Τετάρτη 12 Σεπτέμβρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΟΛΜΕ
Ημερίδες... αντί για αγώνες

Την τακτική της πλειοψηφίας στο ΔΣ της ΟΛΜΕ που δεν προχωρά στην οργάνωση της αντεπίθεσης του κλάδου, καταγγέλλει η ΕΣΑΚ ΔΕΕ. Στη χτεσινή συνεδρίαση του ΔΣ της Ομοσπονδίας, η πλειοψηφία ΠΑΣΚ - ΔΑΚΕ απέρριψε πρόταση της ΕΣΑΚ ΔΕΕ για ενεργοποίηση των Γενικών Συνελεύσεων του κλάδου και Γενική Συνέλευση προέδρων το πρώτο Σάββατο του Οκτώβρη, καταγγέλλει η παράταξη, τονίζοντας ότι ΠΑΣΚ - ΔΑΚΕ - «Συνεργασία» - «Παρέμβαση», σε μια περίοδο που τα οικονομικά, εκπαιδευτικά και εργασιακά προβλήματα εντείνονται, περιορίστηκαν στο να αποφασίσουν διοργάνωση εκπαιδευτικού συνεδρίου.

Η ΕΣΑΚ ΔΕΕ εκτιμά ότι οι παραπάνω παρατάξεις προσανατολίζονται περισσότερο σε συνέδρια και ημερίδες και όχι στην ενεργοποίηση του κλάδου. Απέναντι σε αυτή την εξέλιξη, η ΕΣΑΚ ΔΕΕ σημειώνει για μια ακόμα φορά ότι η διέξοδος για το συνδικαλιστικό κίνημα βρίσκεται στην ταξική συσπείρωση από τα κάτω, στην ενιαία δράση του εκπαιδευτικού κινήματος με τις ταξικές δυνάμεις που εκφράζονται από το ΠΑΜΕ.

ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Αδιαφορία και ... ρουσφέτι

Θύμα της αδιαφορίας της κυβέρνησης είναι και τα παιδιά της ειδικής αγωγής. Χτες, ο υφυπουργός Παιδείας Φ. Πετσάλνικος που παραβρέθηκε στον αγιασμό που έγινε στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Καισαριανής, διατυμπάνισε για μια ακόμη φορά τη «βαρύτητα» που προσδίδει το Υπουργείο στην ειδική αγωγή. Επισήμανε μάλιστα ότι το εκπαιδευτικό σύστημα οφείλει και πρέπει να είναι σε θέση να εκπαιδεύει ισότιμα όλα τα παιδιά με και χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες και ανάγκες, προσθέτοντας πως το μεγάλο στοίχημα είναι η ομαλή ένταξη των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα κοινά σχολεία.

Ομως, η κατάσταση είναι τελείως διαφορετική και τρανό δείγμα της αδιαφορίας της κυβέρνησης για τη δημόσια εκπαίδευση είναι η στάση της απέναντι στα παιδιά της ειδικής αγωγής. Χρειάστηκε να περάσει ένας και πλέον χρόνος από την ψήφιση του νόμου 2817/2000, για να προχωρήσουν στην κάλυψη ορισμένων μόνο από τις προβλεπόμενες θέσεις εκπαιδευτικού προσωπικού. Θυμίζουμε ότι με το νόμο αυτόν ανάμεσα στα άλλα θα καθιερώνονταν κέντρα κατά νομό με ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς κλπ. για την υποστήριξη των παιδιών με ειδικές ανάγκες. Τώρα προχωρούν στην επιλογή του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού για την κάλυψη μόνο των 19 νομών.

Από την άλλη πλευρά εκατοντάδες και χιλιάδες, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι οι αιτήσεις των ενδιαφερόμενων για πρόσληψη σε διάφορες ειδικότητες. Μάλιστα, τραγέλαφος επικράτησε αυτές τις ημέρες στα γραφεία - κλουβιά της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής (Βεΐκου 3, Κουκάκι) όπου δύο υπάλληλοι ήταν υποχρεωμένοι να εξυπηρετήσουν το πλήθος των ενδιαφερομένων. Στις επόμενες μέρες θα ακολουθήσουν οι επιλογές από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο. Ομως οι προϋποθέσεις, τα προβλεπόμενα κριτήρια, η ίδια η σύνθεση του Συμβουλίου διασφαλίζουν ένα και μόνο: Την επιλογή και πρόσληψη των ημετέρων.

