Τετάρτη 10 Φλεβάρη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ

Στο σημερινό 4σέλιδο «Νεολαία» μπορούμε να βρούμε:

-- Αναλυτικό ρεπορτάζ από την έναρξη της συζήτησης στην Ολομέλεια της Βουλής του νομοσχεδίου των υπουργείων Παιδείας και Προστασίας του Πολίτη για την ένταση της καταστολής στην Ανώτατη Εκπαίδευση και των φραγμών στη μόρφωση.

-- Κινητοποιήσεις σήμερα σε δεκάδες πόλεις από φοιτητές, εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς, εργαζόμενους, που απαιτούν την απόσυρση του νομοσχεδίου.

-- Αρθρο: Τηλεκπαίδευση και Πολυτεχνικές Σχολές.

-- Πρωτοβουλία σπουδαστών Δραματικών Σχολών στη Θεσσαλονίκη για το άνοιγμα των σχολών.

ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ - ΜΑΘΗΤΕΣ - ΓΟΝΕΙΣ - ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ
Με νέα συλλαλητήρια σήμερα απαντούν στις αντιδραστικές αλλαγές

Στην Αθήνα στη 1 το μεσημέρι στα Προπύλαια. Στη Θεσσαλονίκη στις 5.30 το απόγευμα πανεργατικό - παλλαϊκό συλλαλητήριο στο κέντρο της πόλης και αύριο Πέμπτη στη 1 το μεσημέρι στο Αγαλμα Βενιζέλου

Κορυφώνεται η πάλη ενάντια στο νομοσχέδιο της καταστολής και των φραγμών στην Εκπαίδευση, για σχολές ανοιχτές με τα απαραίτητα μέτρα προστασίας της υγείας, με νέα συλλαλητήρια σήμερα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και άλλες πόλεις της χώρας.

Καθώς το νομοσχέδιο βρίσκεται ήδη στην Ολομέλεια της Βουλής, οι φοιτητές, μαζί με μαθητές, εκπαιδευτικούς και εργατικά σωματεία, βγαίνουν για μια ακόμα φορά στους κεντρικούς δρόμους των πόλεων αναδεικνύοντας τον πραγματικό χαρακτήρα των μέτρων, ενώνοντας τις φωνές τους ενάντια στα μέτρα για πανεπιστημιακή αστυνομία, συστήματα ασφαλείας, πειθαρχικά, διαγραφές φοιτητών, ζητώντας να γίνουν ξανά φοιτητές, μέτρα για ασφαλή σχολεία και σχολές.

Στο συλλαλητήριο στην Αθήνα στη 1 το μεσημέρι στα Προπύλαια καλούν 26 φοιτητικοί σύλλογοι, οι οποίοι έχουν προχωρήσει ήδη σε μια σειρά κοινών πρωτοβουλιών. Οι φοιτητές θα βρεθούν για μια ακόμα φορά στους δρόμους, όπως κάνουν τις τελευταίες βδομάδες που εξελίσσεται μια καθημερινή μάχη ενημέρωσης, συντονισμού και διεκδίκησης μέσα από πολύμορφες δράσεις και συλλαλητήρια που έστειλαν ξεκάθαρο μήνυμα, μέσα σε δύσκολες συνθήκες.

Στο συλλαλητήριο στην Αθήνα και τις αντίστοιχες κινητοποιήσεις σε άλλες πόλεις καλεί η Ομοσπονδία Διοικητικού Προσωπικού Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, που προκηρύσσει 24ωρη απεργία ενάντια στην ψήφιση του νομοσχεδίου.


Στα Προπύλαια θα βρεθούν εκπαιδευτικά σωματεία, ΕΛΜΕ και Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ενώ κάλεσμα συμμετοχής απευθύνουν οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ΟΛΜΕ που προκηρύσσει διευκολυντική τρίωρη στάση εργασίας από 11.00 έως 14.00 και ΔΟΕ με 3ωρη διευκολυντική στάση εργασίας (3 τελευταίες ώρες του πρωινού προγράμματος και 3 πρώτες του απογευματινού - ολοήμερου).

Το «παρών» δηλώνει η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας, που απευθύνει κάλεσμα στους μαθητές να συμμετάσχουν στα συλλαλητήρια σε όλη τη χώρα μαζί με τους φοιτητές διεκδικώντας ασφαλή σχολεία, να μην ισχύσουν αλλαγές στις πανελλαδικές, να μην εφαρμοστεί η «τράπεζα θεμάτων», να γίνει αναπροσαρμογή της ύλης.

Καλέσματα συμμετοχής απευθύνουν το ΔΣ της Ομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων Αττικής, Ενώσεις και Σύλλογοι Γονέων και το ΔΣ της Πανελλήνιας Ενωσης Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων.

Στο πλευρό των φοιτητών δεκάδες σωματεία

Σε συμμετοχή στο συλλαλητήριο στην Αθήνα συμμετέχουν πολλά εργατικά σωματεία.

Σχετικό κάλεσμα απευθύνουν τα εξής: Συνδικάτο Εργατοϋπαλλήλων Επισιτισμού - Τουρισμού Ξενοδοχείων Ν. Αττικής, Συνδικάτο Οικοδόμων Αθήνας, Συνδικάτο Φαρμάκου Αττικής, Συνδικάτο Τροφίμων - Ποτών Αττικής, Συνδικάτο Μετάλλου Αττικής & Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας, Συνδικάτο Τύπου - Χάρτου Αττικής, Συνδικάτο Εργαζομένων στις Τηλεπικοινωνίες και την Πληροφορική Αττικής, Σύλλογος Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας, Πανελλήνιος Μουσικός Σύλλογος, Σωματείο Εργαζομένων στα Ταχυδρομεία και στις Ταχυμεταφορές Αττικής, Σωματείο Λογιστών - Ελεγκτών Αττικής, Σωματείο Εργαζομένων στο Χρηματοπιστωτικό Σύστημα στην Αττική, Σύνδεσμος Υπαλλήλων ΑΕ και Γραφείων Αθήνας.

Οπως αναφέρουν τα παραπάνω σωματεία στο κάλεσμά τους, «οι ευθύνες της κυβέρνησης είναι τεράστιες. Μέσα στις συνθήκες του τρίτου κύματος της πανδημίας, με εκατοντάδες νέους αρρώστους, δεκάδες νεκρούς και διασωληνωμένους, φέρνει για ψήφιση στη Βουλή το αντιεκπαιδευτικό τερατούργημα που έχει ήδη απορρίψει η συντριπτική πλειοψηφία των φοιτητών, των πανεπιστημιακών, της κοινωνίας».

Στήριξη στα αιτήματα των μαθητών, φοιτητών, εκπαιδευτικών και στα σημερινά συλλαλητήρια εκφράζουν η Πανελλήνια Ομοσπονδία Λογιστών καθώς και η ΑΔΕΔΥ.

Στη Θεσσαλονίκη

«Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο - Να ανοίξουν οι σχολές με όλα τα μέτρα προστασίας» έγραφαν τα πανό των φοιτητικών συλλόγων που τοποθετήθηκαν στις εισόδους του ΑΠΘ - πλην εκείνης που οδηγεί στο ΑΧΕΠΑ - χτες, κατά τη διάρκεια του αποκλεισμού του Ιδρύματος από τους φοιτητές, ο οποίος συνεχίζεται και σήμερα.

