική πράξη", αλλά συγκροτεί μια κατάσταση ιδιαίτερα αρνητική για τη λειτουργία της ακαδημαϊκής κοινότητας»! Και σε συνέχεια αυτής της αντίληψης για το συνδικαλισμό, ζητούν η Ομοσπονδία να λειτουργεί με εσωτερικό κανονισμό, ανάλογο με εκείνους που στήνονται στα πανεπιστήμια για να καταργήσουν τις όποιες δημοκρατικές ελευθερίες.




Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org