Ενδεικτικά σημειώνουμε ότι η προϋπηρεσία αξιολογείται μέχρι και τρία μόρια, ενώ το διδακτορικό με τέσσερα και το μάστερ με δύο. Ετσι αυτοί που έχουν προϋπηρεσία στο δημόσιο ή ιδιωτικό τομέα (και αυτοί κατά κανόνα δεν είναι άλλοι από τους ημέτερους) παίρνοντας και τρία μόρια από το Συμβούλιο θα αφήσουν εκτός ακόμα και εκείνους που έχουν διδακτορικό και μάστερ μαζί. Γίνεται φανερό ότι εκεί που λείπουν και τα στοιχειώδη περισσεύει το ενδιαφέρον για το ρουσφέτι και την πρόσληψη ημετέρων. Και όλα αυτά είναι από το νέο συμβόλαιο με το λαό και την κοινωνία. Είναι από τις σύγχρονες ιδέες και πρακτικές που αποτελούν και την πεμπτουσία των σχετικών διακηρύξεων του πρωθυπουργού.

Εναρξη με ελλείψεις και κενά

Με ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό και πολλά κενά σε οργανικές θέσεις ξεκίνησε χτες η σχολική χρονιά. Ελλείψεις που μαρτυρούν τα πολλά προβλημάτων που πρόκειται να αντιμετωπίσουν τα σχολεία στη λειτουργία τους στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ετσι, παρ' όλες τις διακηρύξεις σε όλους τους τόνους από το υπουργείο Παιδείας, ότι η Παιδεία αποτελεί πρώτη προτεραιότητα, η πράξη αποδεικνύει περίτρανα το αντίθετο.

Με 200 κενά εκπαιδευτικού προσωπικού «άνοιξαν» τα δημοτικά και νηπιαγωγεία στη Θήβα, ενώ αντίστοιχα τα κενά στο Περιστέρι ανέρχονται στα 60. Στη Θήβα συγκεκριμένα, τα 200 κενά ισοδυναμούν με το 1/3 σχεδόν του εκπαιδευτικού δυναμικού του νομού, με αποτέλεσμα τα σχολεία να υπολειτουργούν.

Επίσης, τα νέα οργανικά και λειτουργικά κενά που προκύπτουν και πρέπει να καλυφθούν άμεσα με τον αντίστοιχο αριθμό αναπληρωτών όλων των κλάδων και ειδικοτήτων στα Γυμνάσια, ΕΛ και ΤΕΕ της Αιτωλοακαρνανίας ξεπερνούν τα 350. Αριθμός χωρίς τον υπολογισμό ωρομισθίων εκπαιδευτικών που προσλαμβάνονται κάθε χρόνο και είναι περίπου 80. Μάλιστα, αν υπολογιστούν και οι εκπαιδευτικοί που χρειάζονται για να λειτουργήσουν και τα προγράμματα Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης στο νομό, τότε τα κενά θα ξεπεράσουν τα 430.

Ελλείψεις καθηγητών υπάρχουν και στα Γιάννενα και ειδικότερα στο ΕΛ Παραμυθιάς και τα Γυμνάσια Παραμυθιάς και Νεράιδας.

Στο Περιστέρι, πιο συγκεκριμένα, τα κενά που υπάρχουν είναι: Στα Δημοτικά 30 (18 στα Διευρυμένα Τμήματα και 12 στα Κανονικά), στα νηπιαγωγεία 16, καθηγητές φυσικής αγωγής 10, καθηγητές μουσικής 2. Επίσης, στις δύο οργανικές θέσεις των τάξεων Υποδοχής υπάρχει ένα κενό και στις ειδικές τάξεις υπάρχει ένα κενό. Οπως επισημαίνει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Περιστερίου «Ελλη Αλεξίου», στα παραπάνω κενά πρέπει να υπολογιστούν αθροιστικά και οι τρεις επιπλέον πιστώσεις στα Δημοτικά και τέσσερις στα Νηπιαγωγεία που αιτείται το Γραφείο Εκπαίδευσης.

