Την προσαγωγή σπουδαστών, ανάμεσά τους και μελών της ΚΝΕ, που έγινε χτες έξω από τα ΙΕΚ ΠΑΣΤΕΡ, στη Θεσσαλονίκη, έπειτα από καταγγελία εκπροσώπου της διοίκησης του ΙΕΚ για δήθεν συκοφαντική δυσφήμηση, καταγγέλλει η Οργάνωση Περιοχής Κεντρικής Μακεδονίας της ΚΝΕ.
Οι σπουδαστές, ανάμεσά τους και μέλη του απερχόμενου ΔΣ του ΣΥΣΔΙΕΚ, διεξήγαγαν τις εκλογές του Συλλόγου Ιδιωτικών ΙΕΚ που έχουν ξεκινήσει από τη Δευτέρα. Καλούσαν, με ανακοίνωση, τους συναδέλφους τους να οργανώσουν τον αγώνα τους ενάντια στις απλήρωτες πρακτικές, στα υπέρογκα ποσά που υποχρεώνονται να πληρώνουν για σημειώσεις, τους καλούσαν να διεκδικήσουν συγγράμματα για να μπορέσουν να σπουδάσουν, αλλά και να συμμετέχουν μαζικά στις εκλογές για την ανάδειξη αγωνιστικού ΔΣ, δυναμώνοντας τον Σύλλογό τους.
Η ΟΠ Κεντρικής Μακεδονίας της ΚΝΕ καταγγέλλει τη συγκεκριμένη ενέργεια της διοίκησης του ΙΕΚ ΠΑΣΤΕΡ, που όπως σημειώνει, «σκοπό είχε τον εκφοβισμό των σπουδαστών των ΙΕΚ και των μελών της ΚΝΕ. Τέτοιες ενέργειες όμως εμάς δεν μας φοβίζουν. Φαίνεται ότι αυτό που πραγματικά εξόργισε τη διοίκηση είναι η θετική ανταπόκριση δεκάδων σπουδαστών στο κάλεσμα του Συλλόγου τους, που συμμετείχαν μαζικά στη διαδικασία των εκλογών, που δεν συμβιβάζονται με την κατάσταση που ζουν καθημερινά, με το μέλλον της μισοανεργίας - μισοδουλειάς, του ατέλειωτου κυνηγιού δεξιοτήτων που έχουν ετοιμάσει γι' αυτούς, με τις αποφάσεις της, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, συνεχίζοντας το έργο των προηγούμενων κυβερνήσεων και υλοποιώντας κατά γράμμα τις κατευθύνσεις της ΕΕ.
Καλούμε τους σπουδαστές, όχι μόνο να καταδικάσουν την προσπάθεια καταστολής της οργάνωσης του αγώνα τους, αλλά και να συμμετέχουν μαζικά στις εκλογές του Συλλόγου, να συμμετέχουν ακόμα πιο μαζικά και δυναμικά στην οργάνωση της πάλης και της διεκδίκησης των δικαιωμάτων τους. Η πράξη αυτή της διοίκησης αποδεικνύει για μια ακόμα φορά τι πραγματικά τους τρομάζει. Αυτό που φοβούνται είναι ο συλλογικός οργανωμένος αγώνας, που αποκαλύπτει τον πραγματικό αντίπαλο, που βάζει στο επίκεντρο την πάλη για τις πραγματικές μας ανάγκες», καταλήγει η ανακοίνωση της ΚΝΕ.
«Ο Σύλλογος Σπουδαστών Δημοσίων ΙΕΚ σε καλεί να διεκδικήσουμε τα δικαιώματά μας όσον αφορά τις πρακτικές. Να πληρωνόμαστε και να ασφαλιζόμαστε κανονικά, η πρακτική να συμβάλλει στην απόκτηση της απαραίτητης γνώσης της τεχνικής και του επαγγέλματος που ήρθαμε να σπουδάσουμε στη σχολή.
Ούτε μια ώρα απλήρωτη και ανασφάλιστη πρακτική!
Παλεύουμε για τα δικαιώματά μας μαζί με τα σωματεία μας!
1. Τι ισχύει στην πρακτική άσκηση;
Η εξάμηνη πρακτική άσκηση σε χώρους εργασίας έχει διάρκεια 960 ώρες και είναι υποχρεωτική για τους σπουδαστές των ΙΕΚ. Θεωρείται απαραίτητη προϋπόθεση για την απόκτηση Βεβαίωσης Επαγγελματικής Κατάρτισης.
