Τετάρτη 13 Οχτώβρη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΚΚΕ
Εκδήλωση παρουσίασης της πρότασης του ΚΚΕ για τα πανεπιστήμια

Θα μιλήσει ο ΓΓ της ΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας

Η ΚΕ του ΚΚΕ οργανώνει εκδήλωση παρουσίασης της πρότασης του Κόμματος «Για το πανεπιστήμιο των σύγχρονων αναγκών και δυνατοτήτων της εποχής μας», την Τετάρτη 20 Οκτώβρη στις 7 μ.μ., στο Πάντειο Πανεπιστήμιο (αίθουσα «Σάκη Καράγιωργα ΙΙ»). Την παρουσίαση θα κάνει ο ΓΓ της ΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας.

ΝΙΚΟΣ ΑΜΠΑΤΙΕΛΟΣ
Το ανιστόρητο κατασκεύασμα των «δύο άκρων» δεν ήρθε ουρανοκατέβατο

Συνέντευξη του Γραμματέα του ΚΣ της ΚΝΕ στην «Εφημερίδα των Συντακτών»

Eurokinissi

-- Ηταν, θεωρείτε, κάτι το «ξαφνικό» αυτό το νέο ξέσπασμα φασιστικών μορφωμάτων; Γιατί τώρα;

-- Τα γεγονότα σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα μόνο «ξαφνικά» δεν μπορούμε να τα χαρακτηρίσουμε. Επιβεβαιώθηκε η εκτίμηση του ΚΚΕ, έναν χρόνο πριν, ότι ο αγώνας για να ηττηθεί οριστικά και αμετάκλητα ο φασισμός και οι παραφυάδες του δεν τελειώνει και δεν κρίνεται τόσο στις αίθουσες των δικαστηρίων, παρά την αυτονόητη και αναγκαία ποινική καταδίκη της ναζιστικής - εγκληματικής ΧΑ. Επιβεβαιώνεται μέχρι κεραίας το πρωτοσέλιδο του «Ριζοσπάστη» την ιστορική μέρα της καταδικαστικής απόφασης της ΧΑ: «Δεν εφησυχάζουμε! Συνεχίζουμε τον αγώνα ενάντια στον φασισμό και το σύστημα που τον γεννά». Αλλωστε, ο φασισμός συνδέεται πολλαπλώς με τα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα και με κρατικούς μηχανισμούς.

Είναι χαρακτηριστικές οι παρεμβάσεις παλιότερα της ΧΑ στη Βουλή για τα προνόμια στους εφοπλιστές, η δημιουργία δουλεμπορικών γραφείων, η επίθεση σε συνδικαλιστές - κομμουνιστές στο Πέραμα, πρόσφατα η ανοχή που έδειξε η αστυνομία στα φασιστοειδή στη Σταυρούπολη. Ενα χρόνο μετά, οι φασιστικές επιθέσεις, τις οποίες τα μέλη και οι φίλοι της ΚΝΕ αντιμετώπισαν αποφασιστικά, αποδεικνύουν ότι ο φασισμός είναι και παραμένει χρήσιμο όπλο και «πολυεργαλείο» του συστήματος, που αξιοποιείται ιδιαίτερα σε περιόδους κρίσεων, όξυνσης των προβλημάτων κ.λπ., με πολλαπλές στοχεύσεις και κυρίως για να παίξει ρόλο «εμπροσθοφυλακής» ενάντια στο εργατικό - λαϊκό κίνημα, ενάντια στους κομμουνιστές. Αυτή είναι και η απάντηση στο «γιατί τώρα...».


Γιατί τώρα η διαχείριση της πανδημίας και οι επιπτώσεις της στη ζωή των νέων, τα αντιλαϊκά μέτρα, οι συνέπειες από τη διαχείριση της καπιταλιστικής οικονομικής κρίσης, η ένταση της εκμετάλλευσης, η όξυνση των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών (π.χ. Συμφωνίες με Γαλλία και ΗΠΑ) έχουν δημιουργήσει έντονους προβληματισμούς στους νέους και μπορούν να διαμορφώσουν όρους ριζοσπαστικοποίησης και κινητοποίησης. Γιατί τώρα έχουν ενοχληθεί έντονα από το δυνάμωμα της ΚΝΕ στα σχολεία, από τους χιλιάδες νέους που κατέκλυσαν τα Φεστιβάλ ΚΝΕ - «Οδηγητή». Γι' αυτό και η στόχευσή τους.

-- Βλέπετε διαφορές στην αντιμετώπιση της ακροδεξιάς από τη σημερινή κυβέρνηση σε σχέση με παλαιότερες ή έστω ανάμεσα στα κόμματα, ακόμη και σε επίπεδο αντίληψης; Για παράδειγμα, στο επεισόδιο στη Βουλή με τον κ. Μπογδάνο, εκτός από τον κ. Παφίλη, αντέδρασαν και στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ.

Προφανώς και υπάρχουν διαφορές. Για παράδειγμα, η ΝΔ παραδοσιακά αντιμετωπίζει τον ακροδεξιό χώρο ως δικό της πολιτικό - εκλογικό ακροατήριο, ενώ έχει ενσωματώσει και υπουργοποιήσει στελέχη του ακροδεξιού ΛΑ.Ο.Σ. Και, φυσικά, στο επεισόδιο στη Βουλή με τον Μπογδάνο υπήρχαν βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ που μίλησαν, που έδειξαν αντανακλαστικά. Μακάρι όμως να έδειχναν τα ίδια αντανακλαστικά και στην περίπτωση της συγκυβέρνησης με τον ακροδεξιό Καμμένο, στην ενσωμάτωση στον ΣΥΡΙΖΑ στελεχών τύπου Ραχήλ Μακρή, στο αντικομμουνιστικό μνημόνιο που υπέγραψε ο Αλ. Τσίπρας το 2019 στη Ρουμανία, στα πρόσφατα καλέσματα του πρώην υπουργού του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Τόσκα για μέτωπο με τους εθνικιστές κ.λπ. Ολα αυτά αποδεικνύουν ότι - αν και με διαφορές - υπήρξε και υπάρχει, για εκλογικούς ή άλλους λόγους, ανοχή προς την ακροδεξιά και από άλλα κόμματα του αστικού πολιτικού συστήματος.