Επίσης, με κοινό ψήφισμα διαμαρτυρίας τα ΔΣ των Συλλόγων Γονέων του ΕΛ Παραμυθιάς, των Γυμνασίων Παραμυθιάς και Νεράιδας, καθώς και του προέδρου της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας του Δήμου Παραμυθιάς, αποφάσισαν ότι αν μέχρι την Παρασκευή 14 Σεπτέμβρη δεν αναπληρωθούν τα κενά των εκπαιδευτικών στα παραπάνω σχολεία, θα προβούν σε προειδοποιητικό κλείσιμο των σχολείων στις 17 και 18 Σεπτέμβρη. Επίσης, αν μέχρι τις 28 Σεπτέμβρη εξακολουθεί να υπάρχει δυσλειτουργία στα παραπάνω σχολεία από την έλλειψη εκπαιδευτικών, θα προχωρήσουν σε επ' αόριστο κλείσιμο των σχολείων από την 1η Οκτώβρη και μέχρι την οριστική επίλυση του προβλήματος.

«Αλλη μια χρονιά τα σχολεία ανοίγουν με τους χειρότερους οιωνούς», επισημαίνει σε σχετική ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Θήβας «Ο Πίνδαρος». Τονίζει δε, ότι δεκάδες είναι οι κενές θέσεις δασκάλων, νηπιαγωγών και ειδικοτήτων σε όλα τα σχολεία της Θήβας και της επαρχίας, ενώ το υπουργείο Παιδείας χωρίς προγραμματισμό καθυστερεί απαράδεκτα να διορίσει μόνιμους ή αναπληρωτές εκπαιδευτικούς.

Επίσης, όπως καταγράφουν στη σχετική ανακοίνωση, πολλά βιβλία δεν έχουν φτάσει στα σχολεία και έτσι ο προγραμματισμό για τη σχολική χρονιά καθυστερεί, ενώ καινούρια σχολεία έχουν χρόνια να φτιαχτούν, με αποτέλεσμα να επικρατεί διπλοβάρδια στα κεντρικά σχολεία της πόλης, ενώ πολλά νηπιαγωγεία λειτουργούν σε μισθωμένους και ακατάλληλους χώρους.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Προσπάθεια εξωραϊσμού της πραγματικότητας

Τις ελλείψεις, τα κενά και τις καθυστερήσεις που σημαδεύουν και τη νέα σχολική χρονιά προσπάθησε να «διασκεδάσει» ο υπουργός με... νέες υποσχέσεις

Με υποσχέσεις και δεσμεύσεις, αλλά και ιδεολογήματα για την... Ελλάδα που προοδεύει, προσπάθησε η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να καλύψει χτες τις ελλείψεις, αλλά και τα προβλήματα που σχετίζονται με το περιεχόμενο της μόρφωσης, που αποκάλυψε το άνοιγμα της πόρτας των σχολείων. «Η μιζέρια δεν αξίζει στην Ελλάδα και δεν αξίζει στην εκπαίδευση, γιατί δεν είμαστε πια, ούτε εσείς, παιδιά μιας κατώτερης χώρας», είπε ο υπουργός Παιδείας, Π. Ευθυμίου, απευθυνόμενος στους μαθητές του 1ου Ενιαίου Λυκείου Αγ. Δημητρίου.

Από εκείνο το βήμα προσπάθησε να διασκεδάσει τις εντυπώσεις για το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η εκπαίδευση, τη συνεχιζόμενη εφαρμογή της μεταρρύθμισης που έδιωξε χιλιάδες παιδιά από το λύκειο, επαναλαμβάνοντας τη «θριαμβολογία» για το ότι «η Ελλάδα είναι πάνω από τον Μέσο Ορο τον Ευρωπαϊκό σε όλους τους βασικούς μεγάλους δείκτες που δείχνουν το εκπαιδευτικό επίπεδο της χώρας». «Η συμμετοχή μας στη δευτεροβάθμια και ανώτατη εκπαίδευση είναι πάνω από τον Μέσο Ορο και αυτό σημαίνει ότι κάθε γενιά στην Ελλάδα κάνει αποφασιστικά βήματα μπροστά και πρέπει να τελειώνουμε με αυτό το "Ελλάδα μικρή χώρα". Αρα σε εσάς αναλογεί η διεκδίκηση όχι του λιγότερου, αλλά του καλύτερου. Εμείς ως πολιτεία δεσμευόμαστε σταθερά σε αυτό. Ξεκινάμε σε όλους τους τομείς καινοτόμες δράσεις», δήλωσε, επιχειρώντας να εμφανίσει ως επίτευγμα το ότι η Ελλάδα παρά τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα δεν έχει φτάσει - ακόμα - το χαμηλό επίπεδο πρόσβασης στη γνώση για τα παιδιά της εργατικής τάξης που έχουν εξασφαλίσει οι χώρες που συγκροτούν το σκληρό πυρήνα των καπιταλιστικών χωρών της ΕΕ.

