Σάββατο 15 Μάη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΑΝΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚΗ ΚΣ
Εκδήλωση για την Ειδική Αγωγή

Η ανάγκη οι φοιτητές να παλέψουν για Παιδεία που θα μορφώνει, θα ολοκληρώνει προσωπικότητες, θα μεριμνά και θα φροντίζει ιδιαίτερα τα παιδιά που έχουν ανάγκη Ειδικής Αγωγής, αναδείχθηκε στη διάρκεια της εκδήλωσης που διοργάνωσε η Πανσπουδαστική ΚΣ στο ΠΑΜΑΚ το βράδυ της Πέμπτης. Θέμα της εκδήλωσης ήταν το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία και οι επιπτώσεις στην Ειδική Αγωγή. Μίλησαν ο Γιάννης Δελής, δάσκαλος και μέλος της Γραμματείας του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών και η Ευαγγελία Μαγαλιού, δασκάλα Ειδικής Αγωγής.

Περιγράφοντας το τοπίο της Ειδικής Αγωγής, σημειώθηκε ότι ιδιωτικοποιείται ολοένα και περισσότερο. Η κυβέρνηση την κάνει υποχρεωτική χωρίς προηγουμένως να έχει δημιουργήσει τις απαραίτητες δημόσιες δομές, με συνέπεια οι γονείς να καταφεύγουν σε ιδιωτικά κέντρα φύλαξης, θεραπείας, αποκατάστασης κ.λπ. Αυτή η κατάσταση θα γνωρίσει μεγαλύτερη άνθηση με την εφαρμογή του σχεδίου «Καλλικράτης», όπου προβλέπεται η Παιδεία και η Πρόνοια να περάσουν στους Δήμους. Τονίστηκε, επίσης, ότι η λογική της ΕΕ για αποϊδρυματοποίηση και αποασυλοποίηση προβάλλεται για να απαλλαγεί το κράτος από το βάρος της δημιουργίας Ειδικών Σχολείων, με αποτέλεσμα να πολλαπλασιάζονται τα τμήματα ένταξης στα σχολεία όπου τις περισσότερες φορές στοιβάζονται πολλές και ανόμοιες περιπτώσεις.

Αποκαλυπτικό στοιχείο των αποτελεσμάτων αυτής της πολιτικής είναι, όπως ανέφερε η Ε. Μαγαλιού, ότι, π.χ., στην Ανατολική Θεσσαλονίκη από τα 35 χιλιάδες παιδιά τα 3.500 χρήζουν Ειδικής Αγωγής (από μαθησιακές δυσκολίες έως περιπτώσεις συνδρόμου Ντάουν), από αυτά ούτε τα 500 δε φοιτούν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και λιγότερα από 100 φοιτούν στη Δευτεροβάθμια.

Εκδηλώσεις στις σχολές

Εκδηλώσεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ στις σχολές γίνονται τη Δευτέρα 17 Μάη και το πρόγραμμά τους έχει ως εξής:

  • Στο Πανεπιστήμιο Αγρινίου στις 12 το μεσημέρι, θα μιλήσει η Φωτεινή Τσώλου, μέλος του Γραφείου Περιοχής Βορειοδυτικής Ελλάδας του ΚΚΕ.
  • Στο ΤΕΙ Λευκάδας, στις 4 μ.μ. θα μιλήσει ο Κώστας Κωτσαντής, μέλος του Γραφείου Περιοχής Βορειοδυτικής Ελλάδας του ΚΚΕ.
  • Στο ΤΕΙ Ιωαννίνων, στις 12 το μεσημέρι, θα μιλήσει ο Αποστόλης Τασούλας, μέλος του Γραφείου Περιοχής Βορειοδυτικής Ελλάδας του ΚΚΕ.

