Τι ακούμε, λοιπόν, σχεδόν κάθε χρόνο από τους φασίστες αλλά και διάφορους καλοθελητές μέσα στους χώρους νεολαίας;
Αρχικά ότι «η χούντα οδήγησε τη χώρα στην οικονομική ανάπτυξη», «έκανε μεγάλα έργα δημόσιου συμφέροντος» ή πιο εκχυδαϊσμένα «ότι έφτιαξε δρόμους» και διάφορα άλλα τέτοια. Ποια είναι η πραγματικότητα;
Ηδη από πριν την επιβολή της στρατιωτικής δικτατορίας, δηλαδή πριν το 1967 και για περίπου 10 χρόνια, η μεταπολεμική ελληνική οικονομία βρισκόταν σε περίοδο καπιταλιστικής ανάπτυξης. Η οικονομική πολιτική της δικτατορίας ήταν σε έναν σημαντικό βαθμό συνέχεια της πολιτικής που εφάρμοζαν οι προηγούμενες αστικές κυβερνήσεις με μοναδικό στόχο τη διασφάλιση της κερδοφορίας της αστικής τάξης. Με βάση αυτό πάρθηκαν μέτρα για την ενίσχυση της επιχειρηματικής δραστηριότητας σε μια σειρά κλάδους όπως οι κατασκευές, η ναυτιλία, ο τουρισμός κ.ά. Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση του κλάδου του Τουρισμού, όπου με απόφαση τον Φλεβάρη του 1968 δίνεται η δυνατότητα να παραχωρείται δημόσια περιουσία σε ιδιώτες για επιχειρηματική εκμετάλλευση, όπως για να χτίσουν και να εκμεταλλευτούν ξενοδοχειακές μονάδες. Αντίστοιχα, την ίδια περίοδο παίρνονται μια σειρά μέτρα και στον κλάδο των κατασκευών, όπως ήταν η κατάργηση του φόρου υπεραξίας ακινήτων, η αυξημένη δυνατότητα στις τράπεζες να δίνουν δάνεια στις οικοδομικές επιχειρήσεις, αλλά και η αύξηση των συντελεστών δόμησης πανελλαδικά από 20% στο 40%, κάτι που οδήγησε στην καταστροφή του πρασίνου σε μια σειρά μεγάλες πόλεις λόγω της άναρχης ανάπτυξης του κλάδου των κατασκευών. Φυσικά, αντίστοιχη πολιτική ακολούθησε και με το εφοπλιστικό κεφάλαιο, συνεχίζοντας αποφασιστικά τη στήριξή του όπως και όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Χαρακτηριστικά το 1968, με ένα πραγματικό μπαράζ νομοσχεδίων, προώθησε 11 νόμους και 12 διατάγματα. Μάλιστα, την τριετία 1967-1970 οι Ελληνες εφοπλιστές πληρώνουν σχεδόν μηδενικούς φόρους στο ελληνικό κράτος, «παράδοση» που συνεχίζεται και σήμερα στο πλαίσιο της αστικής κοινοβουλευτικής δημοκρατίας.
Η δικτατορία λοιπόν ακολούθησε τη γενική οικονομική πολιτική των προδικτατορικών κυβερνήσεων με στόχο την επιτάχυνση της καπιταλιστικής ανάπτυξης, τη διασφάλιση της κερδοφορίας των μεγάλων μονοπωλιακών ομίλων, της αστικής τάξης. Ετσι, στην καπιταλιστική οικονομική κρίση που ξέσπασε το 1973, η χούντα ακολούθησε πολιτική που φόρτωσε τα βάρη της κρίσης στον λαό, όπως για παράδειγμα η καθήλωση ή και μείωση των μισθών σε κάποιους κλάδους, όταν ο πληθωρισμός την ίδια χρονιά σκαρφάλωνε στο 30%.
Ενα δεύτερο επιχείρημα των φασιστικών δυνάμεων είναι ότι «η χούντα έγινε για να αντιμετωπιστεί ο κομμουνιστικός κίνδυνος».
Πέρα από το προφανές, ότι δεν υπήρχε σε εκείνη τη φάση κανένας «κίνδυνος» ανατροπής της εξουσίας της αστικής τάξης από το ΚΚΕ και την εργατική τάξη, αυτός ο ισχυρισμός εμπεριέχει και μια αλήθεια. Οντως, κύριος αντίπαλος της δικτατορίας ήταν το ΚΚΕ. Ο ίδιος ο Γ. Παπαδόπουλος ως ηγέτης της δικτατορικής κυβέρνησης διακήρυσσε ότι δεν αντιμετώπιζε το ΚΚΕ απλά σαν μια «αντιδημοκρατική πολιτική δύναμη», αλλά από καθαρά ταξική σκοπιά, δηλαδή σαν παράγοντα απειλητικό για το καπιταλιστικό σύστημα και την εξουσία της αστικής τάξης. Σε ομιλία του μάλιστα στις 16/3/1968 στα γραφεία του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών, έθεσε ότι στόχος του είναι να τραβήξει την εργατική τάξη και τα φτωχά λαϊκά στρώματα μακριά από τους «μπουρλοτιέρηδες» κομμουνιστές που θέλουν να την παρασύρουν σαν «σειρήνες». Προτεραιότητα, λοιπόν, της χούντας ήταν το χτύπημα του ΚΚΕ. Αλλωστε, ήδη από τις πρώτες ώρες της επιβολής της, πραγματοποίησε χιλιάδες συλλήψεις κομμουνιστών και άλλων αγωνιστών, τους οποίους υπέβαλε σε φριχτά βασανιστήρια και οδήγησε σε τόπους εξορίας και φυλάκισης.