2. Μόνο για 7 ειδικότητες από τις 52, αυτές που εντάσσονται στο θεσμό της μαθητείας, η πρακτική άσκηση προβλέπεται ότι θα πληρώνεται. Δηλαδή, το πολύ ένας στους πέντε σπουδαστές θα πληρώνεται!
Η συντριπτική πλειοψηφία των σπουδαστών πάμε κανονικά για πρακτική άσκηση με τη γνωστή διαδικασία του 6μήνου τζάμπα δουλειάς, νόμο που η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ είχε ψηφίσει δίνοντας τη δυνατότητα στους εργοδότες να μας έχουν απλήρωτους, να τους καλύπτουμε μια θέση εργασίας, να βγάζουμε κανονικότατα δουλειά και να μην έχουμε κανένα δικαίωμα σε μισθό και ασφάλιση!
3. Το ποσό που θα παίρνουμε είναι ψίχουλα και στην πραγματικότητα πάνω απ' τα μισά λεφτά προέρχονται από τη φορολογία που ήδη πληρώνουμε! Πάνε ως επιδότηση στην επιχείρηση που θα κάνουμε πρακτική και ο εργοδότης βάζει απ' την τσέπη του περίπου 9 ευρώ για το μεροκάματο. Συμπέρασμα; Το οχτάωρο του μαθητευόμενου για μια επιχείρηση δεν αξίζει ούτε ένα 10ευρω.
Οι εργοδότες επιδοτούνται για να μας χρησιμοποιούν ως φτηνούς εργαζόμενους που έτσι κι αλλιώς χρειάζονταν. Στο όνομα της μαθητείας θέλουν να μας "εκπαιδεύσουν" να συνηθίζουμε με τα ψίχουλα, να μη διεκδικούμε όσα μας αξίζουν και μάλιστα πολλές φορές μας λένε: "Μη μιλάς, μη διεκδικείς κι άμα είσαι καλός θα σε κρατήσει"! Η ζωή όμως δείχνει το αντίθετο. Την κατάσταση τη γνωρίζουμε από πρώτο χέρι. Η πρακτική μας άσκηση πολλές φορές δεν έχει να κάνει με το αντικείμενο που σπουδάζουμε. Σε μια σειρά από χώρους δουλειάς καλύπτουμε κενά μόνιμου προσωπικού που δεν υπάρχει, δουλεύουμε εξαντλητικά ωράρια, βγάζουμε τη "λάντζα" όπως, για παράδειγμα, σε μεγάλα ξενοδοχεία της Αθήνας "καταρτίζονται" συνάδελφοί μας με 8ωρα κανονικής δουλειάς ως καμαριέρες, σερβιτόροι, κ.λπ. Οταν τελειώσει η πρακτική μας άσκηση αυτό το "πόστο" το αναλαμβάνει κάποιος άλλος συνάδελφός μας πρακτικάριος με τους ίδιους άσχημους όρους. Γιατί δεν τους νοιάζει να προσφέρουν θέσεις εργασίας για το καλό των εργαζομένων, αλλά να πληρώνουν όσο το δυνατόν λιγότερα και να βγάζουν όσο δυνατόν περισσότερα.
4. Για το διάστημα της πρακτικής μας άσκησης η ασφάλισή μας, που καλύπτουν τα ΙΕΚ, είναι μόνο για την περίπτωση ατυχήματος στους χώρους εργασίας, δηλαδή στο 1% για ασφάλιση ανά κλάδο.
Τελικά, αυτή η κατάσταση δεν απαντάει στην ανάγκη που έχουμε για εξειδικευμένη γνώση της τεχνικής και του επαγγέλματος που ήρθαμε να σπουδάσουμε, αλλά και για δουλειά με δικαιώματα!
Ισα ίσα, απαντάει στις ανάγκες των αφεντικών για φθηνούς εργαζόμενους, με ελάχιστα δικαιώματα και από νωρίς να "εκπαιδεύονται" για να συνηθίζουν με τα ψίχουλα!
Από την ίδια την καθημερινότητα για όλους εμάς που παλεύουμε για να σπουδάσουμε, να τα φέρουμε βόλτα προκύπτει η ανάγκη καθένας από μας να μπει ορμητικά στον αγώνα! Ο Σύλλογος Σπουδαστών Δημοσίων ΙΕΚ μπορεί να αποτελέσει στήριγμα για κάθε σπουδαστή! Οργανωμένα, μέσα από το Σύλλογό μας, τις Επιτροπές στα ΙΕΚ, μαζί με τα Σωματεία του κλάδου μας, να παλέψουμε για ούτε μία ώρα απλήρωτη και ανασφάλιστη πρακτική, συνολικά για τα δικαιώματά μας.