Ο ΣΥΡΙΖΑ, όταν παρουσιάζεται ως τίμιος θεματοφύλακας της ΕΕ, ουσιαστικά την «ξεπλένει» από τις μεγάλες αμαρτίες της, φτάνοντας στο σημείο η ίδια να στηρίζει ανοιχτά νεοναζιστικές ομάδες σε μια σειρά χώρες (π.χ. Ουκρανία), προκειμένου να προωθεί τα γεωπολιτικά της συμφέροντα. Το σίγουρο είναι ότι ο αγώνας ενάντια στον φασισμό, όσο καλές προθέσεις κι αν έχεις, δεν μπορεί να συμβαδίσει με την εφαρμογή αντιλαϊκών μέτρων, με την περιστολή λαϊκών ελευθεριών, με τους τρομονόμους, με τα επιθετικά σχέδια του ιμπεριαλισμού, στα οποία διακρίθηκαν όλες οι κυβερνήσεις. Η πείρα δείχνει ότι αβανταδόροι της ακροδεξιάς, έστω και άθελά τους, δεν είναι μόνο οι εθνικιστές ή οι οπαδοί του «νόμου και της τάξης», αλλά και όσοι εφαρμόζουν αντιλαϊκές πολιτικές στο όνομα της «προόδου», συκοφαντώντας τελικά αυτές τις αξίες.

-- Πράγματι η ΕΕ (αν και όχι όλα τα κόμματα σ' αυτήν) έχει υιοθετήσει τη θεωρία των δύο άκρων. Στην κυβέρνηση λένε πως δεν εννοούν τους κομμουνιστές αλλά τους ακροαριστερούς. Το σχόλιό σας.

-- Το ανορθολογικό και ανιστόρητο κατασκεύασμα της θεωρίας των «δύο άκρων», της ταύτισης του κομμουνισμού με τον ναζισμό, όντως δεν έρχεται «ουρανοκατέβατο». Είναι αποτυπωμένο ως επίσημη πολιτική της ΕΕ, διατυπωμένο σε δεκάδες κείμενά της, που φέρουν την υπογραφή όχι μόνο συντηρητικών και ακροδεξιών δυνάμεων, αλλά και σοσιαλδημοκρατικών και δήθεν νεοαριστερών.

Ετσι, σε χώρες της ΕΕ απαγορεύονται Κομμουνιστικά Κόμματα και σύμβολα, γκρεμίζονται μνημεία της Αντιφασιστικής Νίκης των Λαών, αποδίδονται τιμές στους συνεργάτες των SS και των ναζί. Δεν είναι τυχαίο ότι στην ίδια τη δίκη της ΧΑ οι κατηγορούμενοι και οι δικηγόροι τους υιοθετούσαν ως υπερασπιστική γραμμή αυτό ακριβώς το κατασκεύασμα, όπως και σήμερα ο φυλακισμένος Λαγός, που επικαλείται αυτές τις θέσεις της ΕΕ. Αποδεικνύεται, λοιπόν, ξεκάθαρα ότι η θεωρία των «δύο άκρων» είναι επικίνδυνη, γιατί αποτελεί θεωρία - εκτροφείο του ναζιστικού άκρου, εγκληματικών φασιστικών οργανώσεων. Γιατί τι άλλο παρά «αέρα» στα πανιά των φασιστών δίνει η εξίσωση θυτών και θυμάτων; Ποιον αθωώνει τελικά η εξίσωση του πολιτικού φυλλαδίου με το μαχαίρι ή τον σιδερολοστό;

Το ΚΚΕ και η ΚΝΕ δεν κρύψαμε ποτέ τους σκοπούς μας. Αγωνιζόμαστε για να ενώσουμε την πλειοψηφία του λαού απέναντι σε μια μικρή μειοψηφία που τον εκμεταλλεύεται, τον καταπιέζει και τον καταδικάζει στην αβεβαιότητα, με τη δύναμη της βίας του αστικού κράτους. Αυτά είναι τα δύο «άκρα» στη σημερινή κοινωνία. Αυτή είναι η πραγματική αντίθεση που προσπαθούν να συσκοτίσουν. Μόνο αν εξαλειφθεί αυτή η αντίθεση θα μπορέσει να ζήσει ο λαός μας πραγματικά ελεύθερος, με δικαιώματα, απολαμβάνοντας τις τεράστιες δυνατότητες της εποχής μας.

Στο σημερινό τετρασέλιδο «Νεολαία» μπορούμε να βρούμε:
  • Ν. Αμπατιέλος: Το ανιστόρητο κατασκεύασμα των «δύο άκρων» δεν ήρθε ουρανοκατέβατο
  • Κάλεσμα του ΣΥΣΔΙΕΚ στους σπουδαστές μπροστά στη νέα χρονιά
  • Πρόταση - πλαίσιο πάλης της «Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών» για συνέχιση και κλιμάκωση της μάχης ενάντια στον αντιδραστικό νόμο της κυβέρνησης
  • Γράμμα της ΑΣΓΜΕ: Ενα μεγάλο «ευχαριστώ» στους εκπαιδευτικούς
  • Αντιδράσεις εκπαιδευτικών, γονιών, μαθητών απέναντι στις γενικευμένες συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία
  • Εναρξη διά ζώσης λειτουργίας των πανεπιστημίων. Εικόνες συνωστισμού και ανεπαρκή μέτρα αναδεικνύουν τις ευθύνες της κυβέρνησης
ΣΥΣΔΙΕΚ ΑΤΤΙΚΗΣ
Κάλεσμα στους σπουδαστές μπροστά στη νέα χρονιά

Από τις περσινές κινητοποιήσεις του Συλλόγου σε ΙΕΚ της Αττικής
Από τις περσινές κινητοποιήσεις του Συλλόγου σε ΙΕΚ της Αττικής
Κάλεσμα συμπόρευσης μπροστά στο άνοιγμα των σχολών απευθύνει στους σπουδαστές ο Σύλλογος Σπουδαστών Δημόσιων ΙΕΚ (ΣΥΣΔΙΕΚ) Αττικής, ενημερώνοντάς τους για το πλαίσιο πάλης του.