Ταυτόχρονα, επιτέθηκε σε κάθε μαζική συνδικαλιστική οργάνωση που πάλευε σε ταξική κατεύθυνση. Απαγορεύτηκε η δράση μιας σειράς Ομοσπονδιών, Εργατικών Κέντρων αλλά και πρωτοβάθμιων σωματείων. Διώξεις δέχτηκαν επίσης φοιτητικές, σπουδαστικές και μαθητικές συνδικαλιστικές οργανώσεις, ενώ δεν γλίτωσαν ακόμα και οι εξωραϊστικοί, πολιτιστικοί, μορφωτικοί, αθλητικοί κ.ά. σύλλογοι στις εργατικές - λαϊκές συνοικίες στους οποίους δραστηριοποιούνταν κομμουνιστές.
Φυσικά, οι πραξικοπηματίες δεν στράφηκαν ενάντια σε όλες τις συνδικαλιστικές οργανώσεις. Αυτές που υπηρετούσαν τα συμφέροντα και τις επιδιώξεις της αστικής τάξης έμειναν στο απυρόβλητο. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της συμβιβασμένης, σε εκείνη τη φάση, ΓΣΕΕ, η ηγεσία της οποίας αμέσως τάχθηκε υπέρ της κυβέρνησης.
Μια τρίτη πλευρά των συκοφαντιών των φασιστών είναι ότι κατά τη διάρκεια της επταετίας δεν υπήρχαν αντιδράσεις, ότι ο ξεσηκωμός του Πολυτεχνείου δεν απηχούσε κάποια λαϊκή δυσαρέσκεια για τη χούντα.
Βέβαια, πολύ σύντομα μετά την εκδήλωση του στρατιωτικού πραξικοπήματος, ξεκινά η συγκρότηση αντιστασιακών οργανώσεων. Αρνητικό ρόλο έπαιξε το γεγονός ότι το ΚΚΕ ήδη από την 8η Ολομέλεια της ΚΕ τον Γενάρη του 1958 είχε αποφασίσει τη διάλυση των Κομματικών Οργανώσεών του. Αυτή η απόφαση επέδρασε αρνητικά στην ικανότητα πρόβλεψης και επαναστατικής ετοιμότητας μπροστά στο ενδεχόμενο της δικτατορίας, με αποτέλεσμα να ακολουθήσουν πολλές συλλήψεις στελεχών και μελών του Κόμματος. Παρ' όλα τα προβλήματα και τις αδυναμίες στη στρατηγική του, το ΚΚΕ από την πρώτη στιγμή μπήκε μπροστά στην οργάνωση της αντίστασης και της ανατροπής της χούντας. Πνοή στον αντιδικτατορικό αγώνα έδωσε η συγκρότηση της Κομματικής Οργάνωσης Αθήνας, τον Ιούνη του 1967. Εναν χρόνο περίπου αργότερα, τον Αύγουστο του 1968, με απόφαση του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, ιδρύθηκε η Κομμουνιστική Νεολαία Ελλάδας. Η απόφαση αυτή έδωσε ισχυρή ανάταση και ηθικά και πρακτικά στη νεολαία και στο κίνημά της. Μέσα στα επόμενα χρόνια μεγάλωσαν και ωρίμασαν και το εργατικό κίνημα και οι αγώνες του. Ηδη από το 1971 - 1972, όλο και πιο έντονα έμπαινε το ερώτημα σε ευρύτερες δυνάμεις «πώς θα φύγει η χούντα;».
Η καπιταλιστική οικονομική κρίση του 1973 συνέβαλε στο να κορυφωθεί η λαϊκή οργή. Στην πρώτη γραμμή τέθηκαν ζητήματα που αφορούσαν τα μεροκάματα, την Κοινωνική Ασφάλιση, τα ωράρια, τα συνδικαλιστικά δικαιώματα, το δικαίωμα στην απεργία. Τα παραπάνω αιτήματα συνδυάστηκαν και με νέες, πιο ανεβασμένες μορφές πάλης, όπως στάσεις εργασίας, αποφάσεις για απεργίες, ενώ σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις κατέβηκαν και οι μικρομεσαίοι αγρότες. Ταυτόχρονα σε μια πορεία δυνάμωσε και το φοιτητικό κίνημα, το οποίο μάλιστα αναδείχθηκε και σε πρωταγωνιστή της αντιδικτατορικής πάλης ερχόμενο σε σύγκρουση με σχέδια της κυβέρνησης, όπως για παράδειγμα την προσπάθεια να δημιουργηθούν ιδιωτικά πανεπιστήμια. Επιστέγασμα όλης αυτής της διαδρομής ήταν η κατάληψη στο Πολυτεχνείο στις 14 Νοέμβρη. Οι συγκρούσεις με την αστυνομία και την Ασφάλεια αποτέλεσαν καθημερινό φαινόμενο τις επόμενες δύο μέρες. Στις 16 Νοέμβρη το απόγευμα κορυφώθηκε η πορεία της κατάληψης, με πρωτοπόρους νέους και εργάτες να συρρέουν στην περιοχή, δημιουργώντας μια αντιδικτατορική διαδήλωση στο κέντρο της Αθήνας. Κυριάρχησαν τα συνθήματα «Κάτω η χούντα», «Εξω το ΝΑΤΟ, οι ΗΠΑ και οι βάσεις».