Προχωράμε σε κοινές ενημερώσεις - συνελεύσεις του Συλλόγου, των Επιτροπών, με τα Σωματεία, για τα ζητήματα της πρακτικής άσκησης, τους όρους δουλειάς και ζωής μας. Ενημερωνόμαστε, οργανωνόμαστε στα σωματεία μας που διεκδικούν Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, δηλαδή ζητήματα που αφορούν το μισθό, το ωράριο, την ασφάλισή μας, τις άδειές μας, την προστασία της μητρότητας, τον ελεύθερο χρόνο μας.
Σε κάθε ΙΕΚ, σε κάθε ειδικότητα και τμήμα οργανωνόμαστε!
Με Γενικές Συνελεύσεις συζητάμε και αποφασίζουμε με βάση τα δικά μας συμφέροντα.
Για δουλειά και σπουδές με δικαιώματα και όχι σκλαβιά, είτε ως πρακτικάριοι είτε ως εργαζόμενοι.
Ολα αυτά που θα συζητήσουμε στις σχολές μας να γίνουν αφορμή για να βγούμε πιο δυνατοί! Με Επιτροπές Αγώνα σε κάθε σχολή, με πιο δυναμική παρέμβαση του Συλλόγου δίπλα σε κάθε σπουδαστή!
Χρειάζεται να δυναμώσει ο αγώνας μας για:
Οπως σημειώνεται, «η υλοποίηση του αιτήματος αυτού μεταφέρεται σε βάθος τριετίας και συνδέεται άμεσα με τις δυνατότητες των δήμων να το υποστηρίξουν με υποδομές, γι' αυτό και θεσμοθετείται η συμμετοχή των δημάρχων σε γνωμοδοτική επιτροπή. Είναι αποκαλυπτικό ότι στην αιτιολογική έκθεση προβλέπεται μηδενική δαπάνη για την υλοποίηση του προγράμματος!
Είναι παραπλανητικό το επιχείρημα ότι "η ψήφιση του άρθρου 33 από μόνη της δημιουργεί τις προϋποθέσεις για τη γενίκευση της δίχρονης Προσχολικής Αγωγής σε όλη τη χώρα". Ο υπουργός Παιδείας, στις 10/8/2017, σε συνάντησή του με το ΔΣ της ΔΟΕ, δήλωσε: "Δεν είμαστε έτοιμοι για τη δίχρονη Προσχολική Αγωγή λόγω ελλείψεων υποδομών". Αν μετά από 6 μήνες είχαν χτιστεί στη χώρα μας εκατοντάδες νέα νηπιαγωγεία, προφανώς θα το είχαμε αντιληφθεί!», τονίζει η ΑΣΕ, υπογραμμίζοντας πως δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη από τον κρατικό προϋπολογισμό για τη δημιουργία νέων υποδομών που θα στεγάσουν όλα τα παιδιά, δεν προβλέπεται ούτε για το επόμενο σχολικό έτος κανένας μόνιμος διορισμός νηπιαγωγών, ενώ η πολιτική της κυβέρνησης οδήγησε σε ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση του νηπιαγωγείου.
Η ΑΣΕ θυμίζει την πείρα για τα «τριετή σχέδια» της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ αλλά και των προηγούμενων κυβερνήσεων: «Με βάση το τριετές πλάνο του ΣΥΡΙΖΑ, που παρουσίαζε πριν από τις εκλογές του 2015 για να εξαπατά τους εργαζόμενους, από φέτος θα έπρεπε να λειτουργεί η δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή, έτσι δεσμευόταν και τότε. Ομως τώρα, τρία χρόνια μετά, έχουμε μπροστά μας ένα ακόμα "τριετές".