Επίσης, τη Δευτέρα 17 Μάη στη Θεσσαλονίκη, στις 3 μ.μ., στη Σχολή Καλών Τεχνών (Θέρμη) του ΑΠΘ, διοργανώνεται εκδήλωση της Πανσπουδαστικής ΚΣ, με θέμα «Ο ρόλος και η προοπτική του καλλιτέχνη». Θα μιλήσει η Εύα Μελά, ζωγράφος - χαράκτρια.

ΠΑΣΠ σημαίνει ΠΑΣΟΚ

Απόσπασμα απ' τη συνέντευξη Τύπου που έδωσε ο Αλέξανδρος Θεοδωρακάκος, γραμματέας της ΠΑΣΠ των ΤΕΙ, για τις φοιτητικές εκλογές, στα γραφεία του ΠΑΣΟΚ:«Θα πρέπει να υπάρχει σαφής δέσμευση της κυβέρνησης ότι οι εργασιακές κατακτήσεις, καθώς είναι μια κυβέρνηση μακροπρόθεσμη, μια κυβέρνηση η οποία μετά από χρόνια θα κληθεί και να είναι αυτή η κυβέρνηση, η οποία θα βγάλει τη χώρα από την κρίση, πιστεύουμε ότι θα πρέπει να υπάρχει σαφής δέσμευση της κυβέρνησης προς τη νέα γενιά, προς τους φοιτητές, τους αυριανούς εργαζόμενους, τον αυριανό παραγωγικό ιστό της χώρας, ότι οι εργασιακές κατακτήσεις μετά την έξοδο απ' την ύφεση, μετά την έξοδο απ' την κρίση, θα επανέλθουν στο πρότερο επίπεδο».

Απόσπασμα απ' τη δήλωση του Μιχάλη Νικηφόρου, γραμματέα της ΠΑΣΠ πανεπιστημίων: «Η ιστορική καμπή που διανύουμε απαιτεί εθνική συστράτευση, ευθύνη, ομοψυχία και κοινωνική αλληλεγγύη. Πάνω απ' όλα, όμως, απαιτεί δίκαιη κατανομή των βαρών, τιμωρία των ενόχων, στήριξη των ασθενέστερων και σχεδιασμό για την επίτευξη θετικών ρυθμών ανάπτυξης και την καταπολέμηση του σπάταλου, αναποτελεσματικού και διεφθαρμένου κράτους που δημιουργήθηκε τα προηγούμενα χρόνια».

Η ΠΑΣΠ αναπαράγει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την πολιτική της κυβέρνησης. Καλεί φοιτητές και σπουδαστές να υποταχθούν, να πληρώσουν την κρίση και να στηρίζουν εσαεί το ΠΑΣΟΚ με την ελπίδα ότι μετά από χρόνια μπορεί να επαναφέρει κάποια από τα δικαιώματα που τσακίζει σήμερα! Δεν αντιστρατεύεται τα μέτρα η ΠΑΣΠ. Τα στηρίζει. Ακόμα και όταν καλούν σε «αγώνα» μιλούν για αγώνα προκειμένου να μπουν ένας - δύο τύποι φυλακή. Λες και αν μπουν δύο «μιζαδόροι» φυλακή, δε θα κοπούν μισθοί και συντάξεις, λες και αν «τιμωρηθούν οι ένοχοι» θα καταφέρουν να πάρουν σύνταξη ποτέ οι σημερινοί φοιτητές και σπουδαστές...

Οι «διαμάχες» στο εσωτερικό μιας κυβερνητικής παράταξης, ενός κυβερνητικού κόμματος, στο μοίρασμα της πίτας της εξουσίας, δεν αφορούν κανέναν φοιτητή, κανέναν σπουδαστή. Τόσα και τόσα χρόνια προβάλλουν έναν ψευτοπλουραλισμό, διαδίδουν τις «ιδεολογικές» διαφορές τους και πάντα καταλήγουν να στηρίζουν με πόδια και χέρια την κυβερνητική πολιτική. Το έργο το έχουμε ξαναδεί. Ας γνωρίζουν οι φοιτητές και οι σπουδαστές ότι η ψήφος στην ΠΑΣΠ, στις φοιτητικές και σπουδαστικές εκλογές, θα είναι ψήφος στήριξης των κυβερνητικών μέτρων που μας αφαιρούν κάθε δικαίωμα, γεμίζοντας με χρήμα και «ανάπτυξη» τα θησαυροφυλάκια των κεφαλαιοκρατών. Την επομένη των εκλογών η κυβέρνηση θα μετράει τις ψήφους της ΠΑΣΠ ως ψήφους συναίνεσης στην πολιτική της.