Προτάσσοντας τα αιτήματα να αποσυρθεί το νομοσχέδιο και να ανοίξουν οι σχολές, 20 φοιτητικοί σύλλογοι του ΑΠΘ κλιμακώνουν την πάλη τους με το σημερινό παλλαϊκό - πανεργατικό συλλαλητήριο στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, στις 5.30 μ.μ., ενώ έχουν λάβει απόφαση και για συλλαλητήριο αύριο Πέμπτη 11 Φλεβάρη, μέρα ψήφισης του νομοσχεδίου, στη 1 μ.μ. στο Αγαλμα Βενιζέλου. Στο σημερινό συλλαλητήριο οι μαθητές προετοιμάζουν τη μαζική συμμετοχή τους, μετά από κάλεσμα της Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών Θεσσαλονίκης.

Σε συμμετοχή στο αποψινό πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στη Θεσσαλονίκη καλεί και η Ομοσπονδία Ενώσεων Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας και προγραμματίζει νέα κινητοποίηση την Παρασκευή 12/2, στις 12 το μεσημέρι, στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, με αίτημα την ασφαλή λειτουργία των σχολείων όλων των βαθμίδων ώστε οι μαθητές να επιστρέψουν στα θρανία τους. Επίσης, απαιτεί καμιά αλλαγή, ειδικά φέτος, στον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Να μην εφαρμοστεί η «τράπεζα θεμάτων». Οι συνθήκες εκπαίδευσης και μάθησης δεν επιτρέπουν την εφαρμογή της.

Πολύμορφες δράσεις

Παράλληλα συνεχίζονται οι πολύμορφες δράσεις ενημέρωσης των φοιτητών και του λαού για το περιεχόμενο του νομοσχεδίου και τα πραγματικά προβλήματα των ΑΕΙ.

Στο πλαίσιο αυτό, σε συμβολικό αποκλεισμό της Φοιτητικής Μέριμνας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας προχώρησαν χτες οι φοιτητικοί σύλλογοι των εστιακών φοιτητών και Τεχνολογίας. Ταυτόχρονα ανέδειξαν τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εστιακοί φοιτητές, σε εστίες υποσυντηρημένες, που ρημάζουν.

Στις Σέρρες, φοιτητές, μέλη της επιτροπής αγώνα του ΔΙΠΑΕ Σερρών ανάρτησαν πανό με το σύνθημα «Το νέο νομοσχέδιο θα μείνει στα χαρτιά». Ωστόσο προσήχθησαν στο αστυνομικό τμήμα, όπου τους έγινε σωματικός έλεγχος και αφέθηκαν ελεύθεροι... υπό την προϋπόθεση να κατεβάσουν το πανό τους! «Για ακόμη μια φορά η αστυνομία απαγορεύει κάθε δράση που είναι ενάντια στην πολιτική που εφαρμόζει η κυβέρνηση», σχολιάζει μεταξύ άλλων η ΤΕ Σερρών του ΚΚΕ, και προσθέτει πως «κανένας εκφοβισμός, καμία τρομοκρατία δεν μπορεί να απαγορεύσει τους νέους που διαδηλώνουν για το δίκιο τους και το μέλλον τους».

Συγκεντρώσεις σε πολλές ακόμα πόλεις

Συλλαλητήρια προγραμματίζονται σήμερα και σε πολλές άλλες πόλεις της χώρας. Συγκεκριμένα:

Στον Βόλο στη 1 μ.μ. στην πλατεία Ελευθερίας.

Στα Γιάννενα στις 12 μ. στην Περιφέρεια.

Στο Ηράκλειο στη 1 μ.μ. στην πλατεία Ελευθερίας.

Στην Καβάλα στις 6 μ.μ. στην πλατεία Καπνεργάτη. Στη συγκέντρωση καλεί και το Συνδικάτο Εργατοϋπαλλήλων Επισιτισμού, Τουρισμού και Συναφών Επαγγελμάτων.

Στην Καρδίτσα στις 6 μ.μ. στην κεντρική πλατεία.

Στην Κατερίνη στις 6 μ.μ. στην κεντρική πλατεία. Καλούν η Επιτροπή Φοιτητών Πιερίας και το Συνδικάτο Ιδιωτικών Υπαλλήλων Πιερίας.

Στην Κοζάνη στις 6.30 μ.μ. στην κεντρική πλατεία. Καλεί το Σωματείο Ιδιωτικών Υπαλλήλων Κοζάνης.

Στην Κομοτηνή στις 5.30 μ.μ. στην πλατεία Ειρήνης. Καλεί ο Σύλλογος Κοινωνικής Διοίκησης.

Στη Λάρισα στις 6 μ.μ. στην κεντρική πλατεία. Καλούν το Εργατικό Κέντρο, η Ενωση Γονέων και οι Σύλλογοι Φοιτητών Εστίας, ΣΕΥΠ και Τεχνολογίας.

Η Επιτροπή Φοιτητών Λακωνίας διοργανώνει κινητοποιήσεις στη Σκάλα στη 1.30 μ.μ., στην πλατεία Πηγών, και στη Σπάρτη στις 2.30 μ.μ., στην κεντρική πλατεία.

Στη Λαμία στην πλατεία Πάρκου στη 1 μ.μ.

Στην Ξάνθη στις 6 μ.μ. στην κεντρική πλατεία. Καλούν οι Σύλλογοι Οικότροφων Φοιτητών και Φοιτητών Ξάνθης και ο Σύλλογος Μεταπτυχιακών Φοιτητών και Υποψηφίων Διδακτόρων.

Στις Σέρρες στις 6.30 μ.μ. στο κτίριο της Αντιπεριφέρειας. Καλούν η Επιτροπή Αγώνα Φοιτητών ΔΙΠΑΕ, εργατικά σωματεία και φορείς.

Στα Τρίκαλα στις 5 μ.μ. στην πλατεία Ρήγα Φεραίου.

Επίσης, μετά από κάλεσμα φοιτητών του Πανεπιστημίου Αιγαίου διοργανώνονται κινητοποιήσεις στις 12 μ.: Στη Ρόδο στην πλατεία Κύπρου (με τη συμμετοχή της Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών), στη Μυτιλήνη στην πλατεία Σαπφούς, στη Σύρο στην πλατεία Μιαούλη και στη Σάμο στην πλατεία Καρλοβάσου.

Στη Σάμο θα πραγματοποιηθεί και απογευματινή κινητοποίηση, στις 6 μ.μ. στην πλατεία στο Βαθύ, μετά από κάλεσμα του Εργατικού Κέντρου και άλλων φορέων, οι οποίοι πέρα από απόσυρση του νομοσχεδίου θέτουν αιτήματα και για τα σχολεία του νησιού. Κινητοποίηση θα γίνει και στον Εύδηλο της Ικαρίας στις 2 μ.μ.

ΒΟΥΛΗ
ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΑΕΙ
Είναι ήδη καταδικασμένο στη συνείδηση της νεολαίας και του λαού!

Το ΚΚΕ κατήγγειλε το αντιδραστικό νομοσχέδιο και ζήτησε ονομαστική ψηφοφορία

Με χρονοδιάγραμμα να έχει ψηφιστεί έως αύριο το βράδυ, ξεκίνησε χτες στην Ολομέλεια της Βουλής η συζήτηση για το κατάπτυστο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας με τον τίτλο: «Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας, αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις».