Στις 7 το απόγευμα, οι επιτελείς της χούντας έθεσαν σε εφαρμογή το σχέδιο «Κεραυνός» και άρχισαν να κινούνται στρατιωτικές δυνάμεις και άρματα προς το Πολυτεχνείο. Τις πρώτες πρωινές ώρες, ένα από τα άρματα μάχης έριξε την πύλη του Πολυτεχνείου και ακολούθησαν μαζικές συλλήψεις των φοιτητών και όσων άλλων παραβρίσκονταν στην κατάληψη από τον στρατό και την αστυνομία. Ο τραγικός απολογισμός των ημερών καταγράφηκε αργότερα στο πόρισμα του εισαγγελέα Δ. Τσεβά. Σύμφωνα με αυτό, 18 ήταν οι «πλήρως βεβαιωθέντες» νεκροί, 16 - τουλάχιστον - οι «βασίμως προκύπτοντες» νεκροί, και 1.103 οι τραυματίες.
Ο ξεσηκωμός του Πολυτεχνείου, η καταστολή του με δεκάδες νεκρούς ήταν η αρχή του τέλους της δικτατορίας. Κάτω από το βάρος της λαϊκής πάλης και μετά το έγκλημα που συντελέστηκε στην Κύπρο, το 1974 η χούντα κατέρρευσε, όταν τμήμα της ηγεσίας της δικτατορίας παρέδωσε τη σκυτάλη στις αστικές κοινοβουλευτικές δυνάμεις, αλλάζοντας τη μορφή της αστικής εξουσίας. Ο Νοέμβρης του 1973 έδειξε ότι οι λαϊκές διαθέσεις δεν είναι παγωμένες. Ο αρνητικός συσχετισμός δύναμης μπορεί να ανατραπεί, μέσα από την οργανωμένη λαϊκή πάλη. Σήμερα υπερασπιζόμαστε την κληρονομιά του Πολυτεχνείου κόντρα σε όσους επιχειρούν να παραχαράξουν την Ιστορία για να υπερασπιστούν την καπιταλιστική εξουσία, δίνουμε υπόσχεση αγώνα μέχρι την ανατροπή του συστήματος της εκμετάλλευσης.
Δυναμώνοντας την οργάνωση, τη συλλογική συζήτηση και τη δράση σε κάθε φοιτητικό σύλλογο, οι Φοιτητικοί Σύλλογοι σχεδιάζουν τους επόμενους αγωνιστικούς σταθμούς με πρώτο τον τριήμερο εορτασμό της επετείου του ξεσηκωμού του Πολυτεχνείου, τη μαζική συμμετοχή στην αντιιμπεριαλιστική πορεία προς την αμερικάνικη πρεσβεία τη Δευτέρα 17 Νοέμβρη στα Προπύλαια.
Ταυτόχρονα, προβάλλουν τις δίκαιες διεκδικήσεις τους απέναντι στα εμπόδια που υψώνει αυτή η πολιτική στις σπουδές και στις ζωές τους. Ετσι, η σύσκεψη κατέληξε στα εξής:
Αναλυτικά, οι Φοιτητικοί Σύλλογοι που συμμετείχαν στη σύσκεψη τονίζουν:
«Χαιρετίζουμε τους χιλιάδες φοιτητές και φοιτήτριες που πλημμύρισαν τους δρόμους όλης της χώρας στα μεγάλα εκπαιδευτικά συλλαλητήρια στις 6 Νοέμβρη στην Αθήνα και σε περισσότερες από 30 πόλεις σε όλη τη χώρα.
Οι φοιτητές και φοιτήτριες βγήκαμε στους δρόμους για τα μεγάλα προβλήματα που γεννά αυτή η πολιτική. Ηταν μια μεγάλη πανελλαδική απάντηση των φοιτητών απέναντι στην ολομέτωπη επίθεση της κυβέρνησης στα δικαιώματά μας στις σπουδές, στην εργασιακή μας προοπτική και τη ζωή μας. Ηταν μια μεγάλη απάντηση απέναντι στην όξυνση της καταστολής και του αυταρχισμού.
Γιατί η πραγματικότητα είναι ότι οι σπουδές μας χειροτερεύουν συνεχώς, όπως επίσης υποβαθμίζεται η αξία των πτυχίων μας. Αυτή είναι η κατάσταση στις σπουδές μας και είναι πρόκληση η κυβέρνηση να μιλά για "εκσυγχρονισμό" παρουσιάζοντας μια εικονική πραγματικότητα.
Σήμερα, τον 21ο αιώνα είναι αναγκαίο και ρεαλιστικό να έχουμε ένα σύγχρονο δωρεάν πανεπιστήμιο και πτυχία με αξία!
Για αυτό αγωνιζόμαστε και διεκδικούμε να έχουμε σύγχρονες, αναβαθμισμένες σπουδές, οι σχολές μας να έχουν καθηγητές, προσωπικό, σύγχρονα εργαστήρια και υποδομές και όχι να στενάζουν από την υποχρηματοδότηση και τις ελλείψεις. Απαιτούμε αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης, λεφτά για τις σπουδές μας και όχι για τις επιχειρηματικές μπίζνες και τον πόλεμο όπως προβλέπει το προσχέδιο του κρατικού προϋπολογισμού.