Γ. Χ.

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΝΕΟΛΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Οργιο νοθείας ετοιμάζουν ΠΑΣΠ και ΔΑΠ

Καταγγελία για τις πρακτικές των παρατάξεων μπροστά στις φοιτητικές - σπουδαστικές εκλογές που γίνονται στις 19 του Μάη

Για άλλη μια χρονιά, μπροστά στις φοιτητικές - σπουδαστικές εκλογές, που είναι την ερχόμενη Τετάρτη, 19 του Μάη, εντείνονται τα φαινόμενα εκφυλισμού, ρουσφετιού και αποκαλύπτεται ότι στήνονται μηχανισμοί νοθείας. Οπως καταγγέλλει σε ανακοίνωσή της η ΚΝΕ, «οι ΠΑΣΠ και ΔΑΠ κάνουν τα πάντα για να παραδώσουν στα κόμματά τους το επιθυμητό γι' αυτά αποτέλεσμα. Θέλουν την επομένη των εκλογών στη Βουλή, που θα συζητιέται το Ασφαλιστικό, να μπορούν οι Παπανδρέου, Σαμαράς, Καρατζαφέρης να μιλάνε για συμφωνία της νεολαίας με τα σκληρά αντιλαϊκά μέτρα. Μεταχειρίζονται μεθόδους χειρότερες και απ' αυτές των εργατοπατέρων της ΓΣΕΕ για να νοθεύσουν τις εκλογές».

Στην ανακοίνωσή της η ΚΝΕ αναφέρει συγκεκριμένα παραδείγματα για την καταγγελία της. Ανάμεσά τους:

  • Στην Κοινωνική Θεολογία της Αθήνας η ΔΑΠ απαιτούσε τα λευκά να καταμετρώνται υπέρ της ΔΑΠ.
  • Στη Θεολογία της Αθήνας η ΔΑΠ, που έχει αυτοδυναμία, αποφάσισε τα λευκά να μετράνε υπέρ της.
  • ΠΑΣΠ και ΔΑΠ αρνούνται να μπουν παραβάν σε ΑΣΟΕΕ, ΤΕΙ Λαμίας και πολλές άλλες σχολές.
  • Στην πλειοψηφία των σχολών δε διεξάγονται εκλογοαπολογιστικές συνελεύσεις, τις εφορευτικές τις ορίζουν οι παρατάξεις με βάση το συσχετισμό δύναμης.
  • Σε σχολές που ΠΑΣΠ ή ΔΑΠ έχουν αυτοδυναμία φτιάχνουν εφορευτικές επιτροπές αποτελούμενες από μέλη τους και βγάζουν ό,τι αποτέλεσμα θέλουν (π.χ. ΤΕΙ Λαμίας, ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, ΠΑΜΑΚ).
  • Σε πολλές σχολές δεν υπάρχει πρακτικό καταμέτρησης, ο καθένας μετράει τα ψηφοδέλτιά του και αν αυτά δε συμφωνούν με αυτά που έχουν μετρηθεί από κοινού, τότε προσαρμόζουν το αποτέλεσμα. Χαρακτηριστικά πέρσι στη Νομική μετά την καταμέτρηση οι παρατάξεις ξαναμέτρησαν τα ψηφοδέλτιά τους, τα βρήκαν περισσότερα και ΠΑΣΠ, ΔΑΠ, ΣΥΡΙΖΑ, ΕΑΑΚ προσάρμοσαν το αποτέλεσμα!
  • Διαπλέκονται με πρυτάνεις και προέδρους. Η ΔΑΠ έχει κάνει τέτοιου τύπου συνεννόηση στο Οικονομικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών, προκειμένου να γίνεται δήλωση μαθημάτων τη μέρα των εκλογών και να εξασφαλίζει από εκεί ψηφοφόρους.
  • Συναλλαγή με σημειώσεις, με συνεννοήσεις με καθηγητές για να περνάνε οι ψηφοφόροι τους τα μαθήματα. Γίνονται αισχροί εκβιασμοί, π.χ., στη ΣΤΕΦ Πειραιά. Αξιοποιούν γι' αυτό και τις πρυτανικές εκλογές σε έναν αισχρό ρουσφετολογικό μηχανισμό, καθηγητών - φοιτητών.
  • Βρίσκουν δουλειές σε σπουδαστές σε μαγαζιά που ελέγχουν τα στελέχη τους και εκβιάζουν με αυτό τον τρόπο την ψήφο τους και την υποταγή τους.