Με το νομοσχέδιο αυτό η κυβέρνηση αφήνει εκτός πανεπιστημίων χιλιάδες μαθητές, μετατρέπει την επιλογή σχολών σε τζογάρισμα, ενισχύει τον εξεταστικό μαραθώνιο, υπονομεύει τις ανάγκες των φοιτητών, ενισχύει την καταστολή στα πανεπιστήμια ανοίγοντας τις πύλες για να στρατοπεδεύσουν αστυνομικές δυνάμεις, βάζοντας κάμερες και άλλους ακόμα σύγχρονους μηχανισμούς παρακολούθησης παντού εντός των πανεπιστημίων προκειμένου να προωθηθεί απρόσκοπτα η ακόμα μεγαλύτερη διασύνδεση των πανεπιστημίων με τους επιχειρηματικούς ομίλους, συνολικά η προσαρμογή τους στις σύγχρονες ανάγκες της αγοράς, δηλαδή του κεφαλαίου.

Το ΚΚΕ κατέθεσε αίτημα για ονομαστική ψηφοφορία προκειμένου ο καθένας να αναλάβει τις ευθύνες του. Απαίτησε ακόμα και τώρα την απόσυρσή του, ενώ ανέδειξε ότι το έκτρωμα αυτό έχει ήδη καταδικαστεί και χρεοκοπήσει στη συνείδηση των φοιτητών, των μαθητών, των καθηγητών, των γονιών, όπως επιβεβαιώνεται από τους δυναμικούς και μαζικούς αγώνες τους όλο αυτό το διάστημα που είναι σε πλήρη εξέλιξη.

Οι βουλευτές του Κόμματος που πήραν το λόγο στη χτεσινή συζήτηση, ανέδειξαν τις πραγματικές στοχεύσεις των αντιδραστικών ρυθμίσεων του νομοσχεδίου, αλλά και πως όσα προωθεί η κυβέρνηση είναι συνέχεια των αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ και των προηγούμενων αντιλαϊκών κυβερνήσεων. Παράλληλα, ανέδειξαν ότι οι μόνοι που μπορούν και πρέπει να τα καταργήσουν όλα αυτά στην πράξη είναι ο λαός και τα παιδιά του, με την πάλη τους και με σταθερή πυξίδα τις σημερινές σύγχρονες ανάγκες τους.

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΑΛΛΑ ΑΣΤΙΚΑ ΚΟΜΜΑΤΑ
Κοινό τους πρότυπο το «πανεπιστήμιο ΑΕ»

Η κοινή στρατηγική της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ και των άλλων αστικών κομμάτων για πανεπιστήμια ΑΕ φάνηκε πεντακάθαρα στη διάρκεια της πρώτης μέρας της συζήτησης στην Ολομέλεια.

Η εισηγήτρια της ΝΔ, Κ. Παπακώστα, επιβεβαιώνοντας την απόφαση της κυβέρνησης να προσαρμόσει την Εκπαίδευση ακόμα περισσότερο στις σημερινές ανάγκες του κεφαλαίου, σημείωσε ότι «αναλαμβάνουμε την πολιτική ευθύνη ουσιαστικών μεταρρυθμίσεων εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης συνολικά της Εκπαίδευσης στη χώρα μας. Και τολμάμε σήμερα να βάλουμε επιτέλους ένα οριστικό τέλος σε χρόνιες αγκυλώσεις του εκπαιδευτικού μας συστήματος που το κρατάνε δέσμιο, αγκιστρωμένο και προβληματικό στο χτες».

Χαρακτήρισε, σύμφωνα με την κυβερνητική προπαγάνδα, την ένταση της καταστολής στα πανεπιστήμια «προάσπιση της ακαδημαϊκής ελευθερίας, του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος», ενώ την ώρα που εδώ και ένα χρόνο η κυβέρνηση κρατά κλειστά τα πανεπιστήμια, αποφάνθηκε ότι γι' αυτό που αγωνιούν οι φοιτητές και συνολικά η κοινωνία είναι «η ασφάλεια της παρουσίας τους στους χώρους των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων» και «η διασύνδεση των πτυχίων τους με την αγορά εργασίας»...

Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Ν. Φίλης, διαμαρτυρήθηκε ότι τα όσα προβλέπει το νομοσχέδιο είναι ενάντια στους «στόχους της ΕΕ που θέλει τη μόρφωση των πολιτών», όταν πρόκειται για νομοσχέδιο ακριβώς κομμένο και ραμμένο στη στρατηγική της ΕΕ για πανεπιστήμια - ανώνυμες εταιρείες. Συνέχισε λέγοντας ότι «από το τι σχολείο θέλετε, καταλαβαίνουμε τι μοντέλο ανάπτυξης θέλετε», επιδιώκοντας να πείσει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να τα καταφέρει καλύτερα στο να «τρέξει» τους στόχους του κεφαλαίου. Αλλωστε, παρουσίασε ως πρότυπο του ΣΥΡΙΖΑ το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης όσον αφορά το επίπεδό του και τη «δημοκρατική λειτουργία του», το οποίο βέβαια είναι άμεσα συνδεδεμένο και λειτουργεί ως θυγατρική μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων. Κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι θέλει να βάλει την αστυνομία στα πανεπιστήμια, αλλά απέφυγε εκ νέου να πάρει θέση στην πρόταση του στελέχους και πρώην υπουργού του ΣΥΡΙΖΑ Δ. Μάρδα για μυστικούς αστυνομικούς στα πανεπιστήμια.

Η ειδική αγορήτρια του ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ, Χ. Κεφαλίδου, χαρακτήρισε «τολμηρή νομοθετική πρωτοβουλία που φέρνει καίρια ζητήματα για τα πανεπιστήμια» στην επιφάνεια, αλλά εξέφρασε τη διαφωνία του κόμματός της και δήλωσε την καταψήφισή του για διαχειριστικού τύπου ζητήματα. Για παράδειγμα, όσον αφορά «την ασφάλεια των πανεπιστημίων» πρότεινε τη δημιουργία ενός σώματος φυλάκων ειδικά εκπαιδευμένων, όπου εκπαιδεύονται και οι αστυνομικοί, «που θα προσλαμβάνονται από τα ΑΕΙ όταν και όσο χρειάζονται», «θα λογοδοτεί στις πρυτανικές αρχές» και «όχι μόνιμους, όπως λέει η κυβέρνηση», που θα λογοδοτούν στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη κ.ο.κ. Παράλληλα, δηλώνοντας την προθυμία του κόμματός της για στήριξη της αντιλαϊκής πολιτικής, ανέφερε ότι «τα μεγάλα εθνικά θέματα δεν μπορούν να προχωρήσουν χωρίς αληθινή συναίνεση και συνεργασία».

Η ειδική αγορήτρια της Ελληνικής Λύσης, Σ. Ασημακοπούλου, αναφέρθηκε στο πόσο «στρατηγικής σημασίας για την ανάπτυξη της χώρας» είναι τα πανεπιστήμια, συμφώνησε με τους «κόφτες» στην εισαγωγή των πανεπιστημίων και καταθέτοντας τις αντιδραστικές προτάσεις και του δικού της κόμματος έκανε λόγο για «ειδικό σώμα προστασίας των πανεπιστημίων με κατάλληλη εκπαίδευση και ολοκληρωμένη στρατιωτική θητεία στις Ειδικές Δυνάμεις, που θα παρεμβαίνει χωρίς ειδική άδεια». Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος αυτού του κόμματος ανέφερε συμπληρωματικά: «Βγάλτε τα κόμματα και τις παρατάξεις από τα πανεπιστήμια, τους κομματικούς στρατούς»...

Η ειδική αγορήτρια του ΜέΡΑ25, Σ. Σακοράφα, καλύπτοντας τις πραγματικές στοχεύσεις του νομοσχεδίου, απέδωσε τα όσα προβλέπονται σε «αλόγιστη συμπεριφορά» της κυβέρνησης, σε «ιδεοληψίες» της και έκανε λόγο για «κυβέρνηση παλιάς κοπής» κ.ο.κ.