Για αυτό αγωνιζόμαστε και διεκδικούμε να στηριζόμαστε για να σπουδάζουμε απρόσκοπτα και όχι να είμαστε αβοήθητοι, 1 στους 2 να δουλεύει για να αντεπεξέλθει με το τεράστιο κόστος σπουδών και την ακρίβεια, να μην υπάρχουν φοιτητικές εστίες κ.τ.λ. Για αυτό απαιτούμε μέτρα στήριξης και όχι διαγραφές ενεργών φοιτητών που προσπαθούν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.
Για αυτό αγωνιζόμαστε και διεκδικούμε να έχουμε πτυχία με αξία και όχι κουρελόχαρτα όπως γίνεται σήμερα, σε αυτό το μεγάλο παζάρι πτυχίων των δημόσιων και των ιδιωτικών "πανεπιστημίων" - super market. Αυτή είναι η πολιτική της ΕΕ που υλοποίησαν διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις. Απαιτούμε να μην αποσπαστεί η παιδαγωγική επάρκεια από τα πτυχία των καθηγητικών σχολών, να καταργηθεί ο κατάπτυστος νόμος για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια και όλοι οι αντιεκπαιδευτικοί νόμοι.
Για αυτό αγωνιζόμαστε και διεκδικούμε η επιστήμη και η έρευνα να υπηρετούν τις κοινωνικές ανάγκες και όχι τους πολέμους και τα κέρδη των επιχειρηματιών, για τους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς, του ΝΑΤΟ, του κράτους - δολοφόνου Ισραήλ που συνεχίζει να σφάζει τον λαό της Παλαιστίνης, κάνοντας τα πανεπιστήμια γρανάζια της πολεμικής οικονομίας.
Οι διεκδικήσεις μας είναι δίκαιες και εκφράζουν την πλειοψηφία των φοιτητών. Η κυβέρνηση, αντί να δώσει απαντήσεις στα αιτήματά μας, οξύνει την καταστολή.
Καταγγέλλουμε την όξυνση καταστολής και του αυταρχισμού που προωθείται με ευθύνη της κυβέρνησης και με διοικήσεις σε ρόλο "λαγού", αξιοποιώντας το αντιδραστικό νομικό οπλοστάσιο που διαμόρφωσαν η ΕΕ και όλες οι ελληνικές κυβερνήσεις.
Θέλουν πανεπιστήμια - "άβατα" για τους φοιτητές, στην υπηρεσία επιχειρηματικών ομίλων, ενταγμένα στα σχέδια της πολεμικής οικονομίας και προετοιμασίας που γενικεύεται με δεκάδες προγράμματα συνεργασίας ιδρυμάτων με το ΝΑΤΟ και το κράτος - δολοφόνο του Ισραήλ.
Σε αυτό το πανεπιστήμιο δεν χωράει η συλλογική δράση και οι αγώνες. Τα μέτρα αυτά στρέφονται ενάντια σε όλους τους φοιτητές, ποινικοποιούν το δικαίωμα να εκφράζουμε τη γνώμη μας, να έχουμε λόγο για όσα συμβαίνουν στις σπουδές και τη ζωή μας, να διεκδικούμε τα δίκαια αιτήματά μας, να εκφράζουμε την εναντίωσή μας στους πολέμους τους και να δηλώνουμε την αλληλεγγύη μας στον λαό της Παλαιστίνης.
Η δική μας απάντηση είναι η μαζική και οργανωμένη πάλη των φοιτητών και όλου του λαού για μόρφωση, εργασία, ζωή με δικαιώματα, ενάντια στους πολέμους και τα εγκλήματα που γεννά η πολιτική του κέρδους! Παλεύουμε για πανεπιστήμια ανοιχτά, της μάθησης και της επιστήμης και όχι της καταστολής και του αυταρχισμού.
Η καταστολή όμως δεν θα περάσει. Η φωνή του δίκιου δεν φιμώνεται, ο αγώνας, η αντίσταση είναι υποχρέωση και δικαίωμα! Η φωνή του δίκιου δεν σταμάτησε ποτέ, ούτε με καταστολή, ούτε με την πανεπιστημιακή αστυνομία που αφήσαμε στα χαρτιά, ούτε με την προσπάθεια συγκάλυψης του εγκλήματος στα Τέμπη, δεν σταμάτησε ποτέ, φωνάζοντας ακόμα πιο δυνατά "Λευτεριά στην Παλαιστίνη"!», τονίζουν οι Φοιτητικοί Σύλλογοι.
Την τρίτη φάση πρόσληψης αναπληρωτών ανακοίνωσε χθες η υπουργός Παιδείας Σ. Ζαχαράκη. Μιλώντας στο ραδιόφωνο του «ΣΚΑΪ», είπε ότι θα κληθούν περίπου 8.000 αναπληρωτές για την κάλυψη των κενών στα σχολεία. Δύο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, πάντως, εξακολουθεί να αποτελεί ερώτημα αν αυτοί οι εκπαιδευτικοί επαρκούν για την κάλυψη όλων των κενών.