Οπως τονίζει η ΚΝΕ στην ανακοίνωσή της, «ξέχωρα από τα παραπάνω οι εκλογές πρακτικά δεν εκλέγουν τίποτα, ούτε Διοικητικά Συμβούλια, ούτε αντιπροσώπους για Πανσπουδαστικό Συνέδριο. Το τελευταίο Συνέδριο της ΕΦΕΕ έγινε όταν ο σημερινός πρωτοετής ήταν τριών ετών, το 1995! Το μόνο που γίνεται στις εκλογές είναι μια απλή καταγραφή δυνάμεων των παρατάξεων και τίποτα άλλο.

Αυτά τα φαινόμενα εκφυλισμού και σαπίλας φέρνουν αηδία και σε εμάς, όπως φέρνουν και στην πλειοψηφία των φοιτητών. Εμείς δεν έχουμε καμιά σχέση με αυτά τα φαινόμενα. Δεν είμαστε όλοι ίδιοι. Σήμερα η ελπίδα είναι η ισχυροποίηση του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών, της συσπείρωσης φοιτητικών και σπουδαστικών συλλόγων, επιτροπών αγώνα και συνδικαλιστών σπουδαστών, που γεννήθηκε τον περασμένο Νοέμβρη και που έχει μπει ως τώρα μπροστά στην οργάνωση της πάλης.

Οι φοιτητές και οι σπουδαστές να σκεφτούν ότι έχουν συμφέρον να στείλουν μήνυμα ανυπακοής και απόρριψης της αντιλαϊκής πολιτικής. Γι' αυτό να ενισχύσουν στις 19 Μάη την Πανσπουδαστική ΚΣ και από εκεί και ύστερα να οργανώσουν την πάλη τους μέσα από τις επιτροπές αγώνα των σχολών τους, με αφετηρία τις απεργιακές συγκεντρώσεις του ΠΑΜΕ στις 20 Μάη».

«Απεργούμε για το μέλλον των παιδιών»

Σε καθολική συμμετοχή στην απεργία και στα νυχτερινά σχολεία καλεί η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ

«Ειδικά στα Νυχτερινά Σχολεία όπου είναι μέρα Πανελλαδικών Εξετάσεων να μην υπάρξει ούτε ένας εκπαιδευτικός που δε θα απεργήσει. Απεργούμε επειδή ακριβώς σεβόμαστε το μέλλον των παιδιών και των μαθητών μας!» Με αυτά τα λόγια το ΠΑΜΕ καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς στις 20 Μάη να απεργήσουν. «Στις 20 Μάη το μήνυμά μας θα βγει ακόμα πιο δυνατό!», τονίζει. Στην απαίτηση του υπουργείου Παιδείας από την ΟΛΜΕ να θεωρήσει «προσωπικό ασφαλείας» τους επιτηρητές που έχουν οριστεί για εκείνη την ημέρα, δηλαδή να μην απεργήσουν, οι εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ απαντούν ότι το μόνο «προσωπικό ασφαλείας» που θα υπάρξει θα είναι οι απεργοί εκπαιδευτικοί οι οποίοι θα βγουν στους δρόμους.