Πήρε απάντηση ο νέος αντικομμουνιστικός οχετός Μπογδάνου

Σε νέο αντιΚΚΕ οχετό, επιβεβαιώνοντας το ρόλο που του έχει ανατεθεί, ξέσπασε ξανά ο Κ. Μπογδάνος μιλώντας χτες στη Βουλή. Ο γνωστός αντικομμουνιστής βουλευτής στράφηκε κατά του υπεύθυνου του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ, Γιάννη Γκιόκα, και ισχυρίστηκε πως το ΚΚΕ «όχι μόνο δεν καταδίκασε χωρίς αστερίσκους» την πρόσφατη επίθεση εναντίον του, «αλλά την επαύριο συνέχισε τη στοχοποίησή» του «με αήθεις χαρακτηρισμούς που ξέρουμε ότι οπλίζουν χέρια πλέον» και άλλα τέτοια, για να καταλήξει βγάζοντας τον «καημό» της αστικής τάξης, να λέει πως «τα περί πολιτικής βίας τα γράφει το καταστατικό» του ΚΚΕ, εγκαλώντας το ότι 47 χρόνια μετά τη νομιμοποίησή του «δεν έχει πάρει μυρωδιά για τα βασικά, τα θεμελιώδη, τα ιερά και τα όσια της αστικής δημοκρατίας».

Οι αθλιότητες του Μπογδάνου πήραν πληρωμένη απάντηση από τον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο του ΚΚΕ, Θ. Παφίλη.

«Γνωρίζουν οι πάντες ότι το ΚΚΕ ποτέ μα ποτέ δεν υιοθέτησε τέτοιες μεθόδους», υπενθύμισε ο Θανάσης Παφίλης, επαναλαμβάνοντας πως ήταν σαφέστατη η ανακοίνωση του ΚΚΕ για την καταδίκη της επίθεσης κατά του Μπογδάνου. «Ταυτόχρονα, λέμε ότι αυτές οι ενέργειες ταΐζουν όλους αυτούς οι οποίοι θέλουν να επιβάλουν όχι νόμο και τάξη, αλλά πειθαρχία άλλου είδους, και στα πανεπιστήμια και παντού», πρόσθεσε. Υπενθύμισε δε ότι ο συγκεκριμένος βουλευτής της ΝΔ ήταν που δημοσιοποίησε τα στοιχεία διαδηλωτή.

Υπενθύμισε ακόμα στον αντικομμουνιστή βουλευτή πως το ΚΚΕ υπερασπίζεται αυτούς που παράγουν τον πλούτο, ενώ αυτός τα τρωκτικά που εκμεταλλεύονται τον λαό. Σε ό,τι αφορά δε τη νομιμοποίηση του Κόμματος, υπογράμμισε πως τα δικαιώματα «τα πήραμε με το σπαθί μας και με το αίμα μας».

ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΚΑΣ
Δεν υπάρχουν ακαδημαϊκές ελευθερίες εκεί που κάνουν κουμάντο οι επιχειρήσεις

Ο Γιάννης Γκιόκας έκανε σαφές πως ακόμη κι αν η κυβέρνηση ψηφίσει το νομοσχέδιο, «το σίγουρο είναι ότι είναι ήδη καταδικασμένο στη συνείδηση της μεγάλης πλειοψηφίας των φοιτητών και των μαθητών» και πως όσα ψέματα, συκοφαντίες και προβοκάτσιες κι αν αξιοποιήσει η κυβέρνηση, «το νομοσχέδιο θα είναι ένα νομοσχέδιο "ζόμπι", όπως το έχουν χαρακτηρίσει οι κινητοποιήσεις των φοιτητών».

Επισήμανε ότι οι διατάξεις του νομοσχεδίου, ιδιαίτερα όσες αφορούν την καταστολή, δεν είναι μόνο ιδεολογική εμμονή της ΝΔ, αλλά στρατηγική συνειδητή πολιτική επιλογή, λογική συνέχεια του πανεπιστημίου - επιχείρηση, πανεπιστημίου - θυγατρική εταιρειών, που όλες οι κυβερνήσεις βήμα βήμα διαμορφώνουν τα τελευταία χρόνια.

Τόνισε ότι το ΚΚΕ απορρίπτει κατηγορηματικά την παρουσία κάθε μορφής κατασταλτικών μηχανισμών μέσα στα πανεπιστημιακά ιδρύματα, όπως προτείνουν με διάφορες παραλλαγές ο ΣΥΡΙΖΑ και τα άλλα αστικά κόμματα γιατί κλείνουν και αυτά το μάτι, όπως η ΝΔ, «σε ένα ακροατήριο που υιοθετεί το δόγμα "νόμος και τάξη"».

Οσον αφορά το επιχείρημα ότι είναι θετικό ένα πανεπιστήμιο να προσαρμόζει την έρευνά του στις ανάγκες των επιχειρήσεων, μίλησε για το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, το οποίο φέρνουν ως παράδειγμα προς μίμηση η ΝΔ και ο ΣΥΡΙΖΑ, που συνεργάστηκε με την «AstraZeneca» και το αποτέλεσμα του μόχθου και της έρευνας των επιστημόνων έγινε περιουσία της εταιρείας.

«Δεν υπάρχουν ακαδημαϊκές ελευθερίες εκεί που κάνουν κουμάντο οι επιχειρήσεις», είπε ο βουλευτής του ΚΚΕ και υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση φτιάχνει ένα πανεπιστήμιο ακόμη πιο υποταγμένο στη ζούγκλα της αγοράς και τις κατευθύνσεις της ΕΕ.

Στον αντίποδα, το ΚΚΕ παλεύει για ένα πανεπιστήμιο της πραγματικής επιστημονικής μόρφωσης, προς το συμφέρον των λαϊκών αναγκών.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΕΛΗΣ
Σαν τον κλέφτη, η κυβέρνηση προσπαθεί να περάσει τα σχέδιά της με κλειστές τις σχολές

Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Γιάννης Δελής, επισήμανε ότι η κυβέρνηση «σαν τον κλέφτη, μες στην πανδημία, χτυπά για τρίτη φορά στην Εκπαίδευση αιφνιδιαστικά», με την πρώτη φορά να είναι η επιστροφή στο Λύκειο της «τράπεζας θεμάτων», για Λύκειο που μοιάζει ολοένα και περισσότερο με αρένα εξεταστική εκτοπίζοντας και άλλο από την Εκπαίδευση την ουσιαστική γνώση, προωθώντας τις δεξιότητες, και τη δεύτερη το νόμο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, που για το χατήρι του ΣΕΒ άνοιξε διάπλατα και επίσημα τον δρόμο της ανήλικης εργασίας μέσα από την πρόωρη κατάρτιση.

Οπως επισήμανε, η κυβέρνηση 4 μήνες πριν από τις πανελλαδικές, με τα σχολεία εδώ και ένα χρόνο να ανοιγοκλείνουν, έρχεται να επιτείνει την αγανάκτηση και την αγωνία των παιδιών και των γονιών τους υψώνοντας με το νομοσχέδιο νέο εμπόδιο στην εισαγωγή στα πανεπιστήμια, φέρνοντας την ελάχιστη βάση εισαγωγής. Το αποτέλεσμα, σύμφωνα με εκτιμήσεις των πρυτάνεων και της ΟΛΜΕ, συγκρίνοντας και με την πρώτη εφαρμογή του μέτρου, θα είναι να μείνουν εκτός πανεπιστημίων από 20.000 έως 30.000 παιδιά, ενώ «είναι ορατό το ενδεχόμενο αρκετές από τις περιφερειακές σχολές, όπως και ορισμένες κεντρικές, να κλείσουν».