Ακόμα και ο νόμος 3518/2006, που ψηφίστηκε μετά από τη δίμηνη απεργία του κλάδου και επέβαλε την υποχρεωτική φοίτηση στο νηπιαγωγείο (χωρίς αμφισβητήσεις, εξαιρέσεις και ασάφειες) σε όλη τη χώρα (και όχι κατά περιοχές) για όλα τα παιδιά που κατοικούν στην Ελλάδα, ένα εξάμηνο μετά την ψήφισή του άλλαξε, από την ίδια κυβέρνηση που το ψήφισε, τη ΝΔ, δίνοντας τη δυνατότητα να λειτουργούν τμήματα νηπιαγωγείων σε παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς ...γιατί και τότε δεν υπήρχαν οι προϋποθέσεις. Ταυτόχρονα, διπλασίασε τον αριθμό των νηπίων που γράφτηκαν σε ιδιωτικά νηπιαγωγεία.
Ας μην ξεχνάμε ακόμα ότι, με βάση τις δεσμεύσεις για τριετές πλάνο διορισμών, κανονικά σήμερα θα έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί οι 20.000 μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών, γιατί και αυτό ήταν προεκλογική δέσμευση του ΣΥΡΙΖΑ. Σήμερα όμως μόνο απολύσεις συμβασιούχων γίνονται»!
Οπως τονίζεται σε άλλο σημείο της ανακοίνωσης, ερωτήματα γεννά «ο τρόπος υλοποίησης του προγράμματος κατά τη μεταβατική περίοδο (...) Δημιουργούνται περιοχές και δήμοι δύο ταχυτήτων, εκεί που θα υλοποιείται η δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή και εκεί που δεν θα υλοποιείται. Διαμορφώνεται μια ακόμα εκπαιδευτική διαφοροποίηση, η οποία είναι αμφίβολο αν θα λυθεί μέσα στην τριετία.
Αναρωτιόμαστε σε σχέση με την εμπλοκή των δημάρχων στις διαδικασίες γνωμοδότησης: Μήπως εξαιτίας των τεράστιων και υπαρκτών προβλημάτων στους δήμους (π.χ. πενιχρή κρατική επιχορήγηση), η κυβέρνηση δημιουργεί το κατάλληλο άλλοθι, ώστε να μπορεί να ισχυρίζεται ότι "εμείς νομοθετούμε αλλά οι δήμοι δεν υλοποιούν"; 'Η μήπως με το βλέμμα στις δημοτικές εκλογές του 2019 στήνει - στις πλάτες των παιδιών μας - ακόμα ένα πλαστό δίπολο;
Αλλά και για τους δήμους όπου θα υλοποιείται το πρόγραμμα (205 από τους 345 ισχυρίζεται η κυβέρνηση πως θα είναι) και πάλι δεν δημιουργούνται ανισότητες, όταν ο κάθε γονιός επωμίζεται τελικά ατομικά την ευθύνη για το πού θα στείλει το παιδί του;».
Οπως επισημαίνεται μεταξύ άλλων, «υλοποιείται από την πίσω πόρτα, στο όνομα της μεταβατικότητας, η παροχή εκπαίδευσης με κουπόνια και voucher, η αποκέντρωση της εκπαίδευσης και το πέρασμα τμήματος της εκπαίδευσης στην Τοπική Διοίκηση. Ταυτόχρονα ανοίγει ο δρόμος για την ενίσχυση των επιχειρήσεων της ιδιωτικής εκπαίδευσης, που διαβλέπουν νέα πεδία κερδοφορίας. Γι' αυτόν το λόγο, άλλωστε, η ΚΕΔΕ και ο Σύνδεσμος των Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Παιδικών Σταθμών, από κοινού με την ΠΟΕ - ΟΤΑ και τον ΠΑΣΥΒΝ, που σήκωναν κουρνιαχτό ενάντια στη δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή, μετά την ψήφιση του νόμου και ιδιαίτερα της τροπολογίας για τους δημάρχους κήρυξαν σιγή ασυρμάτου! Είναι σίγουρο ότι αυτές οι εξελίξεις θα ανοίξουν την όρεξη των επιχειρηματικών συμφερόντων, αλλά και δυνάμεων που ηγούνται στην Τοπική Διοίκηση, για πέρασμα και άλλων αρμοδιοτήτων στην ευθύνη τους».
Οπως σημειώνεται στην ανακοίνωση, «η τοποθέτηση του ΔΣ της ΔΟΕ [ΔΑΚΕ, ΔΗΣΥ, ΣΥΡΙΖΑ (ΕΡΑ - ΑΕΕΚΕ)] με πανηγυρικό τρόπο υπέρ των διατάξεων δημιουργεί το κατάλληλο άλλοθι στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, την αβαντάρει!