Ο Σύλλογος αναφέρεται αναλυτικά στους αγώνες του την περσινή χρονιά και τις κατακτήσεις που είχε. Μπροστά στη νέα χρονιά που ξεκινάει, καλεί τους σπουδαστές να μαζικοποιήσουν τον Σύλλογό τους για να διεκδικήσουν μεταξύ άλλων:

- Αύξηση της χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό. Εκτακτο κονδύλι για προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτών, διοικητικού προσωπικού και μόνιμου προσωπικού καθαριότητας, αλλά και για την αναβάθμιση υποδομών και εξοπλισμού για να ανοίξουν και να λειτουργήσουν οι σχολές με ασφάλεια για όλους τους σπουδαστές.

- Να μειωθεί ο αριθμός των σπουδαστών ανά τάξη με τη δημιουργία περισσότερων τμημάτων, αξιοποιώντας κατάλληλους χώρους των δήμων ή της Περιφέρειας. Μέτρα ουσιαστικά για να μην ξανακλείσουν οι σχολές.

- Δημιουργία εμβολιαστικών κέντρων και σταθμών διενέργειας μαζικών δωρεάν επαναλαμβανόμενων rapid test στα Δημόσια ΙΕΚ.

- Καθολικό πρόγραμμα δημόσιου και δωρεάν εμβολιασμού, με εξαντλητική ενημέρωση, πλήρη προληπτικό έλεγχο και σταθερή παρακολούθηση των εμβολιασμένων, στο πλαίσιο ενός ενισχυμένου συστήματος Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.

- Να εξασφαλιστούν τα αναγκαία μέτρα προστασίας στους χώρους δουλειάς και πρακτικής των σπουδαστών με ευθύνη του κράτους, της εργοδοσίας και των διευθύνσεων των Δημόσιων ΙΕΚ.

- Αναβάθμιση των υποδομών και των εργαστηρίων με βάση την εξέλιξη της τεχνολογίας και τεχνικής που εφαρμόζονται σήμερα στην παραγωγή και τις υπηρεσίες ώστε να μπορούν οι σπουδαστές να γίνουν καλοί τεχνίτες, τεχνικοί και επαγγελματίες με ευθύνη του κράτους, χωρίς καμία εμπλοκή εταιρειών.

- Δωρεάν συγγράμματα ανά ειδικότητα με ευθύνη του υπουργείου Παιδείας και μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό, ώστε να εξασφαλίζονται ολοκληρωμένα η γνώση του αντικειμένου και η ικανότητα του νέου να παρακολουθήσει την εξέλιξη της τεχνικής και της επιστήμης στην πορεία του εργασιακού του βίου.

- Δωρεάν χορήγηση από το κράτος όλων των αναλώσιμων υλικών και του εξοπλισμού που είναι απαραίτητα για τη γνώση της ειδικότητάς μας.

- Να υπάρχει κυβερνητική δέσμευση ότι θα εξασφαλιστεί κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισμό για την αμοιβή της πρακτικής άσκησης για όλους τους σπουδαστές, είτε θα εγγραφούν φέτος σε ΙΕΚ είτε κάνουν ή θα ξεκινήσουν την πρακτική τους άσκηση, χωρίς «ναι μεν, αλλά»! Να είναι ενταγμένη οργανικά στη μάθηση με ουσιαστική εποπτεία από το υπουργείο Παιδείας. Ολοι οι σπουδαστές που κάνουν πρακτική να αμείβονται κάθε μήνα και όχι εφάπαξ, με βάση την ΕΓΣΣΕ ή τις κλαδικές συμβάσεις (όπου υπάρχουν) γιατί οι ανάγκες των σπουδαστών είναι κάθε μήνα, κάθε μέρα και όχι ανά εξάμηνο, να έχουν πλήρη ασφαλιστική κάλυψη και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, τα ένσημα να υπολογίζονται για τη σύνταξη.

- 6ωρο, 5ήμερο, 30ωρο για όσους σπουδαστές εργάζονται ή κάνουν πρακτική. Υποχρεωτική άδεια με πλήρεις αποδοχές και Ασφάλιση την περίοδο των εξετάσεων κ.ά.

Στο κάλεσμά του ο ΣΥΣΔΙΕΚ σημειώνει μεταξύ άλλων:

«Ο Σύλλογος είμαστε όλοι εμείς! Οι σπουδαστές στα Δημόσια ΙΕΚ που: Ανεξαρτήτως ειδικότητας, ηλικίας, φύλου, εθνικότητας κ.λπ., μας ενώνουν τα όνειρά μας για μια καλύτερη ζωή, για δουλειά με δικαιώματα. Μας ενώνει η ανάγκη να μάθουμε σωστά την ειδικότητα που επιλέξαμε, χωρίς να βάζουμε βαθιά το χέρι στην τσέπη, να κάνουμε πρακτική άσκηση με κατοχυρωμένα δικαιώματα και αξιοπρεπή μισθό και να μπορούμε να δουλέψουμε σε αυτό που σπουδάσαμε. Παλεύουμε καθημερινά για τη ζωή μας, για να σπουδάσουμε, για το μεροκάματο, για να στηρίξουμε τις οικογένειές μας, ώστε να εξασφαλίσουμε μια αξιοπρεπή ζωή για εμάς και τους δικούς μας.

Είναι μονόδρομος η συλλογική συζήτηση, η οργάνωση και διεκδίκηση! Εχουμε πλέον πείρα! Αυτό είναι το μόνο αποτελεσματικό! Συσπειρωμένοι στον Σύλλογό μας μετράμε νίκες και κατακτήσεις!

Σε αυτήν την κατεύθυνση πρέπει να βαδίσουμε και φέτος, ακόμα πιο δυναμικά! Γνωρίζουμε πολύ καλά πως όσο σκύβουμε το κεφάλι, όσο κάνουμε υπομονή, τόσο διατηρούνται και παραμένουν τα προβλήματά μας. Οσο πιο συλλογικά και γρήγορα οργανώσουμε τον αγώνα μας, τόσο πιο αποτελεσματικός θα είναι. Ισχυροποιώντας τον Σύλλογό μας, πολλαπλασιάζουμε τη δύναμή μας.

Με τη συμμετοχή σου και τη δράση σου, με δυνατό Σύλλογο μπορούμε να δυναμώσουμε τον αγώνα για το ασφαλές άνοιγμα των Δημόσιων ΙΕΚ, για ολοκληρωμένες σπουδές πάνω στο επάγγελμα που επιλέξαμε, για δουλειά και ζωή με σύγχρονα δικαιώματα, για την κατάργηση του απαράδεκτου νόμου υποβάθμισης των σπουδών μας».