Η υπουργός ανακοίνωσε επίσης ότι από τον Μάρτη του 2026 θα τεθεί σε λειτουργία μια νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα για την πρόβλεψη των κενών (EDU-Plan), που θα λαμβάνει υπόψη οργανικότητες, λειτουργικές ανάγκες, δημογραφικά δεδομένα κ.ά., ώστε να μπορεί το υπουργείο να προγραμματίζει εγκαίρως. Η ουσία πάντως είναι ότι τα χιλιάδες κενά που ακόμα υπάρχουν, δύο μήνες μετά την έναρξη του σχολικού έτους, οφείλονται στην πολιτική που βλέπει ως «κόστος» προς «εξορθολογισμό» τη στελέχωση όλων των σχολείων με όλους τους απαραίτητους εκπαιδευτικούς Γενικής Παιδείας και Ειδικής Αγωγής. Μάλιστα, φέτος αξιοποιήθηκαν από τις υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας διάφοροι «κόφτες» προκειμένου να κουκουλωθούν τα πραγματικά κενά: Από προϋποθέσεις για την εγγραφή σε ολοήμερα τμήματα μέχρι συγχωνεύσεις τμημάτων, μη στελέχωση των Τμημάτων Ενταξης και μη κάλυψη όλων των αναγκών στην Παράλληλη Στήριξη, με αξιοποίηση της αντιδραστικής νομοθεσίας των τελευταίων ετών. Η κάλυψη των κενών, όχι μόνο τώρα αλλά και κάθε χρονιά από το «πρώτο κουδούνι», προϋποθέτει γενναία αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για τη μόνιμη πρόσληψη του απαραίτητου εκπαιδευτικού προσωπικού, κάτι που δεν αποτελεί προτεραιότητα για τη σημερινή κυβέρνηση, όπως δεν αποτελούσε και για όλες τις προηγούμενες.
Η υπουργός αναφέρθηκε ακόμα στα «μη κρατικά» πανεπιστήμια, λέγοντας ότι «αυτήν τη στιγμή ολοκληρώνεται η πιστοποίηση των προγραμμάτων τους και μέσα στις επόμενες μέρες θα ανακοινωθούν οι τελικές εγκρίσεις, μεταξύ αυτών και των τριών Νομικών Σχολών».
Να σημειωθεί ωστόσο ότι διεξάγεται εισαγγελική έρευνα για τη διαδικασία αδειοδότησης ενός από τα τέσσερα κολέγια που πήραν τον τίτλο του «μη κρατικού πανεπιστημίου», ενώ νέες προσφυγές θα εξεταστούν από το Συμβούλιο της Επικρατείας για τις άδειες που πήραν τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, καθώς όπως καταγγέλλεται δεν συνοδεύονταν από τους φακέλους πιστοποίησης των προγραμμάτων σπουδών τους από τα μητρικά πανεπιστήμια του εξωτερικού.
Κινητοποιήσεις και παρεμβάσεις στα αρμόδια υπουργεία προγραμματίζει για το επόμενο διάστημα ο Σύλλογος Σπουδαστών Σχολών Χορού, Θεάτρου και Κινηματογράφου για το ζήτημα της ίδρυσης Ανώτατης Σχολής Παραστατικών Τεχνών (ΑΣΠΤ) που προετοιμάζει η κυβέρνηση.
Δημοσιεύματα αναφέρουν ότι η νέα πανεπιστημιακού επιπέδου σχολή θα ενσωματώσει τις 5 κρατικές καλλιτεχνικές σχολές, δηλαδή τις Δραματικές Σχολές του Εθνικού Θεάτρου και του ΚΘΒΕ, την Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης, τη Σχολή της Λυρικής Σκηνής και το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης. Θα απονέμει πτυχίο πανεπιστημίου και η εισαγωγή θα γίνεται με ειδικές εξετάσεις, όπως αυτές της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών.
Ο Σύλλογος έχει ζητήσει επίσημη ενημέρωση των σπουδαστών και σπουδαστριών για το θέμα, χωρίς απάντηση από τους αρμόδιους.
Ζητά η νέα σχολή να είναι πραγματικά δημόσια και δωρεάν, χωρίς δίδακτρα και με πρόβλεψη φοιτητικής μέριμνας.
Επισημαίνει ότι σήμερα οι εισακτέοι στις κρατικές καλλιτεχνικές σχολές είναι ελάχιστοι και η πλειονότητα των σπουδαστών οδηγούνται στις ιδιωτικές καλλιτεχνικές σχολές, ενώ η προετοιμασία για τις εξετάσεις στις κρατικές σχολές δεν παρέχεται πουθενά στο δημόσιο σύστημα της σχολικής εκπαίδευσης, παρά μόνο σε πανάκριβα ιδιωτικά φροντιστήρια.
Παράλληλα, θέτει θέμα για τα πτυχία των ιδιωτικών καλλιτεχνικών σχολών, που στην ουσία συνεχίζουν να μην κατοχυρώνουν ακαδημαϊκά και επαγγελματικά δικαιώματα.
Ο Σύλλογος διεκδικεί πραγματικά δημόσια και δωρεάν, ανώτατη καλλιτεχνική εκπαίδευση και:
- Διαμόρφωση προγράμματος σπουδών ανά καλλιτεχνικό αντικείμενο, με πρακτική και θεωρία. Το Πανεπιστήμιο να αναπτύσσει και την έρευνα σε κάθε καλλιτεχνικό αντικείμενο με σκοπό την εμβάθυνση και την εξέλιξή του.