Οι ίδιες δυνάμεις, στην Ομοσπονδία της ΠΟΕ - ΟΤΑ, στην ΚΕΔΕ, αλλά και τα κόμματά τους, τάσσονται κατά της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής. Υπερασπίζονται την επιχειρηματική λειτουργία της εκπαίδευσης, την αποκέντρωση στην Παιδεία, τα voucher. Ολοι μαζί υπερασπίζονται την Παιδεία - εμπόρευμα! Με τη διγλωσσία και την πολυγλωσσία τους παίζουν το παιχνίδι της διάσπασης και του συντεχνιασμού μέσα στους εργαζόμενους! Ειδικά στο χώρο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αυτές οι δυνάμεις, που σήμερα πανηγυρίζουν και λιβανίζουν την κυβέρνηση, καλλιεργώντας αυταπάτες στους συναδέλφους, γίνονται συνυπεύθυνοι για την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στα νηπιαγωγεία.
Οι συνάδελφοι νηπιαγωγοί έχουν κρίση και πείρα για τη στάση αυτών των συνδικαλιστικών ηγεσιών. Κανείς δεν ξεχνά ότι λίγους μήνες πριν - μπροστά στο συνέδριο της ΔΟΕ - οι ίδιες δυνάμεις ξόρκιζαν τις εξελίξεις τις οποίες σήμερα χαιρετίζουν.
Αυτό είναι όμως ο κυβερνητικός συνδικαλισμός! Στις πιο κρίσιμες στιγμές αδειάζει τους εργαζόμενους και στηρίζει την κυβέρνηση!
Ιδιαίτερα μια σειρά συνάδελφοι που έχουν αγωνιστική πείρα και ριζοσπαστικό προσανατολισμό, χρειάζεται να προβληματιστούν σοβαρά για τη στάση των "Παρεμβάσεων". Στην τοποθέτησή τους στη ΔΟΕ για τις διατάξεις που ψηφίστηκαν αναφέρουν: "Συμφωνούμε ότι όπως και το 2006, κάτω από την πίεση του κινήματος, η ψήφιση του άρθρου 33 αποτελεί μια σημαντική εξέλιξη που διαμορφώνει ένα νέο πεδίο δυνατοτήτων και διεκδικήσεων σε σχέση με το αίτημα της υποχρεωτικής δίχρονης Προσχολικής Αγωγής και εκπαίδευσης... Η επίκληση, τόσο από την πλευρά του υπουργείου όσο και από την πλευρά των λίγων πολέμιων της ρύθμισης, στην έλλειψη κτιριακών υποδομών, καταρρίπτεται ως επιχείρημα από τα γεγονότα".
Αλήθεια, πού διαφέρει η θέση των "Παρεμβάσεων" από αυτήν των δυνάμεων του κυβερνητικού συνδικαλισμού; Μήπως για άλλη μια φορά δίνουν το "αγωνιστικό" άλλοθι για να περνούν οι κυβερνητικοί σχεδιασμοί, όπως έκαναν με τις διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης πριν από την ψήφιση του 3ου μνημονίου, με το περίφημο δημοψήφισμα; Η τοποθέτηση αυτή δίνει αβαντάρισμα στην κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και καλλιεργεί αυταπάτες», σημειώνει η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών», προβάλλοντας διεκδικητικό πλαίσιο με επίκεντρο τις ανάγκες των παιδιών, των εργαζόμενων γονιών, των λαϊκών οικογενειών.
Οπως τονίζεται μεταξύ άλλων στο κάλεσμα:
«16 Μάρτη Απεργώ! Συμμετέχω στην Πανελλαδική Συγκέντρωση στο υπουργείο Παιδείας στις 13.00.
«Πάνω απ' όλα απεργούμε και διαδηλώνουμε γιατί δεν θέλουμε να είμαστε υποταγμένοι και σκυφτοί, δεν θέλουμε να εκπαιδεύουμε μια νέα γενιά που θα ζήσει χειρότερα από μας, με σκυμμένο κεφάλι και χωρίς δικαιώματα. Γιατί γνωρίζουμε και κατανοούμε ότι η νέα γενιά έχει ανάγκη από ιδανικά, από εκπαιδευτικό που δεν προσκυνά», τονίζει μεταξύ άλλων η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ.