Στο πλαίσιο αυτό καλεί σε μαζική συμμετοχή στις συνελεύσεις στις σχολές, στις εκλογές και τις πρωτοβουλίες του Συλλόγου, καθώς και σε συγκρότηση επιτροπών στα τμήματα και τις σχολές για να είναι «τα αυτιά και τα μάτια του Συλλόγου, να μπορούν καλύτερα να ενημερώνουν όλους τους σπουδαστές, να οργανώνουν τον αγώνα».

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να έρχονται σε επαφή με τον Σύλλογο στο τηλ. 6988.069.521 (Κώστας), στο Στέκι του Συλλόγου (Κοίλης 13, Πετράλωνα) και στα δίκτυα facebook (ως Σύλλογος Σπουδαστών Δημόσιων ΙΕΚ Αττικής) και instagram (ως sysdiek_attikis).

ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
Ενα μεγάλο «ευχαριστώ» στους εκπαιδευτικούς

Ενα μεγάλο «ευχαριστώ» απευθύνει η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ), με ανοιχτή επιστολή της προς τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στη χτεσινή 24ωρη απεργία και τις απεργιακές συγκεντρώσεις, δίνοντας ένα ξεχωριστό μάθημα στα παιδιά, ένα μάθημα αγώνα και αξιοπρέπειας.

Η επιστολή αναφέρει:

«Δάσκαλε σ' ευχαριστώ,

Για το σημερινό μάθημα που έδωσες στα παιδιά μου κι ας μην ήταν στη σχολική τάξη!

Γιατί σήμερα σε είδαν με άλλο μάτι. Μ' αυτό που άστραψε από χαρά και υπερηφάνεια που σήμερα ήσουν μαζί τους, από την ίδια πλευρά του δρόμου.

Που φώναξαν όλο χαρά "ήρθανε - ήρθανε" όταν συναντήθηκες μαζί τους στο Σύνταγμα στην Αθήνα και σε δεκάδες άλλες πόλεις της χώρας και οι δυο πορείες έγιναν μία.

Γιατί τα παιδιά μας καταλαβαίνουν αυτό που γνωρίζουμε κι εμείς: Δάσκαλος δεν είναι αυτός μόνο που σου μαθαίνει να γράφεις, να διαβάζεις και να λογαριάζεις.

Δάσκαλος είναι αυτός που σου ανοίγει δρόμους να σκέφτεσαι, να ονειρεύεσαι, να ξεχωρίζεις το δίκιο απ' το άδικο, να διεκδικείς!

Που νοιάζεται αν έχει φαΐ στο τραπέζι μας, ρεύμα και θέρμανση στο σπίτι μας.

Που βλέπει στα μάτια των παιδιών μας αν είναι όλα καλά στο σπίτι μας.

Που νιώθει τα παιδιά μας "παιδιά του"...

Που δυο χρόνια έκανε και συνεχίζει να κάνει τον ψυχολόγο, τον νοσηλευτή στα παιδιά μας...

Που στηρίζει με κάθε τρόπο τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες κόντρα στα τεράστια κενά από παράλληλες στηρίξεις...

Κι εσύ, δάσκαλε, μας στάθηκες στα δύσκολα, ενάμιση χρόνο τώρα που άλλαξε η ζωή μας. Κι έκανες ό,τι περνούσε από το χέρι σου "να μη μείνουν τα παιδιά μας πίσω". Που σκαρφιζόσουν παιχνίδια και τραγούδια κι ας σ' έβλεπαν μέσα απ' την οθόνη. Οσα μπορούσαν να σε δουν...

Που προσπαθούσες η μικρή ή η μεγαλύτερη οθόνη να θυμίζει λίγο τη σχολική μας τάξη.

Που ξενυχτούσες για να διορθώσεις ασκήσεις από σκοτεινές φωτογραφίες κι έστυβες το μυαλό σου να βρεις τρόπο ΟΛΑ τα παιδιά της τάξης να κάνουν μάθημα, με ή χωρίς webex.

Γι' αυτό και σήμερα και αύριο θα είμαι στο πλάι σου, στον αγώνα που δίνεις για να έχουν όλα τα παιδιά - μαζί και τα δικά μου - το σχολείο που τους αξίζει.

Ιδιο για ΟΛΑ τα παιδιά, καλύτερο από αυτό που έχουν σήμερα.

Γιατί μόνο μαζί μπορούμε να κερδίσουμε τον αγώνα για ένα σχολείο που δεν θα διαχωρίζει τα παιδιά μας ανάλογα με την τσέπη μας, το χρώμα ή τη φυλή μας!

Που θα δίνει ολόπλευρη μόρφωση σε όλα τα παιδιά και όχι σε λίγους και εκλεκτούς!

Για ένα σχολείο πραγματικά ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν, που θα αναπτύσσει το σύνολο των δυνατοτήτων κάθε παιδιού.

Και να ξέρεις ότι σήμερα στην αξιολόγηση των παιδιών και των γονιών πήρες ΑΡΙΣΤΑ!

Συνέχισε, κι εγώ θα είμαι μαζί σου».

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ - ΓΟΝΕΙΣ - ΜΑΘΗΤΕΣ
Αντιδράσεις απέναντι στις γενικευμένες συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία

Δικαιολογημένο κύμα αντιδράσεων ξεσηκώνει η επιχείρηση του υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει γενικευμένες συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία, προκειμένου να «κουκουλώσει» και να «εξαφανίσει» τα κενά εκπαιδευτικών.

Οι αποφάσεις για τις συγχωνεύσεις αυτές ανακοινώνονται ξαφνικά και χωρίς καμία προειδοποίηση, διαταράσσοντας τον προγραμματισμό και την ομαλότητα των σχολείων ένα μήνα μετά την έναρξη της χρονιάς. Επιπλέον, με τις συγχωνεύσεις δημιουργούνται τμήματα των 25 έως 28 μαθητών, την ώρα που η πανδημία επιβάλλει αραίωση των μαθητών στις τάξεις, τόσο για λόγους ασφάλειας όσο και για ουσιαστικότερη επαφή εκπαιδευτικού - μαθητή και κάλυψη των τεράστιων κενών που δημιούργησε το προηγούμενο κλείσιμο των σχολείων.