- Αναβάθμιση των υποδομών ώστε να υπηρετούν τις διδακτικές ανάγκες.
- Κατοχύρωση της φοιτητικής μέριμνας, των φοιτητικών δικαιωμάτων. Αυτό σημαίνει πρόσβαση σε εστίες και φοιτητικές λέσχες, τη χορήγηση του φοιτητικού πάσο, δωρεάν πρόσβαση σε όλα τα απαραίτητα βιβλία, δωρεάν πρόσβαση στον απαραίτητο εξοπλισμό που απαιτείται για τις ανάγκες των μαθημάτων.
- Πτυχίο που να εξασφαλίζει την ολοκληρωμένη γνώση ανά καλλιτεχνικό αντικείμενο, κατοχυρώνοντας τα επαγγελματικά δικαιώματα του αποφοίτου.
Μαθητές και μαθήτριες από όλη την Αττική, από το κέντρο της Αθήνας μέχρι τις γειτονιές του Πειραιά, το Κερατσίνι, τον Κορυδαλλό, από το Ιλιον και την Πετρούπολη μέχρι τη Νέα Ιωνία και από το Μενίδι μέχρι τη Γλυφάδα, βρέθηκαν και συζήτησαν τις εξελίξεις στα σχολεία τους, την πείρα τους από την οργάνωση των αγώνων ήδη από την αρχή της σχολικής χρονιάς.
Αποφάσισαν ότι συντονισμένοι, οργανωμένοι, με την πείρα που ήδη έχουν, θα δώσουν μάχη για να μην τολμήσει η κυβέρνηση να φέρει το νομοσχέδιο για τις τριπλές πανελλαδικές. Οι μαθητές το έχουν ήδη καταδικάσει και διαμηνύουν στην κυβέρνηση να μην το φέρει καν σε δημόσιο διάλογο. Αυτό το μήνυμα εξέπεμψαν άλλωστε και εκατοντάδες σχολεία σε όλη τη χώρα την περασμένη Πέμπτη, που διαδήλωσαν απαιτώντας «Σχολείο να μορφώνει όλους τους μαθητές, όχι στις τριπλές πανελλαδικές!».
Στη συζήτηση μεταφέρθηκε πείρα από τις δράσεις που έχουν αναπτυχθεί μέσα και έξω από τα σχολεία και φέτος για όλα όσα απασχολούν τους μαθητές: Συγχωνεύσεις, μεταφορές, κενά, κτιριακά υποδομές, τα δίκαια αιτήματά τους που η κυβέρνηση δεν θέλει να υλοποιήσει. Ξεχώρισαν τα παραδείγματα από την τραγική κατάσταση στα σχολεία, π.χ. στο 39ο Γυμνάσιο Αθηνών, όπου έπεσε σίδερο μέσα στο σχολείο και τραυμάτισε μαθητές!
Συζητήθηκαν οι διεκδικήσεις των μαθητών για ένα σχολείο που θα είναι δημιουργικό και όχι αγχωτικό, πιεστικό, που θα τους προσφέρει γνώσεις και δεν θα τους μαθαίνει πώς θα ανταγωνίζονται μεταξύ τους, καθώς και ο αγώνας για ασφαλή και σύγχρονα σχολεία.
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στον πόλεμο, στην εμπλοκή της χώρας μας σε αυτόν, στην ανάγκη να συνεχιστεί με κάθε τρόπο η αλληλεγγύη στον Παλαιστινιακό λαό, γιατί όπως είπαν «οι μαθητές δεν θα συμφωνήσουμε να παίρνει η χώρα μας μέρος στις σφαγές για τα συμφέροντα και τα κέρδη των λίγων».
Από τα παραδείγματα που ανέφεραν οι μαθητές στις τοποθετήσεις τους αναδείχθηκε πώς οργανώθηκαν συλλογικές διαδικασίες στα 5μελή και 15μελή, επιβεβαιώθηκε η ανάγκη για συζήτηση και δράση συλλογική μέσα στα σχολεία.
Επιβεβαιώθηκε για άλλη μια φορά ότι μόνο με τον συντονισμένο αγώνα μπορούν να υπάρξουν κατακτήσεις, ότι η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας μπορεί να ενώνει τους αγώνες όλων των σχολείων της Αθήνας, να τους συντονίζει και να δυναμώνει ακόμα περισσότερο, με τη συμμετοχή κι άλλων σχολείων από όλη την Αττική.
Παράλληλα, το μήνυμα της ανάγκης συντονισμού με τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς και τους φοιτητές μετέφεραν στους χαιρετισμούς τους στη συνεδρίαση της Συντονιστικής ο Χάρης Μπον, πρόεδρος του ΦΣ Φυσικού ΕΚΠΑ, και η Ελίνα Χαιρικάκη, μέλος του ΔΣ της Ομοσπονδίας Γονέων Αττικής.
«Να μην έχει καμία αμφιβολία η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας: Η πανεκπαιδευτική πορεία στις 6/11 ήταν μόνο η αρχή! Το Εθνικό Απολυτήριο είναι αιτία πολέμου!», διαμηνύει η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας στην απόφασή της μετά τη συνεδρίαση της Κυριακής, και σημειώνει μεταξύ άλλων:
«Μας αξίζει ένα καλύτερο σχολείο, με καθηγητές στις θέσεις τους από την πρώτη μέρα, σύγχρονα κτίρια και υποδομές, δημιουργικό μάθημα και δραστηριότητες, μόρφωση και προοπτική για όλους και όχι μόνο για όσους αντέχουν οικονομικά οι οικογένειές τους.