Με κοινό τους ψήφισμα για όλες τις εξελίξεις στο χώρο της Ανώτατης Εκπαίδευσης, οι φοιτητικοί σύλλογοι Νέων Φοιτητικών Εστιών Πολυτεχνείου (ΝΦΕΕΜΠ), Φοιτητικής Εστίας Αθήνας (ΦΕΑ), Ιστορικού - Αρχαιολογικού και Δασκάλων Αθήνας ενώνουν επίσης τη φωνή τους με τους απεργούς εκπαιδευτικούς, την Παρασκευή 16 Μάρτη στη 1 μ.μ., στο υπουργείο Παιδείας.
Σε πανελλαδικό συντονισμό προχωρούν μια σειρά φοιτητικοί σύλλογοι από όλη τη χώρα για το θέμα της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας. Οι σύλλογοι της Αθήνας καλούν, σε έναν πρώτο σταθμό αγωνιστικής δράσης, την Παρασκευή 16 Μάρτη στο υπουργείο Παιδείας, ενώνοντας τη φωνή τους με τα σωματεία των απεργών εκπαιδευτικών.
Στον φοιτητικό συντονισμό για το θέμα συμμετέχουν μέχρι στιγμής οι σύλλογοι: Ιστορικού - Αρχαιολογικού, Δασκάλων και Νηπιαγωγών ΕΚΠΑ, Γεωγραφίας Χαροκοπείου, Φυσικού, Νηπιαγωγών και Βιολογικών Εφαρμογών Ιωαννίνων, Μαθηματικού, Στατιστικής και Μηχανικών Πληροφοριακών - Επικοινωνιακών Συστημάτων Σάμου, Φιλοσοφικής Ρεθύμνου, Μαθηματικού, Φυσικού, Βιολογικού και Εφαρμοσμένων Μαθηματικών Ηρακλείου, Φυσικού και Ιστορικού - Αρχαιολογικού ΑΠΘ.
«Καλούμε όλους τους φοιτητές να αγωνιστούμε για να μην περάσουν τα σχέδια της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ για την παιδαγωγική επάρκεια!», σημειώνουν σε σχετική ανακοίνωσή τους και αναφέρονται αναλυτικά στα σχέδια που έχουν δει τη δημοσιότητα από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής κ.ά.
«Η απόσπαση της παιδαγωγικής επάρκειας από το πτυχίο μας δεν θα περάσει», διαμηνύουν οι Σύλλογοι και απαιτούν:
Οι σύλλογοι που έχουν συντονιστεί πανελλαδικά καλούν και τους υπόλοιπους φοιτητικούς συλλόγους τους οποίους αφορά το θέμα, καθώς και όλους τους φοιτητές, σε Γενικές Συνελεύσεις, συνελεύσεις σε έτη και Τμήματα, για να ενημερωθούν για τις αλλαγές και να οργανώσουν όλοι μαζί την πάλη τους, καθώς και σε κινητοποιήσεις στις διοικήσεις των Τμημάτων και των Ιδρυμάτων.
Οταν μιλάει ο πρωθυπουργός Αλ. Τσίπρας, πολλές φορές οι λέξεις καταλήγουν να χάνουν το νόημά τους. Αυτό συνέβη και τη Δευτέρα, που μίλησε στο Αιγάλεω σε φιέστα για το νεοϊδρυθέν Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής (ΠΔΑ), και μέσα στην ομιλία του χρησιμοποίησε πολλές φορές την έννοια της ταξικότητας, μίλησε για «ταξικούς διαχωρισμούς» που δήθεν θα αντιμετωπίσει.
Είπε για παράδειγμα ότι η κυβερνητική πρωτοβουλία για την ίδρυση του ΠΔΑ δεν αρέσει σε κάποιους: «Σε αυτούς που θεωρούν ότι η γνώση, η έρευνα, η ακαδημαϊκή εξέλιξη, οφείλουν να υπόκεινται σε ταξικούς διαχωρισμούς. Σε αυτούς που θεωρούν ότι η εκπαίδευση συγκροτεί έναν μικρόκοσμο της αγοράς, στον οποίο κάποια Ιδρύματα πρέπει να αποτελούν την ελίτ, για τους λίγους, τους ικανούς και τους άξιους, και κάποια άλλα να είναι σε δεύτερο πλάνο, σε μια άλλη ταχύτητα. Με αυτήν τη λογική, είμαστε αποφασισμένοι όχι απλά να διαχωριστούμε αλλά και να συγκρουστούμε στην πράξη», πρόσθεσε ο Αλ. Τσίπρας, ενώ αργότερα συμπλήρωσε ότι η ίδρυση του ΠΔΑ: «Αποτελεί μία ακόμα τομή στην κατεύθυνση της αντιμετώπισης των ανισοτήτων και των ταξικών διαχωρισμών και είναι δεδομένο ότι θα συνδράμει στην περαιτέρω αναβάθμιση της περιοχής».