Ο υπουργός Παιδείας εξήγγειλε χτες την έναρξη του προγράμματος επιμόρφωσης 75.000 εκπαιδευτικών στις νέες τεχνολογίες στη Θεσσαλονίκη, «γιατί πρέπει να κατακτήσουμε την τεχνολογία ως όπλο συνολικής παιδείας». Δήλωσε επίσης ότι σήμερα κατασκευάζονται 1.602 αίθουσες διδασκαλίας στην Αττική (σ.σ. την ίδια στιγμή που οι καταγραμμένες ανάγκες είναι για 4.000 αίθουσες για να υπάρξει μόνο πρωινή βάρδια) και άλλες 44 σχολικές μονάδες, 850 αίθουσες, βρίσκονται στη φάση των μελετών και της δημοπράτησης, ενώ σε όλη την Ελλάδα, με ορίζοντα το 2006, εκτελείται στεγαστικό πρόγραμμα ύψους 800 δισ. Σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας, μέχρι τις 20 Σεπτέμβρη θα ανακοινωθεί η διδακτέα και εξεταστέα ύλη.

Ο υπουργός Παιδείας χαρακτήρισε ως υπερβολή τις καταγγελίες των εκπαιδευτικών για ελλείψεις σε βιβλία και εκπαιδευτικό προσωπικό, λέγοντας χαρακτηριστικά «η υπερβολή βλάπτει και η πολλή υπερβολή βλάπτει πολύ περισσότερο». Ομως αναγκάστηκε να παραδεχτεί ότι υπάρχουν ελλείψεις τόσο στα βιβλία των ΤΕΕ που όμως όπως είπε «είναι οι βασικές ενότητές τους στο Ιντερνετ», αλλά και βιβλία που θα λείψουν από τα λύκεια. Για το «αληθές» μάλιστα των υπερβολών επικαλέστηκε «τα εκατομμύρια μαθητές και γονείς που πήγαν στα δεκάδες χιλιάδες σχολεία που υπάρχουν», σαν να αποτελεί επίτευγμα το ότι υπάρχουν σχολεία (!) προκειμένου να αποτρέψει τις εντυπώσεις από τις ελλείψεις. Ο υπουργός Παιδείας επανέλαβε ότι «τα κενά στη σχολική στέγη καλύπτονται με τόσο γρήγορους ρυθμούς ώστε να ξέρει κάθε περιοχή που τα αντιμετωπίζει ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα της οριστικής επίλυσης».

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Λαϊκή απαίτηση για σχολική στέγη

Κινητοποίηση διαμαρτυρίας και πορεία στο υπουργείο Μακεδονίας -Θράκης και παράδοση των κλειδιών των σχολείων

Η χτεσινή διαδήλωση στη Θεσσαλονίκη

Avaton

Η χτεσινή διαδήλωση στη Θεσσαλονίκη
Με συγκέντρωση διαμαρτυρίας χτες το πρωί στην πλατεία Επταλόφου, όπου πραγματοποιήθηκε και κοινός αγιασμός των σχολείων, οι κάτοικοι, μαθητές και γονείς, μαζί με τους φορείς και το Δημοτικό Συμβούλιο Αμπελοκήπων απαίτησαν εδώ και τώρα λύση του προβλήματος σχολικής στέγης. Στη συνέχεια πραγματοποίησαν πορεία μέχρι το υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης. Εκεί, στα κάγκελα του υπουργείου κρέμασαν τα κλειδιά των σχολείων του δήμου και επέδωσαν στον γραμματέα του ΥΜΑΘ το υπόμνημα με τα αιτήματά τους.

Αυτή η κινητοποίηση φέρνει στην επιφάνεια τα προβλήματα της παιδείας και την υποκρισία της κυβέρνησης. Για πολιτική χρόνιου εμπαιγμού κάνουν λόγο δήμος και φορείς. Και σήμερα συνεχίζουν τις αντιδράσεις τους με συναυλία διαμαρτυρίας στις 8 το βράδυ επίσης στην πλατεία Επταλόφου.