Μετά από αυτά ακούγεται ακόμα πιο προκλητικό το περσινό «ανέκδοτο» της υπουργού Παιδείας ότι τάχα ο μέσος όρος μαθητών ανά τμήμα στη χώρα είναι 17 και ανεβαίνει στους 20 στα αστικά κέντρα, ενώ ακόμα πιο προκλητικές ακούγονται οι πρόσφατες δηλώσεις της ότι δεν υπάρχουν κενά και όπου εμφανίζονται αυτά δημιουργούνται από τις άδειες των εκπαιδευτικών!

Είναι χαρακτηριστικό ότι στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α' Αθήνας ζητείται να συμπτυχθούν συνολικά 114 τμήματα στα σχολεία, ενώ εκτιμάται ότι οι προφορικές εντολές για συγχωνεύσεις φτάνουν τα 1.000 τμήματα πανελλαδικά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Αντίστοιχα συγχωνεύσεις τμημάτων προωθούνται και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, που συνεπάγονται εκτός των άλλων και μετακινήσεις εκπαιδευτικών σε άλλα σχολεία και ανατροπή του προγραμματισμού τους.

Η Α' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης προχωρά σήμερα, Τετάρτη, στις 2.30 μ.μ., σε παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, αντιδρώντας στις απαράδεκτες συγχωνεύσεις.

Αναφέρεται ιδιαίτερα στο 11οΓΕΛ Θεσσαλονίκης, όπου συγχωνεύονται στην Α' και στη Β' τάξη τα 3 τμήματα της κάθε τάξης με αποτέλεσμα να δημιουργούνται 4 υπερμεγέθη τμήματα, 2 των 26 και 27 μαθητών στην Α' και 2 των 27 μαθητών στη Β' τάξη. Επίσης, στο 30ό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης, που το μαθητικό δυναμικό αποτελείται από προσφυγόπουλα, μεταναστόπουλα και Ρομά, και μετά την αποχώρηση 6 μαθητών από τη Συρία στη Β' τάξη, συγχωνεύονται δύο τμήματα σε ένα με 25 μαθητές. Σημειώνει ότι σε αυτό το σχολείο υπάρχει συχνή μετακίνηση μαθητικού δυναμικού, παιδιά φεύγουν αλλά και πολλά έρχονται στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, όπως δείχνει η εμπειρία των προηγούμενων ετών και επιπλέον δεν γνωρίζουν καλά την ελληνική γλώσσα και σχεδόν κανένα από αυτά δεν είχε πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση.

Η ΕΛΜΕ ζητά προσλήψεις εκπαιδευτικών με βάση τα πραγματικά κενά και τις ανάγκες των σχολείων για να καλυφθούν όλες οι ελλείψεις. Εδώ και τώρα να εξασφαλιστούν κατάλληλες αίθουσες, για να αραιώσουν οι μαθητές στις τάξεις με μέγιστο αριθμό μαθητών τους 15.

Αντίστοιχα σε κινητοποίηση προχωρά σήμερα ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατ. Αττικής «Ο Σωκράτης» στον δήμο Αχαρνών στις 8.30 π.μ. και στην οικεία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας στις 10 π.μ., αντιδρώντας στις συγχωνεύσεις στο 10ο και 14ο Δημοτικό Σχολείο Αχαρνών.

Γονείς και εκπαιδευτικοί αναδεικνύουν το πρόβλημα

Την καθολική αντίθεσή τους στη συγχώνευση τμημάτων της Γ' τάξης του Δημοτικού στο 10ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Ιωνίας εξέφρασαν χτες εκπαιδευτικοί και γονείς του σχολείου με κινητοποίησή τους στην αντίστοιχη Διεύθυνση Εκπαίδευσης.

Μέλη του ΔΣ του Συλλόγου Γονέων, της Ενωσης Γονέων Νέας Ιωνίας και του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Γ. Σεφέρης» συναντήθηκαν με την διευθύντρια προσωπικού της Διεύθυνσης. Κατήγγειλαν πως είναι απαράδεκτο, εν μέσω πανδημίας, αντί η κυβέρνηση να λαμβάνει μέτρα μείωσης του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, να προχωράει σε συμπτύξεις στοιβάζοντας τα παιδιά σε τάξεις των 25 και πλέον μαθητών, προσθέτοντας ότι αντίστοιχος σχεδιασμός για συγχώνευση υπάρχει και για το 7ο Δημοτικό Σχολείο, όπου δημιουργείται ασφυκτική και άκρως επικίνδυνη κατάσταση για εκπαιδευτικούς και μαθητές.

Η διευθύντρια προσωπικού της Διεύθυνσης χαρακτήρισε δίκαια τα αιτήματα και δεσμεύτηκε ότι θα τα μεταφέρει στον διευθυντή Εκπαίδευσης.

Οι γονείς ήδη προχώρησαν σε συλλογή υπογραφών ενάντια στις συμπτύξεις τμημάτων και προγραμματίζουν νέες κινητοποιήσεις τις επόμενες μέρες.

Αντίστοιχες είναι οι διαμαρτυρίες των γονιών του Γυμνασίου Αγίας Παρασκευής Λέσβου προς τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης και τη Σχολική Επιτροπή του δήμου, καθώς όντας στα μέσα Οκτώβρη η Α' και η Β' Γυμνασίου δεν έχουν φιλόλογο, ενώ ελλείψεις εκπαιδευτικών υπάρχουν και σε άλλα μαθήματα (Β' Ξένη Γλώσσα, Θρησκευτικά, Πληροφορική, Τεχνολογία, Μουσική). Επίσης, δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα τα τμήματα ενισχυτικής εκπαίδευσης, που είναι τόσο αναγκαία μετά το πολύμηνο κλείσιμο των σχολείων. Και αντί να καλυφθούν οι ελλείψεις τους λένε ότι θα συγχωνευτούν τα τμήματα της Α' και Β' τάξης σε ένα τμήμα για την κάθε τάξη με 25 και 28 μαθητές αντίστοιχα. Τη διαμαρτυρία των γονιών κατέθεσε το ΚΚΕ ως Αναφορά στη Βουλή προς την υπουργό Παιδείας.

Αντίστοιχη είναι η κατάσταση και σε σχολεία της Χαλκιδικής, όπως έγινε γνωστό από τις αντιδράσεις εκπαιδευτικών και γονέων. Εχουν ανακοινωθεί συγχωνεύσεις τμημάτων των Δημοτικών Σχολείων Νέων Ρόδων, Ουρανούπολης, Παλαιοχωρίου και Στανού στον δήμο Αριστοτέλη και των Δημοτικών Σχολείων Φούρκας, Αθύτου, Καλάνδρας, Ν. Σκιώνης, Χανιώτη και Πολύχρονου στον δήμο Κασσάνδρας.

«ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ»
Η μάχη ενάντια στον αντιδραστικό νόμο της κυβέρνησης θα συνεχιστεί ακόμα πιο μαζική

Πρόταση πάλης προς τα ΔΣ των ΔΟΕ - ΟΛΜΕ, ΣΕΠΕ - ΕΛΜΕ

Πάνω από 100.000 απεργοί εκπαιδευτικοί και χιλιάδες διαδηλωτές σε όλη την Ελλάδα έστειλαν ξεκάθαρο μήνυμα: Ούτε βήμα πίσω! Ο νόμος της κατηγοριοποίησης των σχολείων δεν θα περάσει! Οι απαγορεύσεις θα μείνουν στα χαρτιά!

Τώρα είναι η ώρα της κλιμάκωσης και της συνέχισης του αγώνα, ακόμα πιο μαζικά, με όλες τις μορφές, με όλα τα μέσα.

Τα παραπάνω τονίζει η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών», που χαιρετίζει τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς σε όλη τη χώρα που συμμετείχαν στην απεργία της περασμένης Δευτέρας με συγκλονιστικά ποσοστά που ξεπέρασαν το 75% και καταθέτει την πρότασή της προς τα ΔΣ των ΟΔΕ - ΟΛΜΕ, τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΕΠΕ) και τις ΕΛΜΕ, για κλιμάκωση του αγώνα.

Η ΑΣΕ ξεκαθαρίζει ότι δεν πρέπει να υπάρχει «καμία αναμονή, καμία αυταπάτη για λύσεις "από τα πάνω", ότι δήθεν μια άλλη κυβέρνηση θα λύσει το πρόβλημα. Εχουμε εμπειρία. Η κάθε κυβέρνηση πατάει στους νόμους της προηγούμενης και επεκτείνει το αντιλαϊκό νομοθετικό οικοδόμημα. Ο νόμος 4823/21 πατάει στο νόμο 4547/18 του Γαβρόγλου. Η προώθηση της λεγόμενης "αξιολόγησης" είναι δέσμευση και των τριών μνημονίων, που προσπάθησαν να υλοποιήσουν διαδοχικά όλες οι κυβερνήσεις.

Για μια ακόμα φορά θα φάνε τα μούτρα τους», τονίζει η ΑΣΕ και σημειώνει στην πρότασή της:


«Η μάχη ενάντια στον αντιδραστικό νόμο της κυβέρνησης θα συνεχιστεί ακόμα πιο μαζική, με όλες τις μορφές και όλα τα μέσα. Τώρα είναι η ώρα της κλιμάκωσης και της συνέχισης του αγώνα μας, ανεξάρτητα από τις δικαστικές αποφάσεις και τα κυβερνητικά φιρμάνια.

Τα ΔΣ ΔΟΕ και ΟΛΜΕ έχουν ευθύνη να ακούσουν τον κλάδο. Ενα είναι το μήνυμα των χιλιάδων εκπαιδευτικών που μαζικά βγήκαν στο δρόμο και απέργησαν: Δεν κάνουμε πίσω, όποια και αν είναι η απόφαση του δικαστηρίου. Θα στείλουμε τον νόμο Χατζηδάκη και τις απαγορεύσεις στα σκουπίδια.

Προτείνουμε συγκεκριμένα προς τα ΔΣ ΔΟΕ - ΟΛΜΕ, ΣΕΠΕ - ΕΛΜΕ:

  • Να συνεχίσουμε συγκροτημένα την απεργία - αποχή από την αξιολόγηση και τα σχέδια κατηγοριοποίησης του σχολείου, με βάση τις αποφάσεις ΔΟΕ - ΟΛΜΕ - ΑΔΕΔΥ. Ο νόμος Χατζηδάκη θα μείνει στα χαρτιά.
  • Κανένας σύλλογος διδασκόντων να μη συνεδριάσει τις επόμενες μέρες. Ο κλάδος θα απαντήσει συντεταγμένα. Καλύπτουμε με πανελλαδικές κυλιόμενες στάσεις εργασίας, μέσα στη βδομάδα, για όσους συναδέλφους δεχτούν πιέσεις για συμμετοχή σε συνεδριάσεις και ομάδες.
  • Νέα 24ωρη πανεκπαιδευτική απεργία την Παρασκευή 15/10 και μεγάλη πανελλαδική συγκέντρωση στην Αθήνα. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί από όλη την Ελλάδα να κατακλύσουν τους δρόμους της Αθήνας.
  • Εκτακτες, μαζικές Γενικές Συνελεύσεις των ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ την Τετάρτη 13/10 και την Πέμπτη 14/10 και ολομέλεια προέδρων το Σάββατο 16/10 με σκοπό την κλιμάκωση του αγώνα μας, με συλλογικό και οργανωμένο τρόπο, με όλες τις μορφές που μπορούμε να αξιοποιήσουμε.
  • Ενημερώνουμε τους γονείς των μαθητών σε κάθε σχολείο με το γράμμα των σωματείων.
  • Να γίνει άμεσα κοινή συνεδρίαση των ΔΣ ΔΟΕ και ΟΛΜΕ για τον συντονισμό των δράσεων.
  • Συμμετέχουμε μαζικά στο πανεργατικό συλλαλητήριο ενάντια στο νόμο Χατζηδάκη στις 4/11».
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ
Εκρηκτικός ο συνδυασμός της ανεπάρκειας μέτρων και των χρόνιων ελλείψεων

Ουρές φοιτητών για την είσοδό τους στο Πάντειο
Ουρές φοιτητών για την είσοδό τους στο Πάντειο
Εικόνες συνωστισμού σε μέσα μεταφοράς από και προς τις σχολές της Αθήνας - ειδικά σε εκείνα που οδηγούν στην Πανεπιστημιούπολη - και τεράστιες ουρές στις εισόδους των σχολών, όπως στην Πάντειο και στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, όπου γίνεται ο έλεγχος για τα πιστοποιητικά των φοιτητών, παρουσιάζονται και σε όσα ιδρύματα στην Αττική ξεκίνησαν αυτήν τη βδομάδα τη διά ζώσης διδασκαλία.