Σε αυτή την «ταξική» ανάλυση οφείλουμε να απαντήσουμε, αρχικά, ότι η ύπαρξη Ιδρυμάτων πολλών και διαφορετικών ταχυτήτων στην Ανώτατη Εκπαίδευση δεν θα εκλείψει από τη δημιουργία του ΠΔΑ. Αντίθετα, με το νόμο για το νέο Ιδρυμα οι πολλαπλές ταχύτητες, που εκφράζουν και ταξικές διαφορές, αυξάνονται αντί να μειώνονται, και μάλιστα ακόμα και από το ίδιο Ιδρυμα θα βγαίνουν απόφοιτοι διαφορετικών ταχυτήτων (βλέπε διετή). Κι αυτοί οι απόφοιτοι, όπως συνολικά οι νέοι στην εποχή του ΣΥΡΙΖΑ, που... χτυπιούνται οι ταξικοί διαχωρισμοί (γελάνε και οι πέτρες!), έχουν να τα βγάλουν πέρα με την αθλιότητα του «υποκατώτατου μισθού», των εργασιακών σχέσεων - λάστιχο κ.ο.κ.
Επιπλέον και πιο σημαντικό: Το ποιας τάξης τα συμφέροντα υπηρετεί μια πρωτοβουλία κρίνεται από το περιεχόμενό της κι όχι από το πού τοποθετείται γεωγραφικά. Οι ίδιοι οι εκπρόσωποι του κεφαλαίου δήλωσαν ευθαρσώς ότι έχουν σχεδιάσει διετή προγράμματα στο νέο πανεπιστήμιο για το πώς επιθυμούν τους αποφοίτους τους, ενώ και οι μελέτες βιωσιμότητας του νέου Ιδρύματος, που εκπόνησαν το υπουργείο Παιδείας και το Πανεπιστήμιο της Αθήνας (βλέπε «Ριζοσπάστης του Σαββατοκύριακου» 3/4 Μάρτη, σελ. 34), επικεντρώνουν στα οφέλη που θα έχει το κεφάλαιο από το νέο Ιδρυμα και κατονομάζουν επιχειρηματικούς ομίλους και σχέδια στην περιοχή. Με άλλα λόγια, το ΠΔΑ είναι διακηρυγμένο ότι θα υπηρετεί τα συμφέροντα του κεφαλαίου και αυτό δεν αλλάζει, είτε η έδρα του είναι στη Δυτική Αττική είτε στην Εκάλη.
Σε τελική ανάλυση, είναι γνωστό ότι η ταξικότητα της κοινωνίας δεν μπορεί παρά να εκφράζεται και στην εκπαίδευση, και τα φούμαρα της κυβέρνησης περί «σύγκρουσης με τους ταξικούς διαχωρισμούς» δεν είναι τίποτε άλλο παρά μια προσπάθεια να σπείρει σύγχυση και αυταπάτες στον λαϊκό κόσμο της Δυτικής Αθήνας, οι οποίες όμως είναι βέβαιο ότι δεν θα πιάσουν...
Το 15μελές και μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Ζωγράφου δήλωσαν στο πλαίσιο αυτής της πρωτοβουλίας: «Μεταξύ άλλων οι μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Ζωγράφου εκφράζουμε την αμέριστη αλληλεγγύη και συμπαράστασή μας στον δίκαιο αγώνα του Παλαιστινιακού λαού καθώς και την πλήρη απέχθειά μας στη φυλάκιση της 16χρονης συμμαθήτριάς μας Αχέντ Ταμίμι. Ο Παλαιστινιακός λαός αγωνίζεται κατά της ισραηλινής κατοχής, που διαιωνίζεται με τη στήριξη των ΗΠΑ και της ΕΕ. Καταδικάζουμε τη βία, τον αυταρχισμό, τις δολοφονίες αγωνιστών, τις φυλακίσεις. Καταγγέλλουμε την πολιτική, οικονομική, στρατιωτική συνεργασία Ελλάδας - Ισραήλ, που είναι ένας ακόμα μοχλός της ισραηλινής επιθετικότητας ενάντια στους Παλαιστίνιους. Καταδικάζουμε την υποκρισία της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ απέναντι στο λαό της Παλαιστίνης. Λευτεριά στην Παλαιστίνη. Λευτεριά στην Αχέντ Ταμίμι».