Στο πλευρό των αγωνιζόμενων μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών, στο πλευρό όλων των κατοίκων των Αμπελοκήπων, βρίσκεται και η Ομοσπονδία Γονέων και Κηδεμόνων Θεσσαλονίκης που χτες έκανε γνωστό πως ετοιμάζει πανθεσσαλονίκιο συλλαλητήριο μέσα στον Οκτώβρη, προκειμένου να αναδειχτούν συνολικά τα προβλήματα σχολικής στέγης στο νομό και να καταγγελθεί η πολιτική διαχείρισης της μιζέριας. Να διεκδικηθεί αγωνιστικά η λύση του προβλήματος μέσα από τη γενναία αύξηση των δαπανών για την παιδεία.

Συγκεκριμένα όλα τα σχολεία των Αμπελοκήπων λειτουργούν σε διπλή βάρδια, εκτός από ένα. Τα νηπιαγωγεία στεγάζονται σε ακατάλληλα μαγαζιά και διαμερίσματα. Το ΤΕΕ δεν έχει χώρους για να αναπτύξει τα εργαστήριά του και, το σπουδαιότερο, τρία από τα 4 χαρακτηρισμένα οικόπεδα για σχολεία κινδυνεύουν να αποχαρακτηριστούν. Γι' αυτό απαιτείται να αγοραστούν άμεσα τα οικόπεδα, να ξεκινήσει το ταχύτερο δυνατό η ανέγερση σχολείων στο οικόπεδο Φιλίππου και η στέγαση των νηπιαγωγείων σε σύγχρονα σχολεία. Και όλοι μαζί φορείς και κάτοικοι δηλώνουν ότι θα συνεχίσουν τον αγώνα τους μέχρι να βρει λύση το οξυμένο πρόβλημα που έχει επιπτώσεις στη μόρφωση των παιδιών τους.

Στην Καλαμαριά

Με καθυστέρηση δέκα χρόνων περίπου εγκαινιάζεται σήμερα στην Καλαμαριά από τον υφυπουργό Παιδείας Φ. Πετσάλνικο το 9ο Γυμνάσιο. To γυμνάσιο συστεγαζόταν με το 10ο Δημοτικό Σχολείο, με αποτέλεσμα τα παιδιά να κάνουν μάθημα σε αίθουσες - κλουβιά, ενώ μερικές τάξεις ήταν υγρά ανήλια κελιά. Από τις αρχές του '90 οι αρμόδιοι υπόσχονταν ότι το συντομότερο θα χτιζόταν νέο κτίριο σε οικόπεδο που ήδη είχε δεσμευτεί, όπου θα μεταφερόταν το γυμνάσιο. Το οικόπεδο όμως που δεσμεύτηκε για την κατασκευή του νέου κτιρίου επεστράφη στον ιδιοκτήτη του, αφού δε δόθηκαν οι αποζημιώσεις στο χρονικό διάστημα που όριζε η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμαριάς. Μετά την εξέλιξη αυτή, το γυμνάσιο αποφασίστηκε να χτιστεί σε γειτονικό με το δημοτικό σχολείο οικόπεδο. Μια δεντροστοιχία κόπηκε και ένα γήπεδο του μπάσκετ στην αυλή του σχολείου καταστράφηκε για να γίνει δυνατή η κατασκευή του νέου κτιρίου. Το δημοτικό σχολείο όμως σε λίγο θα έμενε χωρίς προαύλιο, καθώς ένα άλλο μεγάλο τμήμα της αυλής γινόταν δρόμος.

Παράλληλα το οικόπεδο όπου επρόκειτο να κατασκευαστεί το κτίριο για τη στέγαση ενός άλλου σχολείου της Καλαμαριάς, του 6ου Λυκείου, κινδυνεύει να αποχαρακτηριστεί, αφού δε δίνονται τα απαραίτητα κονδύλια για τις αποζημιώσεις.

«Αγιασαν» τη νέα χρονιά με κινητοποιήσεις
  • Με αποχές από τον αγιασμό, πορείες και αποφάσεις για κλιμάκωση του αγώνα ξεκίνησε η σχολική χρονιά
  • Εξορμήσεις του ΠΑΜΕ σε σχολεία της Αθήνας

Από την εξόρμηση του ΠΑΜΕ στο Περιστέρι
Από την εξόρμηση του ΠΑΜΕ στο Περιστέρι
Με αποχές από τον καθιερωμένο αγιασμό, κινητοποιήσεις και αποφάσεις για παραπέρα αγώνες από γονείς και μαθητές ξεκίνησε χτες η σχολική χρονιά, ενώ στο πλευρό των εκπαιδευτικών και των γονιών βρέθηκαν χτες στελέχη του ΠΑΜΕ, που πραγματοποίησαν εξορμήσεις σε σχολεία της Αθήνας.