Η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ καλεί σε περιοδείες σε όλα να νυχτερινά σχολεία, σε όλη τη χώρα, με το κάλεσμα που απευθύνει, μέχρι εκείνη την ημέρα, ώστε το μήνυμα της καθολικής συμμετοχής να φτάσει παντού.

Το υπουργείο απάντησε αρνητικά στο αίτημα της ΟΛΜΕ για αναβολή των εξετάσεων εκείνη την ημέρα, με το πρόσχημα ότι «το πρόγραμμα των εξετάσεων είναι μια πολύπλοκη και σύνθετη διαδικασία» και «τυχόν αλλαγή θα επηρεάσει αρνητικά το σύνολο των εξετάσεων». Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, που κατά τ' άλλα ρημάζει τα πάντα με την πολιτική της κυβέρνησης στην εκπαίδευση και στο σύνολο της ζωής των εργαζομένων - δυνητικά ανέργων αυτής της χώρας, τολμά να μιλά για «τα όνειρα και το μέλλον των νέων παιδιών» όταν αναφέρεται στα διαδικαστικά των εξετάσεων.

KNE
«Δεν φτάνει μόνο η ατομική θυσία»

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΚΣ της Οργάνωσης για τους μαθητές που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις

Με αφορμή την έναρξη, χθες, των πανελλαδικών εξετάσεων, το Γραφείο Τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία σημειώνει:

«Η ΚΝΕ εύχεται καλή επιτυχία και καλή δύναμη σε όλους τους μαθητές που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις. Οι κόποι και οι θυσίες που οι ίδιοι και οι γονείς τους έκαναν είναι μεγάλοι. Για να πιάσουν όμως τόπο δε φτάνει μόνο η ατομική θυσία. Χρειάζεται ο συλλογικός, μαζικός, οργανωμένος αγώνας των εργαζόμενων, του λαού και της νεολαίας, για μόρφωση, δουλειά, ζωή, για την ανατροπή, για να μη γίνουμε οι δούλοι του 21ου αιώνα. Αυτό το δρόμο καλούμε και τους μαθητές να βαδίσουν».

Να καταδικαστεί η επίθεση στη σκέψη

Ανακοίνωση της Πανελλαδικής Γραμματείας Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ

Η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ χαρακτηρίζει το κείμενο και τα ζητούμενα του θέματος στη «Νεοελληνική Γλώσσα» «προκλητική και ωμή ιδεολογική παρέμβαση της στρατηγικής επιλογής των μονοπωλίων για την εκπαίδευση και την εργασία, με την προπαγάνδιση μέσα από αυτά της πολιτικής της "διά βίου μάθησης"». Στην ανακοίνωσή του σημειώνει ότι «στο όνομα της αυτομόρφωσης διαφημίζει την πολιτική της διαρκούς κατάρτισης και τη βασική θέση της ΕΕ για επίσημους και ανεπίσημους εκπαιδευτικούς θεσμούς, την τυπική δηλαδή και άτυπη εκπαίδευση, που έρχονται αφενός να καταργήσουν κάθε έννοια υποχρεωτικής εκπαίδευσης και μόρφωσης, αφετέρου να νομιμοποιήσουν τις διαρκείς πιστοποιήσεις προσόντων χωρίς εργασιακό αντίκρισμα».

Επίσης περιγράφεται, με αποσπάσματα απ' το κείμενο, πώς «ανασύρονται και προβάλλονται τα καπιταλιστικά ιδεολογήματα για τη σύνδεση του σχολείου με την αγορά εργασίας, την "κοινωνία της γνώσης", την κυριαρχία των νέων τεχνολογιών» κ.ά., πώς ανάγεται η μόρφωση σε ατομική υπόθεση και ευθύνη και όχι σε κοινωνική υποχρέωση και δικαίωμα. Τονίζει ότι ζητείται από τους υποψήφιους να υιοθετήσουν «και να "μυηθούν" στη διά βίου περιπλάνηση από την πρόσληψη στην απόλυση, από την κατάρτιση στην ανεργία και την επαναπρόσληψη, και αυτό ανεξάρτητα από τις συνέπειες για την κοινωνία, την ψυχική ζωή και ισορροπία των νέων, με άλλα λόγια να αποδεχτούν ως φυσικό γεγονός την κατάργηση της μόνιμης και σταθερής εργασίας».