Συνωστισμός καταγράφεται σε αμφιθέατρα όπως στο Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών ΕΚΠΑ, όπου μάλιστα το μάθημα γίνεται διά ζώσης και εξ αποστάσεως, με τους φοιτητές εντός του γεμάτου αμφιθέατρου και τον καθηγητή να παραδίδει με τηλεδιάσκεψη, στη Φαρμακευτική, στο Τμήμα Μηχανικών του ΠΑΔΑ. Αμφιθέατρα ασφυκτικά γεμάτα, με φοιτητές να κάθονται στο πάτωμα, την ίδια ώρα που υπάρχουν αναξιοποίητες αίθουσες.

Παράλληλα, η εικόνα που επικρατεί σε όσες σχολές εφαρμόζουν διά ζώσης διδασκαλία αναδεικνύει και μια σειρά από χρόνια προβλήματα των ιδρυμάτων, που αφορούν ελλείψεις σε διδάσκοντες και επαρκές προσωπικό καθαριότητας, στις υποδομές τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Σύλλογος ΔΕΠ Φιλοσοφικής ΕΚΠΑ, δηλαδή μιας Σχολής που μετρά περίπου 9.000 φοιτητές, αναφέρει για το κτίριο ότι «είναι σε κάκιστη κατάσταση, αποτέλεσμα της πολυετούς αδιαφορίας για την ανακαίνισή του. Δεν χρειάζεται να είσαι μηχανικός για να αντιληφθείς αμέσως τα προβλήματα εξαερισμού του». Φέρνει παραδείγματα από αμφιθέατρα 300 ατόμων όπου στο καθένα στοιβάζονται πάνω από 400 φοιτητές.

Με το πρόβλημα ...τετραγωνισμού του κύκλου παρομοιάζει ο Σύλλογος ΔΕΠ της Σχολής Θετικών Επιστημών του ΕΚΠΑ την εξασφάλιση ασφαλών όρων λειτουργίας: «Αμφιθέατρα, χωρίς παράθυρα και με μηδενικό αερισμό, οφείλουν να λειτουργούν με "μέγιστη πληρότητα", που σημαίνει με όρθιους και καθήμενους στα σκαλοπάτια, όπως γίνεται σε κάθε αρχή εξαμήνου». Ο Σύλλογος αναφέρεται στη μετάθεση ευθυνών που επιχειρείται και εκφράζει ερωτήματα για το πώς να καθαρίζονται και να απολυμαίνονται οι χώροι διδασκαλίας όταν τα μαθήματα γίνονται το ένα μετά το άλλο και οι αίθουσες δεν επαρκούν ώστε να υπάρχουν ενδιάμεσα κενά, ενώ σημειώνει πως «το αν υπάρχει επαρκές σχετικό προσωπικό δεν το εξετάζουμε καν»...

Αντίστοιχες επισημάνσεις για την κατάσταση στα ιδρύματα είχαν κάνει ενόψει της έναρξης των διά ζώσης μαθημάτων και άλλοι σύλλογοι ΔΕΠ, ζητώντας μέτρα όπως εξεύρεση νέων χώρων, δυνατότητα πρόσληψης προσωπικού, αύξηση δρομολογίων στα μέσα μεταφοράς, επίσπευση των εμβολιαστικών κέντρων εντός των ιδρυμάτων, ενίσχυση των ιδρυμάτων με έκτακτη χρηματοδότηση για προμήθεια μέσων προστασίας κ.ά., απέναντι στην αποθέωση της ατομικής ευθύνης.

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΣΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Πρώτο διά ζώσης μάθημα: Συνωστισμός και ατομική ευθύνη

Η εικόνα αποτυπώνει τη γύμνια των μέτρων προστασίας της υγείας των φοιτητών με ευθύνη της κυβέρνησης

Μέχρι και όρθιοι στο αμφιθέατρο στο Τμήμα Ψυχολογίας του ΑΠΘ
Μέχρι και όρθιοι στο αμφιθέατρο στο Τμήμα Ψυχολογίας του ΑΠΘ
Στα πανεπιστήμια η έναρξη των διά ζώσης μαθημάτων χαρακτηρίζεται από εικόνες έντονου συνωστισμού σε αίθουσες, αμφιθέατρα, διαδρόμους, φοιτητικές λέσχες, Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ακόμα και στις εισόδους στα κτίρια των Τμημάτων, αναδεικνύοντας τη γύμνια μέτρων προστασίας της υγείας των φοιτητών, με ευθύνη της κυβέρνησης και των διοικήσεων.

Τέτοιες εικόνες παρατηρήθηκαν σε τεράστιες ουρές έξω από το ΠΑΜΑΚ, τη φοιτητική λέσχη του ΑΠΘ, τους ασφυκτικά γεμάτους διαδρόμους και αμφιθέατρα στις Σχολές Θετικών Επιστημών, Φιλοσοφικής κ.ά. του ΑΠΘ.

Η απόφαση της κυβέρνησης να εφαρμόσει ελέγχους στις εισόδους, όπως τονίζουν σε αντίστοιχη ανακοίνωσή τους οι φοιτητικοί σύλλογοι του ΑΠΘ, έχει προκαλέσει τεράστια ταλαιπωρία σε φοιτητές που καθυστερούν στα μαθήματα, ενώ υπάρχουν περιπτώσεις, όπως στο Χημικό, που φοιτητές πήραν απουσία στο εργαστηριακό τους μάθημα.

Την ίδια ώρα, υπάρχουν ολόκληρες σχολές με τεράστια κενά στο προσωπικό καθαριότητας, όπως η ΣΘΕ, που έχει μόλις 5 καθαριστές/στριες, και το Πολυτεχνείο, με λιγότερους από 10.

«Οι έλεγχοι είναι ξεκάθαρα προσχηματικοί», σχολιάζεται στην ανακοίνωση, «μιας και δεν τηρούνται ουσιαστικά τα υγειονομικά μέτρα». Προσθέτει πως αντί να ληφθούν τα μέτρα που διεκδικούν φοιτητές και διδακτικό προσωπικό, όπως η εγκατάσταση κλιμακίων του ΕΟΔΥ, η πρόσληψη διδακτικού και εργαστηριακού προσωπικού, η αξιοποίηση εγκαταστάσεων της ΔΕΘ και κτιρίων που ανήκουν στο πανεπιστήμιο για να δημιουργηθούν ολιγομελή τμήματα, η Πρυτανεία «δίνει 604 εκατομμύρια για τη διαφήμιση και τη διασύνδεση του πανεπιστημίου με το εξωτερικό, δίνει εκατομμύρια για σεκιούριτι προκειμένου να ελέγξουν αν τα διαγνωστικά κέντρα παίρνουν τα 10 ευρώ».