Επιπλέον, επισήμανε ότι ο «κόφτης» της ελάχιστης βάσης εισαγωγής θα διαμορφώνεται από τα ίδια τα πανεπιστήμια, πανεπιστημιακά τμήματα κ.λπ., διαδικασία που οδηγεί ακόμα πιο γρήγορα και στο μεγαλύτερο άνοιγμα της ψαλίδας ανάμεσα στις σχολές, στο βάθεμα δηλαδή της κατηγοριοποίησής τους, των πτυχίων τους, συνεπώς και των αποφοίτων τους. Και έτσι ανοίγεται ένας δρόμος στο τέλος του οποίου δεν θα είναι οι υποψήφιοι, αλλά οι σχολές εκείνες οι οποίες τελικά θα επιλέγουν τους φοιτητές τους. Οσο για το επιχείρημα της κυβέρνησης για το επίπεδο των εισακτέων ο Γ. Δελής ανέφερε ότι αυτό καθρεφτίζει το σχολείο από το οποίο προέρχονται, το οποίο φρόντισαν με τους νόμους τους ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ να το προσανατολίζουν όλο και περισσότερο ως κέντρο προετοιμασίας των πανελλαδικών εξετάσεων αποψιλώνοντας το μορφωτικό επίπεδο μιας ολόκληρης γενιάς.

Δεύτερο εμπόδιο, ανέφερε, είναι το διπλό μηχανογραφικό, το οποίο η κυβέρνηση, σε μια κίνηση ελιγμού, το πάει για του χρόνου. Οσο για τα παιδιά που θα κόβονται, όπως ανέφερε, θα οδηγούνται στα ιδιωτικά ΙΕΚ (αφού τα δημόσια έχουν απαξιωθεί) και στα κολέγια, για τα οποία σημείωσε πως και ο ΣΥΡΙΖΑ «έχει λερωμένη τη φωλίτσα του» με τις ευνοϊκές ρυθμίσεις που θέσπισε ως κυβέρνηση.

Οσον αφορά τις ρυθμίσεις για την καταστολή και την αστυνομοκρατία στα πανεπιστήμια, ανέφερε ότι στόχος της κυβέρνησης είναι το οργανωμένο φοιτητικό κίνημα, η δράση των φοιτητικών συλλόγων και των αγωνιζόμενων φοιτητών, που μέσω και του πειθαρχικού που στήνεται, θα απειλούνται έως και με διαγραφή. Ενώ υπενθύμισε, δείχνοντας ποιος είναι ο ρόλος που θέλουν για την αστυνομία, ότι ο χρυσαυγίτης Χρ. Παππάς παραμένει ακόμα ελεύθερος.

Οπως επισήμανε, το ζητούμενο είναι η περιφρούρηση της επιχειρηματικής λειτουργίας των Πανεπιστημίων ΑΕ. Σχολιάζοντας δε τους ισχυρισμούς του ΣΥΡΙΖΑ ότι αν επανέλθει στη διακυβέρνηση, θα καταργήσει το νομοσχέδιο, ο Γιάννης Δελής θύμισε ότι και «άλλα πράγματα θα καταργούσε ο ΣΥΡΙΖΑ με ένα νόμο και ένα άρθρο και τελικά επέβαλε δίδακτρα, όπως στα ξενόγλωσσα τμήματα».

ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΦΙΛΗΣ
Το ευρωενωσιακό πλαίσιο που στηρίζουν κυβέρνηση και αντιπολίτευση βρίσκεται πίσω κι από αυτό το νομοσχέδιο

«Είναι πρόκληση αυτό που κάνετε και το λιγότερο ανήθικο», να φέρνει η κυβέρνηση τέτοια νομοσχέδια όπως αυτό το έκτρωμα, που κάνει πιο δραματική τη ζωή εκατομμυρίων ανθρώπων, και «να μην έχει ο λαός το δικαίωμα να πει τη γνώμη του, να διαμαρτυρηθεί και να διαδηλώσει», ανέφερε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Θανάσης Παφίλης με την έναρξη της συζήτησης στην Ολομέλεια, μεταφέροντας το αίτημα που εκφράζουν φοιτητές, μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί με τις μαζικές τους αγωνιστικές κινητοποιήσεις, «να αποσυρθεί».

Σχολιάζοντας τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος έκανε ότι βγήκε στα κάγκελα που η κυβέρνηση έφερε το νομοσχέδιο εν μέσω πανδημίας, ο Θ. Παφίλης υπενθύμισε ότι «όλες οι κυβερνήσεις, με ελάχιστες εξαιρέσεις, έφεραν ανατροπές και μεγάλες αλλαγές είτε καλοκαίρι - τον Αύγουστο πέρασε ο νόμος Διαμαντοπούλου - είτε Μεγάλη Βδομάδα που πέρασε ο νόμος Γαβρόγλου, που ήταν κλειστά τα πανεπιστήμια και τα σχολεία συνολικά (...) Αυτό όμως που συμβαίνει σήμερα ξεπερνάει κάθε προηγούμενο».

Παρεμβαίνοντας στη διαδικασία για την πρόταση αντισυνταγματικότητας που κατέθεσαν ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ και ΜέΡΑ25, ο Θ. Παφίλης έδειξε το μέγεθος της υποκρισίας, καθώς όπως σημείωσε μπορεί πράγματι να είναι αντισυνταγματικό, όμως το θέμα είναι καθαρά πολιτικό. Οπως τόνισε, η μέχρι τώρα εμπειρία από τα θέματα της αντισυνταγματικότητας είναι ότι ποτέ δεν απορρίφθηκε νόμος στη Βουλή, ούτε άρθρα, για λόγους αντισυνταγματικότητας, «διότι όποιος έχει 151 βουλευτές αποφασίζει ποιο είναι συνταγματικό και ποιο δεν είναι».

Επιπλέον, «όταν είναι στην αντιπολίτευση ένα κόμμα, κάνει ενστάσεις αντισυνταγματικότητας, τις απορρίπτει το άλλο, περίπου για ίδια ζητήματα. Οταν αλλάζει η κυβέρνηση, γίνεται ακριβώς το ανάποδο. Δηλαδή η κυβέρνηση υποστηρίζει τη συνταγματικότητα και η αντιπολίτευση αρχίζει πάλι για την αντισυνταγματικότητα. Και όλο αυτό το γαϊτανάκι είναι μια κοροϊδία - κατά τη γνώμη μας - απέναντι στον ελληνικό λαό». Αλλωστε, πρόσθεσε, «καμία κυβέρνηση από όσο γνωρίζουμε δεν κατάργησε νόμους που ως αντιπολίτευση είχε χαρακτηρίσει αντισυνταγματικούς».

Υπενθύμισε ακόμα σε ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ ότι έχουν υπερψηφίσει να υπερισχύει το ευρωενωσιακό Δίκαιο έναντι του ελληνικού, και ότι έχουν κάνει το Σύνταγμα λάστιχο, καθώς η κάθε κυβέρνηση το ερμηνεύει όπως θέλει κάθε φορά. Σχολιάζοντας δε την άποψη που εξέφρασε η Ελ. Λύση, «βγάλτε έξω από την Παιδεία και τα πανεπιστήμια τα κόμματα», παρατήρησε ότι «ακούσαμε αυτό που έλεγε η Χρυσή Αυγή».

ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ
Μετατροπή των πανεπιστημίων σε θυγατρικές των επιχειρήσεων

Το νομοσχέδιο υπηρετεί τη μετατροπή του πανεπιστημίου σε θυγατρική εταιρεία των μονοπωλιακών επιχειρήσεων «και μάλιστα στους τομείς εκείνους όπου θα γίνουν σήμερα επενδύσεις», ανέφερε η Αλέκα Παπαρήγα, αναδεικνύοντας ότι αυτό είναι και το νήμα που συνδέει το σημερινό νομοσχέδιο με τις προηγούμενες αντιδραστικές αλλαγές στην Παιδεία, των οποίων ο στόχος ήταν ακριβώς η μετατροπή των πανεπιστημίων σε θυγατρικές των επιχειρήσεων.

«Δεν είσαστε καινοτόμοι», επισήμανε απευθυνόμενη στην κυβέρνηση και στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, καθώς «η υποβάθμιση και η ευρύτερη ταξικοποίηση έχουν προκατόχους» - τον νόμο Διαμαντόπουλου του ΠΑΣΟΚ, τον νόμο Αρβανιτόπουλου της ΝΔ και τον νόμο Γαβρόγλου του ΣΥΡΙΖΑ.

«Αν δεν γίνονταν η λεγόμενη ανωτατοποίηση των ΤΕΙ και η Ενιαία Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, θα ήταν δυνατόν να έρθει σήμερα αυτό το νομοσχέδιο, που πια επισημοποιεί πτυχία Α', Β' και Γ' κατηγορίας;», σημείωσε. Οπως εξήγησε, πρόκειται «για διαδοχικές αντιδραστικές, ταξικού χαρακτήρα μεταρρυθμίσεις», οι οποίες υποτάσσονται σε αυτό που λένε «νέο παραγωγικό μοντέλο», «εξωστρεφές», με επενδύσεις σε 4-5 κλάδους, καθώς και στη «γεωστρατηγική αναβάθμιση» της Ελλάδας.

Η Αλ. Παπαρήγα υπογράμμισε ότι στόχος της πανεπιστημιακής αστυνομίας είναι η παρακολούθηση, το φακέλωμα, η κινδυνολογία, οι εκβιασμοί και η καταστολή, «και γι' αυτό απορρίπτουμε οποιαδήποτε άλλη μορφή προτάθηκε από κόμματα της αντιπολίτευσης». Πρόσθεσε δε πως «όταν λειτουργούσε το Σπουδαστικό της Ασφάλειας, το ξύλο το τρώγαμε έξω από τα πανεπιστήμια» ενώ «τώρα είναι ένα πακέτο ολόκληρο, θα λειτουργεί σαν ένα Σπουδαστικό της Ασφάλειας με αποστολή την καταστολή μέσα στα ίδια τα πανεπιστήμια».

Απαντώντας στα περί «πάταξης της ανομίας και της παρανομίας», ανέδειξε ότι η παρανομία υπάρχει έξω από τα πανεπιστήμια και ότι υπάρχουν συνειδητοί ή ενδεχομένως και ασυνείδητοι προβοκάτορες που μάλλον η κυβέρνηση τους χειροκροτά για να στήσει έναν μηχανισμό καταστολής, «σε μια μια περίοδο που έρχονται και άλλα μέτρα και σε μια περίοδο που έχει διαφανεί ότι υπάρχουν σημαντικά βήματα αναγέννησης του φοιτητικού κινήματος, το οποίο βρισκόταν σε μακροχρόνια κρίση».

Επεσήμανε πως βασικό εργαλείο για τη διαφθορά και τον εκμαυλισμό στα πανεπιστήμια είναι κυρίως τα κοινοτικά κονδύλια χρηματοδότησης της Ερευνας, «τα οποία πηγαίνουν σε καθηγητές που στήνουν την ομάδα τους». «Αυτό ήταν ο μεγαλύτερος αγωγός εκμαυλισμού μέσα στα πανεπιστήμια», ανέφερε, προσθέτοντας ότι σε αυτό η ΔΑΠ και η ΠΑΣΠ «διέπρεψαν όλα αυτά τα χρόνια». Συμπλήρωσε ότι πλέον «έχει μπει και το ΝΑΤΟ και δημιουργεί ερευνητικά προγράμματα σε συνεργασία με πανεπιστήμια, και ιδιαίτερα στη Βόρεια Ελλάδα».

Αναφερόμενη στο στόχο του λαϊκού κινήματος να μείνει η πανεπιστημιακή αστυνομία στα χαρτιά, εξήγησε ότι κάτι τέτοιο μπορεί να το πετύχει ένα ρωμαλέο φοιτητικό κίνημα το οποίο «διεκδικεί πλήρως το δικαίωμα της πάλης μέσα και έξω από τα πανεπιστήμια - γιατί το ζήτημα των πανεπιστημίων δεν είναι στενά πανεπιστημιακό - και βάζει στο επίκεντρο την όλη κατάσταση της Ανώτατης Εκπαίδευσης». Πρόσθεσε δε ότι «ο αγώνας με ένα μεμονωμένο θέμα, ζωτικό - της δημοκρατίας - όπως είναι οι συνδικαλιστικές, οι φοιτητικές, οι πολιτικές ελευθερίες, δεν μπορεί να φέρει κανένα αποτέλεσμα αν δεν συνδεθεί με τον στρατηγικό σκοπό που υπηρετεί αυτός ο νόμος. Και δεν υπηρετεί μόνο την αστυνομοκρατία, αλλά και τη μετατροπή του πανεπιστημίου σε θυγατρική εταιρεία των μονοπωλιακών επιχειρήσεων, και μάλιστα στους τομείς εκείνους όπου θα γίνουν σήμερα επενδύσεις».

«Ενα τέτοιο φοιτητικό κίνημα, που θα συνεργάζεται με ό,τι ριζοσπαστικό υπάρχει εκτός πανεπιστημίου, μπορεί να αντιμετωπίσει και να βάλει στα χαρτιά την αστυνόμευση και τη βία, που θα αυξηθεί στα πανεπιστήμια, αλλά - το κυριότερο - τη μετατροπή των πανεπιστημίων σε θυγατρικές των επιχειρήσεων, που θα βγάζουν μια πανεπιστημιακή ελίτ και όλοι οι άλλοι πτυχιούχοι θα είναι για τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις», κατέληξε η Αλ. Παπαρήγα.

Αποκαλυπτικές συγκρίσεις...

Στο νομοσχέδιο Κεραμέως - Χρυσοχοΐδη για την ένταση της καταστολής και των ταξικών φραγμών προβλέπεται να διατεθούν 30 εκατ. ευρώ άμεσα για τα νέα μέσα και μηχανισμούς καταστολής στα πανεπιστήμια. Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, ας δούμε την απόφαση της κυβέρνησης για την τακτική επιχορήγηση των ΑΕΙ το 2021, που στο σύνολό της ανέρχεται στα 91,6 εκατ. ευρώ.