Το ΠΑΜΕ τονίζει ότι «όλα αυτά προδιαγράφουν ξεκάθαρα το περιεχόμενο και την αποστολή που θα έχει το "νέο" σχολείο χωρίς τοίχους και με ανοιχτές πόρτες για τις επιχειρήσεις. Ενα σχολείο της αγοράς που ενισχύει τον ιδεολογικό του ρόλο και εκγυμνάζει τη νέα πιο εξαθλιωμένη βάρδια της εργατικής τάξης σαν αμόρφωτη μάζα, η οποία δε θα υποτάσσεται απλώς αλλά σαν κοπάδι πιθήκων θα υποστηρίζει ενεργητικά το σφαγιασμό της από το μεγάλο κεφάλαιο και θα υπηρετεί πιστά τα συμφέροντα και τη διαιώνισή του». Καλεί «κάθε εκπαιδευτικό, κάθε εργαζόμενο να καταδικάσει την επιχείρηση ιδεολογικής τρομοκράτησης, της επίθεσης σε βάρος της σκέψης, της συνείδησης αλλά και της αγωνίας των υποψηφίων».

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Ωμή ιδεολογική παρέμβαση τα χτεσινά θέματα!

Η κυβέρνηση μοίρασε, στο μάθημα της «Νεοελληνικής Γλώσσας», κείμενο που αναπαράγει όλη την πολιτική της ΕΕ για τη διά βίου εκμετάλλευση, με πρόθεση να χειραγωγήσει τους μαθητές

Eurokinissi

Πρώτη μέρα των πανελλαδικών εξετάσεων, χτες, και η κυβέρνηση έδειξε πως είναι αποφασισμένη να χειραγωγήσει, με κάθε δυνατό τρόπο, τις συνειδήσεις των αυριανών εργαζομένων, για να προωθήσει την πολιτική της διά βίου εκμετάλλευσης. Το κείμενο που δόθηκε στο μάθημα της «Νεοελληνικής Γλώσσας Γενικής Παιδείας» ήταν ίδιο με τα βασικά ντοκουμέντα της Ευρωπαϊκής Ενωσης, στα οποία αποτυπώνονται τα σχέδια για διάλυση της εκπαίδευσης και ο καταναγκασμός των εργαζομένων στη διαρκή ψευτοκατάρτιση, προς όφελος του κεφαλαίου.

Οι μαθητές ήρθαν αντιμέτωποι με τη διασκευή παλιότερου κειμένου της Αλεξάνδρας Κορωναίου, καθηγήτριας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, για την ...«αυτομόρφωση» (διάβαζε «διά βίου μάθηση» και διά βίου εργασιακή περιπλάνηση με την ευθύνη και το κόστος να το πληρώνει ο ίδιος ο εκπαιδευόμενος - εργαζόμενος). Δεν τηρούν, πια, ούτε τα στοιχειώδη προσχήματα και υποχρεώνουν μαθητές 17 και 18 χρονών να αφομοιώσουν και να περιγράψουν την πολιτική που θα τους καταδικάσει τη ζωή!

Ο ψευδεπίγραφος όρος της «αυτομόρφωσης»...