Συγκεκριμένα, αποχή από τον αγιασμό και πορεία προς το Δημαρχείο πραγματοποίησαν χτες οι μαθητές του 1ου και 3ου Δημοτικού Σχολείου Ν. Ιωνίας, μαζί με τους γονείς τους, μετά από απόφαση των ΔΣ των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων. Η κινητοποίηση έγινε γιατί αν και είναι η τρίτη χρονιά μετά το σεισμό της 7ης Σεπτέμβρη 1999, που προκάλεσε σοβαρές ζημιές στο κτίριο του 1ου Δημοτικού Σχολείου και παρά τις διαβεβαιώσεις των αρμοδίων (για παράδοση 31/8/2001), το κτίριο δεν είναι ακόμη έτοιμο. Απεναντίας, η εταιρία στην οποία έχει ανατεθεί από το Δήμο η κατασκευή του, ζητά τρίμηνη παράταση.

Την αποχή από τον καθιερωμένο αγιασμό, αλλά και από τα μαθήματα για δύο μέρες, αποφάσισε και ο Σύλλογος Γονέων του 2ου Δημοτικού Σχολείου Δάφνης, διαμαρτυρόμενοι για την απόφαση της μεταστέγασης του 4ου Δημοτικού Σχολείου στο χώρο του 2ου. Μια απόφαση, που όπως τονίζουν οι γονείς, θα έχει σαν αποτέλεσμα την υποβάθμιση των σχολείων της Δάφνης.

Σε αποχή από τον αγιασμό προχώρησαν χτες και οι μαθητές των 4ου και 6ου Δημοτικών Σχολείων Κηφισιάς, με απόφαση των Συλλόγων Γονέων. Τα δύο αυτά σχολεία συστεγάζονται (μετά από ζημιές που υπέστη το 6ο Δημοτικό από το σεισμό της 7ης Σεπτέμβρη). Οι γονείς ζητούν να μην υλοποιηθεί απόφαση που μετατρέπει το 4ο Δημοτικό από 12θέσιο σε 9θέσιο. Επίσης, ζητούν νέο σχολείο για το 6ο Δημοτικό, για το οποίο υπήρχε από τον περασμένο Ιούνη δέσμευση από τον ΟΣΚ ότι θα χτιστεί σε οικόπεδο που έχει παραχωρήσει ο Δήμος.

Στη Λάρισα

Σε αποχή από τα μαθήματά τους προχωρούν από σήμερα οι μαθητές του 14ου Δημοτικού Σχολείου Λάρισας, ύστερα από απόφαση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων που απαιτεί τη μεταστέγαση του Εσπερινού Σχολείου από το σχολικό συγκρότημα. Σε χτεσινή γενική συνέλευση που συγκάλεσε ο Σύλλογος, οι γονείς των μαθητών δήλωσαν οργισμένοι και αγανακτισμένοι για την κοροϊδία που υφίστανται, χρόνια τώρα, από τη Νομαρχιακή Αρχή και τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που υπόσχονται ότι θα ικανοποιήσουν το αίτημά τους, αλλά το πρόβλημα παραμένει. Οι γονείς δηλώνουν να συνεχίσουν τον αγώνα τους μέχρι την τελική δικαίωση.

Μήνυμα αντεπίθεσης από το ΠΑΜΕ

Κοντά στους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές βρέθηκαν χτες το πρωί κλιμάκια του Πανεργατικού Αγωνιστικού Μετώπου για να δώσουν, με αφορμή την έναρξη της νέας χρονιάς, το μήνυμα της αντεπίθεσης στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης.