Από την αρχή της χρονιάς, οι μαθητές έδειξαν τη δύναμή τους, ότι δεν εγκαταλείπουν τα όνειρα και τις ανάγκες τους για το σχολείο και τη ζωή. Μέρες τώρα έχει ανοίξει η συζήτηση στα σχολεία, σε κάθε τάξη, ότι είναι πολλά αυτά που προβληματίζουν τους μαθητές, που δεν τα ανέχονται.
Οι μαθητές θα εκφραστούν και θα δημιουργήσουν ενάντια στο ρατσισμό και το φασισμό, μέσα από τη μουσική, το χορό, το θέατρο, την ποίηση, τη ζωγραφική και με όποιον άλλο τρόπο θέλουν.
Αντίστοιχα, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Πρέβεζας διοργανώνει School Art Festival με σύνθημα: «Αν ξυπνήσεις μονομιάς θα 'ρθει ανάποδα ο ντουνιάς», το Σάββατο 24 Μάρτη, στη Λαϊκή Αγορά, στις 7.30 μ.μ.
Επίσης, καλεί σε τουρνουά ποδοσφαίρου 5x5 την Κυριακή 18 Μάρτη, στις 10.30 π.μ. στο κλειστό γυμναστήριο του 1ου Γυμνασίου, με σύνθημα: «Βάλε γκολ στο τέρμα, όχι στη ζωή σου. Πες όχι σε όλα τα ναρκωτικά».
Η Συντονιστική Επιτροπή των μαθητών καλεί τη νεολαία της πόλης και της γύρω περιοχής να δηλώσει συμμετοχή μέσα από τα 15μελή των σχολείων για να εκφραστεί ενάντια στον πόλεμο, να βροντοφωνάξει πως δε θα γίνει κρέας στα κανόνια του ΝΑΤΟ. Μέσα και από αυτόν τον τρόπο οι μαθητές θέλουν να εκφράσουν την αλληλεγγύη τους στους λαούς που αγωνίζονται, και στην Παλαιστίνια μαθήτρια Αχέντ Ταμίμι. Οι δηλώσεις συμμετοχής από μαθητικά συμβούλια έχουν ήδη ξεκινήσει...
Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας πραγματοποιήθηκαν τουρνουά ποδοσφαίρου 5x5 και μπάσκετ 3on3, που συνδυάζονται και με το πανελλαδικό τουρνουά που διοργανώνουν οι σύλλογοι που συσπειρώνονται στο ΜΑΣ. Πραγματοποιήθηκε επίσης τουρνουά σκάκι, και το Σάββατο το βράδυ έγινε πάρτι για την οικονομική ενίσχυση των Συλλόγων, ενώ την Κυριακή το βράδυ δόθηκε συναυλία αλληλεγγύης στον αγώνα του Παλαιστινιακού λαού και στην 17χρονη μαθήτρια Αχέντ Ταμίμι. Την Παρασκευή το βράδυ προβλήθηκε ταινία αντιπολεμικού περιεχομένου, από την κινηματογραφική ομάδα του Συλλόγου της Γεωπονίας. Από το σύνολο αυτής της δραστηριότητας πέρασαν εκατοντάδες φοιτητές του Πανεπιστημίου Βόλου.
Πέραν της διασκέδασης και της άθλησης, οι φοιτητικοί σύλλογοι διεκδικούν:
Το επόμενο διάστημα οι φοιτητικοί σύλλογοι συνεχίζουν δυναμικά τη δράση τους, καλώντας σε κινητοποίηση στις 19 Μάρτη στο θόλο του Πανεπιστημίου, κόντρα στις αντιδραστικές αλλαγές στην Ανώτατη Εκπαίδευση, διεκδικώντας τις σύγχρονες ανάγκες τους. Επίσης, ο Φοιτητικός Σύλλογος της Γεωπονίας θα πραγματοποιήσει εκδήλωση για την εργασιακή προοπτική των γεωπόνων την Πέμπτη 15 Μάρτη, ενώ αντίστοιχη εκδήλωση για την εργασιακή προοπτική των αποφοίτων του πραγματοποιεί και ο Σύλλογος Ειδικής Αγωγής, την Τετάρτη 14 Μάρτη.