Το κείμενο αναφέρει ότι «οι διαδικασίες και οι πρακτικές αυτομόρφωσης στη σημερινή εποχή δεν σημαίνουν την απουσία των άλλων, θεσμών και ατόμων, ούτε την κοινωνική απομόνωση του καθενός ατόμου, αλλά την ενεργητική στάση του, αφού το ίδιο αποφασίζει, άλλοτε αυτοβούλως και άλλοτε κάτω από την πίεση συγκεκριμένων αναγκών, να εκπαιδευθεί. Η ενεργητική στάση συνίσταται στο ότι ο άνθρωπος καλείται να διαμορφώσει μαζί με τους άλλους συμμετέχοντες (οργανισμούς, εκπαιδευτές, εκπαιδευόμενους) το περιεχόμενο, τη διαδικασία και τους τρόπους της εκπαίδευσής του». Από εδώ ξεκινά, πιο έντονα, το παραμύθι της ΕΕ, για να καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι η μόρφωση παύει να είναι μια υποχρέωση του κράτους και μετατρέπεται σε ατομική υπόθεση. Με το πρόσχημα της «συμμετοχής» στην αυτομόρφωση οι αστικές κυβερνήσεις «καλούν» τα παιδιά των εργαζομένων να τα βγάλουν πέρα μόνα τους!

Οι μαθητές ...διάβασαν ότι στο μέλλον τους πρέπει να ζουν στην εργασιακή ανασφάλεια, αλλάζοντας τουλάχιστον δύο και τρεις δουλειές: «Η συνολική τεχνολογική αναδιάρθρωση της εργασιακής δραστηριότητας στερεί όλο και περισσότερο στα άτομα τη δυνατότητα να διατηρούν μία και μοναδική επαγγελματική ταυτότητα σε όλη τη διάρκεια της ενεργού ζωής τους. Κατά συνέπεια, ανεξάρτητα από τις ψυχοκοινωνικές συνέπειες αυτής της κατάστασης για τα άτομα, οι νέοι άνθρωποι των τεχνολογικών κοινωνιών καλούνται να αλλάξουν δύο ή τρία επαγγέλματα στην επαγγελματική πορεία τους. Το γεγονός αυτό επιβάλλει στα άτομα να κατακτούν διαρκώς γνώσεις, να ανανεώνουν τις δεξιότητές τους, να αποκτούν γρήγορα νέες ειδικεύσεις, δηλαδή, να εκπαιδεύονται συνεχώς». «Η εκπαιδευτική πράξη καθίσταται επομένως μια διαδικασία που δεν περιορίζεται στο χώρο (το σχολείο) και το χρόνο (περίοδος της νεότητας), αλλά επεκτείνεται σε όλη τη διάρκεια της ζωής και πέραν των σχολικών τειχών».

Αυτή είναι η εφιαλτική πραγματικότητα που τους ετοιμάζουν και χτες τους εξέτασαν κιόλας για να δουν πόσο έχουν αφομοιώσει και αν έχουν αποδεχτεί οι νέοι αυτή την εφιαλτική προοπτική! Είναι φανερό πως το συγκεκριμένο κείμενο δε μιλά για αυτομόρφωση, αλλά για υποχρεωτική κατάρτιση σε χρηστικές δεξιότητες (του τύπου βιδώνω βίδες) που γρήγορα θα απαξιώνονται!

Οι μαθητές, μεταξύ άλλων, έπρεπε να κάνουν περίληψη του κειμένου και μετά να αναπτύξουν σε μια παράγραφο τη φράση που περιγράφει το σχέδιο της ΕΕ για το μέλλον τους: «Οι νέοι άνθρωποι των τεχνολογικών κοινωνιών καλούνται να αλλάξουν δύο ή τρία επαγγέλματα στην επαγγελματική πορεία τους». Μετά τις υπόλοιπες ασκήσεις, με βάση όλα τα παραπάνω οι μαθητές κλήθηκαν να γράψουν «ελεύθερα» για το παρακάτω θέμα: «Σε άρθρο που θα δημοσιευθεί στην εφημερίδα του σχολείου σας να αναφερθείτε στη σημασία της αυτομόρφωσης και να προτείνετε τρόπους πραγμάτωσής της σε όλη τη διάρκεια του ανθρώπου»!




Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org