Τρίτη 14 Δεκέμβρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τηλεόραση
Ο ανταγωνισμός καλά ... κρατεί

Το σίριαλ Τριανταφυλλόπουλου - Κορκολή συνεχίζεται, ενώ στο «χορό» του ανταγωνισμού και στο κυνήγι της τηλεθέασης μπήκε και το MEGA, που εις «διπλούν» παρουσίασε συνέντευξη του Κορκολή και στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων της Παρασκευής και του Σαββάτου. Ο Μάκης Τριανταφυλλόπουλος, θέλοντας ν' αποδείξει ότι αποδέχεται και τις αντίθετες απόψεις και στη «Ζούγκλα» και στον «Κίτρινο Τύπο», ασχολήθηκε με το προσφιλές πλέον θέμα, που μπροστά σε αυτό ωχριούν και οι συνέπειες από τη Συμφωνία στο Ελσίνκι και οι μαθητικές κινητοποιήσεις.

Τα ιδιωτικά κανάλια, εκμεταλλευόμενα το σάλο που έχει δημιουργηθεί από τις ακατάλληλες «κασέτες» και την προβολή τους, επιδίδονται σ' έναν αγώνα αύξησης της τηλεθέασης, παραμερίζοντας το κύριο θέμα, που είναι, όχι μόνο η παραβίαση της προσωπικής ζωής, αλλά και ο δημοσιογραφικός «τρόπος», που χρησιμοποιείται για την «αποκάλυψη», μιας κοινωνίας «σάπιας», που κυρίως αφορά το χώρο επωνύμων, που επιδίδονται σε άνομες και ανήθικες πράξεις.

Ο ανταγωνισμός του τηλεοπτικού σταθμού ALPHA και MEGA επεκτάθηκε και στο εάν ή όχι η συνέντευξη του Στέφανου Κορκολή στο MEGA ήταν σε δορυφορική σύνδεση με Βρυξέλλες. Ο Α. Κούγιας, στην εκπομπή του Μάκη Τριανταφυλλόπουλου, αμφισβήτησε τη δορυφορική σύνδεση, λέγοντας ότι ο Κορκολής ήταν στην Ελλάδα, κάτι που το MEGA, με χθεσινή του ανακοίνωση, διαψεύδει.

  • Με αφορμή τις τελευταίες εκπομπές του Μάκη Τριανταφυλλόπουλου και τη θύελλα που ξεσήκωσαν, ο Θοδωρής Ρουσόπουλος, από την εκπομπή του «Επιθέσεις», θέτει στους καλεσμένους του βασικά ερωτήματα, που αφορούν στο πού σταματούν τα όρια του ιδιωτικού βίου και πού αρχίζει ο δημόσιος, καθώς και πότε επιτρέπεται και εάν επιτρέπεται ο δημοσιογράφος να παρεμβαίνει στην ιδιωτική ζωή των πολιτών. Καλεσμένοι είναι ο αναπληρωτής πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης Αντώνης Μανιτάκης, ο γενικός διευθυντής της ΕΡΑ Γιάννης Τζαννετάκος, ο Μάκης Τριανταφυλλόπουλος, ενώ με δηλώσεις του παρεμβαίνει ο υπουργός Τύπου Δημήτρης Ρέππας (ΣΤΑΡ 23.45).
Αφιέρωμα στον Μ. Καλομοίρη

Αφιερωμένη στο μεγάλο Ελληνα μουσουργό Μανώλη Καλομοίρη, με αφορμή τη συμπλήρωση 116 χρόνων από τη γέννησή του, είναι σήμερα η εκπομπή «Συν και Πλην» . Για τον διεθνούς φήμης μουσικοσυνθέτη μιλούν η εγγονή του και γενική διευθύντρια του Εθνικού Ωδείου, Χαρά Καλομοίρη, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Ωδείου Περικλής Κούκος και η διεθνούς φήμης πιανίστα Ελενα Μουζάλα. Συμμετέχει 25μελής παιδική χορωδία υπό τη διεύθυνση του Νίκου Βασιλείου. (ΝΕΤ 16.00)