Με βάση αυτά τα δυο δεδομένα, το κόστος που θα κληθεί να πληρώσει φέτος ο λαός μέσω της φοροαφαίμαξη για τα νέα μέσα και τους μηχανισμούς καταστολής στα πανεπιστήμια αντιστοιχεί:

  • Στο 1/3 σχεδόν της συνολικής τακτικής επιχορήγησης των ΑΕΙ για φέτος, αντί φερ' ειπείν να αυξηθεί κατά 30% η τακτική επιχορήγηση, ώστε να μπορούν με καλύτερους όρους να λυθούν χρόνια προβλήματα - ακόμα και φύλαξης - και να μπορέσουν επιτέλους να λειτουργήσουν κανονικά τα πανεπιστήμια.
  • Στο 10πλάσιο σχεδόν της τακτικής επιχορήγησης του ΕΜΠ για φέτος.
  • Στο άθροισμα της προβλεπόμενης τακτικής επιχορήγησης για φέτος σε Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο, Ιόνιο Πανεπιστήμιο, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Πανεπιστήμιο Πειραιώς, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Πάντειο Πανεπιστήμιο, Πολυτεχνείο Κρήτης, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο και ΑΣΠΑΙΤΕ!

Να το δούμε και σε βάθος χρόνου; Αν υποθέσουμε ότι ο μέσος μεικτός μισθός κάθε αστυνομικού της ΟΠΠΙ θα είναι περίπου 1.600 ευρώ το μήνα, βγαίνει για το κράτος ένα κόστος της τάξης των 19,2 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο για τη μισθοδοσία τους. Πρακτικά, δηλαδή, ποσό σχεδόν ίσο με το άθροισμα της τακτικής επιχορήγησης για το ΕΚΠΑ και το ΑΠΘ για φέτος! Μήπως να τα κλείσουμε, καλύτερα, για να μην «μπαίνει μέσα» και ο προϋπολογισμός;

ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Καθημερινή εμφάνιση νέων κρουσμάτων σε σχολεία

Το άνοιγμα των σχολείων χωρίς κανένα μέτρο προστασίας επιβεβαιώνεται από την καθημερινή εμφάνιση νέων κρουσμάτων σε δεκάδες σχολεία, τόσο στη Θεσσαλονίκη όσο και σε άλλες περιοχές της χώρας.

Τις τελευταίες μέρες καταγράφηκαν κρούσματα σε τουλάχιστον 20 σχολεία της Θεσσαλονίκης, σε πολλά από τα οποία εμφανίζονται συρροές (περισσότερα από 3 κρούσματα) και οδηγήθηκαν σε λουκέτο.

Σ' αυτά περιλαμβάνεται και το 1ο Γυμνάσιο Μενεμένης, όπου οι μαθητές προχώρησαν σε κατάληψη απαιτώντας μέτρα προστασίας για μαθητές και εκπαιδευτικούς και ασφαλή λειτουργία, με μείωση των μαθητών ανά τάξη, επιπλέον εκπαιδευτικούς και προσωπικό καθαριότητας. Με την έναρξη των μαθητικών κινητοποιήσεων το σχολείο πέρασε κατευθείαν σε τηλεκπαίδευση.

Κρούσματα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς έχουν καταγραφεί και σε τουλάχιστον 13 σχολεία της Χαλκιδικής, όπου υπάρχει μετακίνηση του μαθητικού πληθυσμού με λεωφορεία και των εκπαιδευτικών από σχολείο σε σχολείο.

Στη Θάσο

Κλειστό για 14 μέρες από σήμερα θα παραμείνει το Δημοτικό Σχολείο Πρίνου στη Θάσο, μετά τον εντοπισμό κρουσμάτων κορονοϊού σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Συγκεκριμένα, μετά τον εντοπισμό κρούσματος σε μαθητή τη Δευτέρα, εντοπίστηκαν άλλα τρία κρούσματα ανάμεσα σε μαθητές και άλλα δύο σε εκπαιδευτικούς, από τους οποίους ο ένας διδάσκει σε ακόμα δύο Δημοτικά Σχολεία του νησιού.

Οπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Τομεακή Επιτροπή Θάσου του ΚΚΕ, το περιστατικό αναδεικνύει τις τεράστιες ευθύνες της κυβέρνησης, που άνοιξε τα σχολεία χωρίς να πάρει κανένα ουσιαστικό μέτρο για την προστασία της υγείας μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών.

«Δεν ικανοποίησε κανένα από τα δίκαια αιτήματα των αγωνιζόμενων εκπαιδευτικών, του γονεϊκού κινήματος για μείωση των μαθητών ανά αίθουσα, με αποτέλεσμα να στοιβάζονται οι μαθητές σε αίθουσες "κλουβιά", δεν έκανε καμία επιπλέον πρόσληψη εκπαιδευτικών, δεν αύξησε τις αίθουσες διδασκαλίας, δεν προσέλαβε το επαρκές μόνιμο προσωπικό στον τομέα της καθαριότητας των σχολείων», σημειώνει μεταξύ άλλων η ΤΕ Θάσου και απαιτεί να εφαρμοστούν όλα τα απαραίτητα υγειονομικά πρωτόκολλα, αλλά και να ενημερωθούν πλήρως από τις αρμόδιες υπηρεσίες οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί.

Καταλήγει δε τονίζοντας ότι η «δίκαιη αγανάκτηση που νιώθουν οι γονείς» πρέπει να μετατραπεί σε οργανωμένο αγώνα για τη διεκδίκηση ουσιαστικών μέτρων προστασίας μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Συγκρότηση πρωτοβουλίας σπουδαστών Δραματικών Σχολών

Αρνούμενοι να παρατήσουν τις σπουδές και τα όνειρά τους, οι σπουδαστές των Δραματικών Σχολών της Θεσσαλονίκης προχώρησαν στη συγκρότηση πρωτοβουλίας προκειμένου να οργανώσουν την πάλη για τα δικαιώματά τους.

Οπως αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους, η φύση των μαθημάτων τους δεν τους επιτρέπει αυτά να πραγματοποιηθούν μέσα από τις πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης, και έτσι μεγάλο μέρος της διδασκαλίας που θα πραγματοποιούσαν διά ζώσης παραλείπεται εντελώς από την τηλεκπαίδευση, καθώς όλο αυτό το διάστημα οι σχολές τους παραμένουν κλειστές.

Σοβαρά προβλήματα προκύπτουν και από το γεγονός ότι είναι στην ατομική ευθύνη του κάθε σπουδαστή να έχει δικό του υλικοτεχνικό εξοπλισμό, ενώ παράλληλα δεν έχει υπάρξει καμία μέριμνα για αναπροσαρμογή της ύλης με βάση τα περσινά διδακτικά κενά, όπως είχαν διαμορφωθεί από το κλείσιμο των σχολών στο πρώτο κύμα της πανδημίας, με αποτέλεσμα στα ήδη διογκωμένα κενά να προστίθενται και αυτά της φετινής χρονιάς.

Την ίδια ώρα, όσοι φοιτούν σε ιδιωτικές σχολές, παρά την αντικειμενική υποβάθμιση στην ποιότητα των μαθημάτων τους και τις οικονομικές δυσχέρειες που έχουν ενταθεί τον τελευταίο χρόνο λόγω του κορονοϊού, συνεχίζουν να πληρώνουν κανονικά τα δίδακτρά τους.

Η Πρωτοβουλία Σπουδαστών Δραματικών Σχολών Θεσσαλονίκης απαιτεί μεταξύ άλλων την άμεση επαναλειτουργία των σχολών, με μαζικά, δωρεάν και επαναλαμβανόμενα τεστ Covid-19 και όλα τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής, καθαρισμού, απολύμανσης, τήρησης αποστάσεων σε όλες τις σχολές, όπως η αξιοποίηση δημόσιων χώρων (της ΔΕΘ, του λιμανιού κ.α.) για την πραγματοποίηση των πρακτικών μαθημάτων.