Κλιμάκιο του ΠΑΜΕ βρέθηκε στο σχολικό συγκρότημα της Γκράβας όπου μοίρασε την ανακοίνωση - κάλεσμα σε παλλαϊκό μέτωπο παιδείας στους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς που συνόδευσαν τα παιδιά τους την πρώτη μέρα. «Με την έναρξη της νέας χρονιάς έρχεται στο προσκήνιο η τραγικότητα της εκπαίδευσης. Οι αριθμοί διαψεύδουν οποιονδήποτε φιλοσοφεί υπέρ μιας κοσμογονίας που υποτίθεται ότι συμβαίνει στο χώρο της εκπαίδευσης», δήλωσε ο Κ. Παπλωματάς πρόεδρος του διδασκαλικού συλλόγου «Ελλη Αλεξίου» και μέλος του ΠΑΜΕ, που συμμετείχε στην εξόρμηση, κάνοντας λόγο για 5.000 ελλείψεις εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

«Θεωρούμε ότι με την ευκαιρία της έναρξης της νέας χρονιάς πρέπει να ενημερώσουμε τους γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές για τους αγώνες που απαιτούνται για μια πραγματικά δημόσια και δωρεάν παιδεία», σημείωσε ο Γ. Σταυρόπουλος, μέλος της Γραμματείας του ΠΑΜΕ κάνοντας λόγο για την ανάγκη συσπείρωσης των λαϊκών στρωμάτων για να δυναμώσουν οι αγώνες.

Ηταν ωστόσο χαρακτηριστικό του εκπαιδευτικού τοπίου που έχει δημιουργήσει η μεταρρύθμιση, το γεγονός ότι και οι είσοδοι των σχολείων της Γκράβας κατακλύζονταν από διανομείς διαφημιστικών φυλλαδίων φροντιστηρίων, κάποιο από τα οποία μάλιστα πρόσφερε δωρεάν κασετίνες στους μικρούς μαθητές.

Στο 17ο Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου, βρέθηκε χτες το πρωί κλιμάκιο συνδικαλιστών εργαζομένων, εκπαιδευτικών, γονιών με επικεφαλής τον Γ. Στρατηγό, συνδικαλιστή του ΠΑΜΕ.

Οι συνδικαλιστές μοίρασαν την ανακοίνωση του ΠΑΜΕ για την έναρξη της σχολικής χρονιάς, και αμέσως «στήθηκαν πηγαδάκια» με τους γονείς που συνόδευαν τα παιδιά τους την πρώτη μέρα στο σχολείο. Τα κύρια ζητήματα που αναδείχτηκαν στις συζητήσεις ήταν το πόσο κοστίζει στους γονείς η «δωρεάν» παιδεία, αφού αναγκάζονται να πληρώνουν για υπηρεσίες που έπρεπε να διατίθενται από το δημόσιο, όπως χορό, θέατρο, άθληση, υπολογιστές, ξένες γλώσσες. Επίσης, αναδείχτηκε το ζήτημα της αύξησης της παραπαιδείας που εμφανίζεται ιδιαίτερα στην πέμπτη και έκτη τάξη του Δημοτικού. Οι γονείς εξέφρασαν επίσης, την ανησυχία τους για του πού πάει η κατάσταση και ότι είναι ανάγκη όλοι μαζί να αγωνιστούν για ένα καλύτερο μέλλον για τα παιδιά τους.

Στη συνέχεια έγινε παρουσίαση του υλικού του ΠΑΜΕ στο Σύλλογο των δασκάλων, ενώ η συζήτηση που ακολούθησε επικεντρώθηκε στο πολυνομοσχέδιο για την αξιολόγηση - επιμόρφωση - διοικητική μεταρρύθμιση, αλλά και για τους αγώνες που έγιναν για το συνταξιοδοτικό.

  • «Το καλό ξεκίνημα για τη νέα σχολική χρονιά δεν μπορεί να συμβαδίζει με τη μοιρολατρία και τη μιζέρια. Ξεκινάμε με όρεξη για δουλιά, προκοπή και αγώνα», τονίζει η Δημοτική Κίνηση «Πειραιάς Αναγέννηση», σε ανακοίνωσή της. Σημειώνει δε, ότι το ξεκίνημα της νέας χρονιάς έχει πιο έντονη την πίκρα της επιστροφής σε τάξεις μίζερες και «ανταγωνιστικές», σε περιεχόμενο μάθησης όλο και πιο οπισθοδρομικό, σε ανεβασμένες ανάγκες πληρωμής ιδιαίτερων και φροντιστηρίων, σε κάθε είδους οικονομικές επιβαρύνσεις, σε σχολικά κτίρια ανεπαρκή και ακατάλληλα, σε εκπαιδευτικούς που βρίσκονται σε διαρκή αγώνα ενάντια στον πειθαναγκασμό, τις αξιολογήσεις, τις ασταθείς εργασιακές σχέσεις.


Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