Η σουρεαλιστική δοκιμασία της Βιρδιάνα

Σκηνή από την ταινία του Λουί Μπονιουέλ «Βιρδιάνα», που παρουσιάζεται από την ΕΤ-3 στις 24.00
Σκηνή από την ταινία του Λουί Μπονιουέλ «Βιρδιάνα», που παρουσιάζεται από την ΕΤ-3 στις 24.00
Δεκαπέντε μέρες μας μένουν για γίνουμε όλοι μας «αιωνόβιοι» ή να τα έχουμε «χιλιάσει». «Χιλιόχρονος», ευχόμαστε και όλα τα σχετικά, που μέχρι χτες, ανέφικτα έμοιαζαν. Και να ξαφνικά, έστω και μεταφορικά, εφικτά έγιναν. Μια ταινία που γυρίστηκε στα μέσα του αιώνα που σβήνει, είναι και η «Βιρδιάνα» του Λουί Μπονιουέλ, που θα παρουσιαστεί απόψε στις 24.00 από την ΕΤ-3. Η Βιρδιάνα είναι μια δόκιμη καλόγρια που δέχεται να επισκεφτεί τον εξ αγχιστείας θείο της, έπειτα από τη σχετική υπόδειξη της ηγουμένης της. Μόλις φτάνει στο κτήμα του Δον Χάιμε και βλέπει τον ηλικιωμένο να ζει με τις αναμνήσεις του, αποτραβηγμένος από τον κόσμο, με μοναδική συντροφιά την αφοσιωμένη οικονόμο του Ραμόνα, η νέα γυναίκα αποφασίζει να μείνει λίγο περισσότερο για να προσφέρει λίγη γαλήνη στον θείο της. Ο Δον Χάιμε, όμως δε ζητά τη γαλήνη, ζητά τον έρωτα, τον έρωτα που στερήθηκε από τη στιγμή που η γυναίκα του πέθανε. Και η Βιρδιάνα είναι ίδια εκείνη... Με τη βοήθεια της Ραμόνας την ντύνει με το νυφικό της γυναίκας του και της κάνει πρόταση γάμου. Η Δόκιμη καλόγρια τον αποκρούει θυμωμένη. Το τέλος της καλόγριας θα είναι τρομερό. Πρωταγωνιστούν οι: Σίλβια Πινάλ και ο Φερνάντο Ρέις.

Ο Λουί Μπονιουέλ Πορτόλες γεννήθηκε στις 22.2.1900 στο χωριό Κλάντα της Ισπανίας. Πατέρας του ήταν ο Λεονάρδος Μπονιουέλ και η μητέρα η Μαρία Πορτόλες γεννήθηκε σε μια επαρχία όχι μακριά από τη Σαραγόσα. Στα δεκαεφτά του πηγαίνει στη Μαδρίτη και γράφεται στο πανεπιστήμιο και μετά από δυο χρόνια τελειώνει με έπαινο. Εκείνο τον καιρό θα γνωριστεί με το Λόρκα και τον Νταλί. Οπως οι περισσότεροι διανοούμενοι εκείνης της εποχής πηγαίνει στο Παρίσι και αναζητά τις δυνατότητες για να πραγματοποιήσει τις καλλιτεχνικές του ανησυχίες. Μετά από πολλά, και αφού έχει φάει σε γλέντια τα χρήματα που του έστειλε η μητέρα του για να γυρίσει την πρώτη ταινία, ο Μπονιουέλ ξανασυναντά τον Νταλί, συνεργάζονται, γράφουν μαζί ένα σενάριο το οποίο σκηνοθετεί ο Μπονιουέλ και η ταινία, που φέρει τον τίτλο «Ο Ανδαλουσιανός σκύλος» προβάλλεται το 1928. Ο Αντρέ Μπρετόν θα αναγνωρίσει το ταλέντο του. Η ταινία αυτή προκάλεσε όχι μόνο «επιτραπέζιους» διαξιφισμούς μεταξύ των διανοούμενων, αλλά και τις διαδηλώσεις οργανωμένων πατριωτών που γκρέμισαν τον κινηματογράφο. Η θρησκευτική του αγωγή και ο σουρεαλισμός άφησαν ανεξίτηλα σημάδια στη ζωή και το έργο του.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