Το σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ μπορεί να αλλάξει προς όφελος των μαθητών με το να καταργηθεί η ΕΒΕ, να μας αφήνουν να κατοχυρώνουμε βαθμολογία όταν δίνουμε πανελλαδικές στα μαθήματα όπου γράψαμε καλά και να εξεταζόμαστε εκ νέου εκεί που ζοριστήκαμε. Με το να έχουν τα πανεπιστήμια εστίες και δωρεάν σίτιση για όλα τα παιδιά, όχι διαγραφές για όποιον δυσκολεύεται, όποιον εργάζεται για να τα βγάλει πέρα.
Αυτόν τον νόμο τον έχουμε καθυστερήσει εδώ και 3 χρόνια με τους αγώνες μας.
Θα το ξανακάνουμε! Με τη δύναμη που μας δίνει το δίκαιο των αιτημάτων μας, ο συντονισμός όλων μας πανελλαδικά μαζί με γονείς, εκπαιδευτικούς και όλο τον λαό.
Η καταστολή, η τρομοκρατία, αποβολές και webex δείχνουν ότι κυβέρνηση - υπουργείο μάς φοβούνται!
Προχωράμε:
- Συμμετέχουμε, αναλαμβάνοντας τις σχολικές μας γιορτές αλλά και στον τριήμερο εορτασμό των 52 χρόνων από τον ξεσηκωμό του Πολυτεχνείου, με κατάθεση λουλουδιών στο Πολυτεχνείο και παρουσία της Συντονιστικής Επιτροπής στον χώρο του Πολυτεχνείου.
- Το Σαββατοκύριακο 22-23/11 ιδρύουμε νέες αλλά και κάνουμε πιο μαζικές τις Συντονιστικές Επιτροπές σε κάθε δήμο, με περισσότερους εκπροσώπους από 5μελή - 15μελή, για να καταφέρουμε να είμαστε περισσότεροι και πιο οργανωμένοι όλη τη διάρκεια της χρονιάς.
- Αρχές Δεκέμβρη, αν η κυβέρνηση τολμήσει να ξεκινήσει τον διάλογο για τις τριπλές πανελλαδικές, προχωράμε σε μεγάλο παναττικό συντονισμό σχολείων και νέα μαθητική πορεία.
- Μέσα Δεκέμβρη οργανώνουμε το 2ο School Art Festival μας. Μουσικά συγκροτήματα από τα σχολεία μας μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή».
Το «Τραβέρσο», Πολιτιστικό Στέκι της ΚΝΕ στον Πειραιά, διανύει φέτος την 5η χρονιά λειτουργίας του.
Αυτά τα χρόνια το «Τραβέρσο» έγινε «λιμάνι» για πολλούς νέους που ψάχνουν διέξοδο στις δημιουργικές τους ανησυχίες, έδωσε χώρο σε ανθρώπους να εκφραστούν καλλιτεχνικά, προσπάθησε να φέρει τους νέους σε επαφή με την προοδευτική Τέχνη. Μια προσπάθεια που είναι κόντρα στον εμπορευματοποιημένο Πολιτισμό, στην Τέχνη που προβάλλει σάπια πρότυπα και αξίες, αποχαυνώνει και κοιμίζει.
Με την πολύτιμη εθελοντική συμβολή των δασκάλων του, έχει καταφέρει να δώσει ελπίδα σε όσους συμμετέχουν, να συμβάλουν να ανέβει ένα σκαλί ψηλότερα η σημαντική προσπάθεια της ΚΝΕ στην αναβάθμιση της πολιτιστικής της παρέμβασης.
«Ετσι, με σύνθημα για 5η χρονιά κόντρα στον άνεμο, σαλπάρουμε στη νέα χρονιά με πρόγραμμα που κάθε μήνα θα εμπλουτίζεται με πολλές δραστηριότητες, όπως σεμινάρια, εργαστήρια, πολιτικές και ιστορικές εκδηλώσεις».
Τον μήνα Νοέμβρη, λίγες μέρες μετά την έναρξη των μαθημάτων του, οι δραστηριότητες στο «Τραβέρσο» θα είναι:
Αύριο Πέμπτη στις 19.30 επίσκεψη στη ταινία «Κράτα την ψυχή σου στο χέρι και περπάτα», στην Ταινιοθήκη της Ελλάδας (Ιερά Οδός 48 και Μεγάλου Αλεξάνδρου 134-136, πλησίον Μετρό «Κεραμεικός»).
Την Τρίτη 18/11 στις 19.00 σεμινάριο μουσικής παραγωγής με τίτλο «Η σκηνοθετική ματιά γύρω από τη δημιουργία».
Την Παρασκευή 28/11 στις 20.00 λαϊκή μουσική βραδιά με τους Αρη Παπαϊωαννίδη, Σταύρο Ασημενίδη και Ειρήνη Παπάζογλου.
Το Σάββατο 29/11 στις 17.00 σεμινάριο αυτοάμυνας.