Διεκδικεί επίσης την άμεση οικονομική ενίσχυση των σπουδαστών, ώστε με ευθύνη του υπουργείου Πολιτισμού να μη μείνει κανένας σπουδαστής εκτός διαδικασίας λόγω οφειλής διδάκτρων, και άλλα μέτρα, όπως χορήγηση επιδόματος ενοικίου σε σπουδαστές που ενοικιάζουν, εκπτωτικού εισιτηρίου στα ΜΜΜ με σπουδαστική ταυτότητα - πάσο για όλους τους σπουδαστές, και τέλος χορήγηση από το υπουργείο Πολιτισμού κατάλληλου ηλεκτρονικού εξοπλισμού για όσο καιρό τα μαθήματα συνεχίζουν να γίνονται ηλεκτρονικά.

Τηλεκπαίδευση και Πολυτεχνικές Σχολές

Από τις συμβολικές κινητοποιήσεις των φοιτητών στο Πολυτεχνείο για να ξανανοίξουν οι σχολές
Από τις συμβολικές κινητοποιήσεις των φοιτητών στο Πολυτεχνείο για να ξανανοίξουν οι σχολές
Από την αρχή της πανδημίας και τη γενικευμένη χρήση της τηλεκπαίδευσης στην εκπαιδευτική διαδικασία, πολλά έχουν ειπωθεί. Ενώ από πλευράς κυβέρνησης η τηλεκπαίδευση αποτέλεσε το κατάλληλο εργαλείο για τη συνέχιση των σπουδών, εν μέσω πανδημίας, χωρίς προφανώς να διασφαλιστούν οι όροι για την επιστροφή στα αμφιθέατρα και τα εργαστήρια, από τους φοιτητές και τους συλλόγους μας καταδικάστηκαν το μειωμένο επίπεδο της εκπαιδευτικής διαδικασίας καθώς και τα κενά που άφησε αυτή. Τα διάφορα επιστημονικά αντικείμενα επηρεάστηκαν με διαφορετικό τρόπο, όπως έγινε με τις σχολές του Πολυτεχνείου που είναι τεχνολογικές.

Το μεγαλύτερο πλήγμα στις σπουδές ενός φοιτητή του ΕΜΠ είναι η απουσία των εργαστηριακών ασκήσεων, που προσφέρουν την αναγκαία σύνδεση της θεωρίας με την πράξη. Τα εργαστήρια είτε δεν έγιναν καθόλου είτε έγιναν μέσω προσομοίωσης είτε έγινε παράδοση μόνο του θεωρητικού μέρους. Αναμφίβολα η έμπρακτη ενασχόληση με μηχανολογικές διατάξεις, με εργαστηριακές εγκαταστάσεις χημικών διεργασιών - δύο από τα πολλά παραδείγματα - βοηθούν στην όξυνση του κριτηρίου και της αντίληψης πάνω και γύρω από το επιστημονικό αντικείμενο καθώς και κατανόηση εννοιών που σε θεωρητικό επίπεδο φαντάζουν αφηρημένες και δυσνόητες. Επίσης, δίνεται στον φοιτητή πολλή «τροφή» για δημιουργική σκέψη σχετιζόμενη με την ανάπτυξη της θεωρίας σε πραγματικές εφαρμογές.

Υπάρχουν σε όλες τις σχολές του Πολυτεχνείου μια σειρά από παραδείγματα που αποδεικνύουν τα παραπάνω, από την πλευρά της αρνητικής πείρας που λάβαμε στον έναν χρόνο που τα Πανεπιστήμια είναι κλειστά. Στους Μηχανολόγους δεν έγινε εργαστήριο καταστροφικών καταπονήσεων, όπου μελετάται η αντίδραση σωμάτων σε καταπονήσεις που τα «αχρηστεύουν». Στη συνέχεια αυτή μοντελοποιείται μέσω υπολογιστή με τη βοήθεια ανάλυσης πεπερασμένων στοιχείων, η οποία αποτελεί ένα από τα πιο χρήσιμα εργαλεία στην προσομοίωση, στον υπολογισμό και τη μελέτη κατασκευών στη βιομηχανία και έρευνα. Χάθηκε η δυνατότητα φοιτητές να παρακολουθήσουν ζυγοστάθμιση στροβιλοκινητήρα, μια εργασία που αποτελεί ρουτίνα για έναν μηχανολόγο που εργάζεται σε αντίστοιχη θέση. Ακόμα και η ίδια η λειτουργία μιας στροβιλομηχανής έλειψε από τους φοιτητές του περσινού εαρινού εξαμήνου, αφού όχι μόνο δεν έγινε το εργαστήριο, αλλά δεν παρουσιάστηκε ούτε εικονικά η λειτουργία αυτή για τα περισσότερα είδη στροβιλομηχανών. Και αναφερόμαστε σε κάτι που βρίσκει εφαρμογή από αεροσκάφη μέχρι γραμμές μεταφοράς αερίων και σταθμούς παραγωγής Ενέργειας.

Κατά νου εγείρονται ερωτήματα, παρακολουθώντας και άλλες σχολές του ΕΜΠ. Γίνεται στους Ηλεκτρολόγους ένας νέος φοιτητής να μην έχει πιάσει στα χέρια του πλακέτα ηλεκτρικού κυκλώματος και να κάνει συγκόλληση πάνω σε αυτή; Να μην έχει έρθει σε επαφή με έναν παλμογράφο, που είναι εργαλείο δουλειάς, ή ένας ενεργειακός ηλεκτρολόγος μηχανικός να μην έχει κάνει μετρήσεις υψηλών τάσεων σε εργαστηριακές διατάξεις; Είναι πρακτικές ικανότητες που απαιτούν εμπειρία στον χειρισμό και δίνουν πολύ πιο γερές βάσεις για την προετοιμασία για τον χώρο δουλειάς. Ο τοπογράφος για την αποτύπωση της γήινης επιφάνειας με τη μεγαλύτερη ακρίβεια μαθαίνει γεωδαισία. Τι θα αποκομίσει για την επιστήμη του και την ικανότητά του πάνω στο αντικείμενό του, εάν το πρακτικό μέρος, οι μετρήσεις που παίρνονται δηλαδή, δεν γίνει ποτέ; Τα μαθήματα του χημικού μηχανικού αφορούν την επαφή με την εργαστηριακή εγκατάσταση, ανόργανες και οργανικές ουσίες και τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ τους καθώς και την επέμβαση του ανθρώπινου παράγοντα για τη δημιουργία κάτι νέου ή την προσαρμογή ήδη υπαρχόντων αντικειμένων, ουσιών, διαδικασιών προς όφελος του ανθρώπου. Μπορεί η εμπειρία που χρειάζεται, πλάι στη θεωρητική γνώση, να αναπτυχθεί πίσω από την οθόνη;

Προφανώς το επίπεδο της πρακτικής πτυχής της γνώσης στις σχολές μας απέχει πολύ από αυτό που θα διαμόρφωνε έναν μηχανικό με κριτήριο για την παραγωγική διαδικασία, με πρωτοπόρα σκέψη για δημιουργική εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης για την κάλυψη των σύγχρονων και διευρυνόμενων κοινωνικών αναγκών, καθώς είναι άλλος ο προσανατολισμός του σημερινού πανεπιστημίου. Ομως, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε πως τα μορφωτικά μας δικαιώματα χτυπήθηκαν ακόμα περισσότερο μέσω της τηλεκπαίδευσης.


Βαγγέλης ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ
Φοιτητής στο 4ο έτος στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ




Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org