Από τη χτεσινή κινητοποίηση φοιτητικών συλλόγων στο ΑΠΘ
Από τη χτεσινή κινητοποίηση φοιτητικών συλλόγων στο ΑΠΘ
Οι φοιτητικοί σύλλογοι τονίζουν πως έχουν πείρα από την αξία της οργανωμένης πάλης, που φάνηκε όταν με τα αιτήματα και τις διεκδικήσεις τους κατάφεραν το άνοιγμα των σχολών, έβαλαν στον «πάγο» την πανεπιστημιακή αστυνομία. Ετσι και φέτος θα συνεχίσουν τη συλλογική πάλη για να κρατήσουν ανοιχτές τις σχολές, για ένα πανεπιστήμιο στο ύψος των πραγματικών αναγκών.

Χτες, Τρίτη, οι φοιτητικοί σύλλογοι του ΑΠΘ πραγματοποίησαν παράσταση διαμαρτυρίας στην Πρυτανεία. Μετά τη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε μεταξύ πρυτανικών αρχών και αντιπροσωπείας των φοιτητικών συλλόγων, ο πρόεδρος του Συλλόγου του Τμήματος Ηλεκτρολόγων - Μηχανολόγων Μηχανικών, Γιώργος Ξυνής, μετέφερε μεταξύ άλλων τα όσα υποστηρίχθηκαν από πλευράς Πρυτανείας, ότι δηλαδή «έχει γίνει το καλύτερο δυνατό», παρά την παραδοχή των τεράστιων κενών διδακτικού προσωπικού που φτάνουν τις 500 θέσεις. «Τα όποια μέτρα, λήφθηκαν την τελευταία στιγμή, χωρίς να υπολογίζονται οι ανάγκες των φοιτητών», σχολίασε ο Γ. Ξυνής, τονίζοντας τις ευθύνες της κυβέρνησης και της Πρυτανείας. Πρόσθεσε πως οι φοιτητές έχουν ήδη αρχίσει να προετοιμάζουν τις Γενικές Συνελεύσεις των συλλόγων τους, για να οργανώσουν με μαζικούς όρους την πάλη για τα δικαιώματά τους.

Οξυμένη η γνώριμη εικόνα συνωστισμού στις συγκοινωνίες στο Δημοκρίτειο

Ουρές φοιτητών υπό βροχή στη Θεσσαλονίκη
Ουρές φοιτητών υπό βροχή στη Θεσσαλονίκη
Η επαναλειτουργία της διά ζώσης εκπαίδευσης στα Τμήματα του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης έφερε μαζί της μια γνώριμη εικόνα στους περισσότερους φοιτητές σε Ξάνθη και Κομοτηνή, όπου οι πανεπιστημιουπόλεις και οι εστίες βρίσκονται έξω από τις πόλεις. Αυτή δεν είναι άλλη από τα ασφυκτικά γεμάτα λεωφορεία. Θυμίζουμε πως και πριν από την πανδημία, το να μένουν εκτός λεωφορείων φοιτητές και να αναγκάζονται να περπατούν χιλιόμετρα με τα πόδια ή να παίρνουν ταξί ήταν ένα σύνηθες φαινόμενο και στις δύο πόλεις.

Σε αυτό το ζήτημα προστέθηκε και ο συνωστισμός που προκαλείται στις τεράστιες ουρές που δημιουργούνται στις εισόδους των σχολών, όπου οι φοιτητές περιμένουν για μεγάλα διαστήματα για να γίνουν οι έλεγχοι των εγγράφων.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών στην Ξάνθη. Εκεί οι έλεγχοι των εγγράφων γίνονται μόνο από μία είσοδο, ενώ οι υπόλοιπες έχουν σφραγιστεί, ή έχουν απομακρυνθεί τα εξωτερικά χερούλια (!), με αποτέλεσμα ο χώρος να μην αερίζεται επαρκώς, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την υγεία των φοιτητών.

Παράλληλα, οι φοιτητές αντιμετωπίζουν και άλλα οξυμένα προβλήματα, όπως αυτό της σίτισης. Η λέσχη της Πανεπιστημιούπολης στην Ξάνθη σερβίρει φαγητό μόνο για τους φοιτητές που διαμένουν στις εστίες, ενώ η δεύτερη λέσχη που λειτουργεί μέσα στην πόλη της Ξάνθης σερβίρει μόλις 281 μερίδες φαγητού, την ώρα που στην Πολυτεχνική Σχολή της Ξάνθης φοιτούν περίπου 3.500 φοιτητές! Παρά τις σχετικές αποφάσεις της Πρυτανείας, ο ιδιώτης που διαχειρίζεται τη λέσχη επιτρέπει την είσοδο μόνο με την επίδειξη του φοιτητικού πάσο, το οποίο οι πρωτοετείς φοιτητές ακόμα δεν διαθέτουν.

Συνωστισμός στις συγκοινωνίες και στην Ξάνθη
Συνωστισμός στις συγκοινωνίες και στην Ξάνθη
Για το ζήτημα της σίτισης, ο Σύλλογος Φοιτητών Ξάνθης έχει καλέσει σήμερα, Τετάρτη, σε κινητοποίηση στη 1 μ.μ. στην Κοσμητεία της Πολυτεχνικής Σχολής, διεκδικώντας το δικαίωμα στη σίτιση για όλους τους φοιτητές. Παράλληλα οι φοιτητές οργανώνουν τον αγώνα τους και για τη διεκδίκηση άμεσων μέτρων προστασίας της υγείας για τη διά ζώσης εκπαίδευση, με συνελεύσεις των επιτροπών στα έτη και τα τμήματα, ενώ ο Σύλλογος Φοιτητών Ξάνθης έχει προγραμματίσει Γενική Συνέλευση την Παρασκευή στις 4 μ.μ. στα ΠΡΟΚΑΤ.

Αντίστοιχες εικόνες συνωστισμού στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, στα φουαγιέ και τους διαδρόμους των σχολών έχουν καταγραφεί και σε σχολές στην Κοζάνη.




Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org