Την Κυριακή 30/11 στις 11.00 εικαστικό εργαστήριο για παιδιά και στις 17.30 φωτοπερίπατος (σεμινάριο φωτογραφίας).
Τις μέρες αυτές, οι Οργανώσεις της ΚΝΕ προετοιμάζονται για την κορυφαία εσωοργανωτική διαδικασία του Κόμματος, αυτή του 22ου Συνεδρίου. Στις σελίδες του «Οδηγητή», οι αναγνώστες του θα βρουν απαντήσεις σε ερωτήματα πάνω στις Θέσεις του 22ου Συνεδρίου του Κόμματος, χρήσιμες για τη μελέτη και την κατανόηση του κειμένου.
Μπροστά στον επικείμενο αγωνιστικό εορτασμό του Πολυτεχνείου, ο «Οδηγητής» φιλοξενεί μία πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη που παραχώρησε ο Δημήτρης Γόντικας, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και Γραμματέας της ΚΝΕ εκείνη την περίοδο.
Ακόμα, ο «Οδηγητής» συζήτησε με σύντροφο από την Παλαιστινιακή Κομμουνιστική Ενωση Νεολαίας για τον ηρωικό αγώνα του παλαιστινιακού λαού και τη δράση των νέων κομμουνιστών στην Παλαιστίνη.
Διαβάστε ακόμα στον «Οδηγητή» Νοεμβρίου:
Πολιτιστική εκδήλωση με θέμα «Σπάσε ένα ρόδι στο σκαλί/κοντοζυγώνει η ανατολή... Ζύμωσε ιδρώτα, αίμα, χώμα/Να πάει ψηλά, μπροστά το Κόμμα»(«Το ρόδι» - Δημήτρη Ραβάνη-Ρεντή) με μουσικό - αφηγηματικό αφιέρωμα στο πολιτικό τραγούδι διοργανώνει το Τομεακό Συμβούλιο Αιτωλοακαρνανίας της ΚΝΕ, αύριο Πέμπτη στις 9 μ.μ., στη Δημοτική Αγορά Αγρινίου.
Χαιρετισμό θα απευθύνει ο Ανδρέας Ζάγκας, μέλος του Γραφείου Περιοχής Δυτικής Ελλάδας της ΚΝΕ και Γραμματέας του ΤΣ Αιτωλοακαρνανίας.
Το μουσικό - αφηγηματικό αφιέρωμα θα πραγματοποιηθεί από τους: Αδάμ Κουτσουπιά (κιθάρα, τραγούδι), Θωμά Γκουρνέλο (πιάνο, τραγούδι), Ηλία Στεφανίδη (μπουζούκι, τραγούδι), Βασίλη Σκουμάντζο (τύμπανα).
Συζητήθηκε Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ για τα σχέδια ιδιωτικοποίησης των εγκαταστάσεων ΣΑΕΚ Τουρισμού
Την έννοια της ουσιαστικής αναβάθμισης των τουριστικών σπουδών μέσα από την εξασφάλιση των απαραίτητων σύγχρονων όρων σπουδών, με κρατική χρηματοδότηση και προς όφελος των σπουδαστών, ανέδειξε ο βουλευτής του ΚΚΕ Μανώλης Συντυχάκης κατά τη συζήτηση στη Βουλή Επίκαιρης Ερώτησης του Κόμματος για τα σχέδια παράδοσης των εγκαταστάσεων των ΣΑΕΚ σε ιδιώτες.
Ο Μ. Συντυχάκης αναφέρθηκε στις διαχρονικές ευθύνες όλων των κυβερνήσεων για την εγκατάλειψη, τη μη συντήρηση και απαξίωση των κτιρίων των ΣΑΕΚ Τουρισμού των πρώην «Ξενία - Ηλιος», στη Χερσόνησο Ηρακλείου Κρήτης, στην Περαία Θεσσαλονίκης και στην Ανάβυσσο. Επόμενο βήμα είναι η εφαρμογή νομοθετικής ρύθμισης που προβλέπει ότι ακίνητα του πρώην Οργανισμού Τουριστικής Εκπαίδευσης μπορούν να εκμισθώνονται μακροχρόνια από ιδιώτες οι οποίοι αναλαμβάνουν να τα ανακαινίσουν, να τα λειτουργήσουν ως ξενοδοχεία. Επιπλέον, μπορούν να απασχολούν ως προσωπικό μαθητές των σχολών τουριστικών επαγγελμάτων που θα βρίσκονται σε παραπλήσιο χώρο.
Ο βουλευτής του ΚΚΕ επεσήμανε τους δρόμους που ανοίγει αυτή η «καμουφλαρισμένη» ιδιωτικοποίηση, όπως τη χαρακτήρισε, με ορατό το ενδεχόμενο να επιβληθούν όροι λειτουργίας των σχολών με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, δίδακτρα για τα μαθήματα, ενοίκιο για τη διαμονή και τη διατροφή των σπουδαστών, αλλά και η «αξιοποίησή» τους ως εργατικό δυναμικό για τη λειτουργία των ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων, με όρους και συνθήκες εργασίας που θα καθορίζει ο ιδιώτης επενδυτής.
Οπως τόνισε, είναι ένα ακόμα «δωράκι» στους ιδιώτες με τα χρήματα του λαού για να επεκτείνουν τα κέρδη τους, σε ευθεία αντίθεση με τις διεκδικήσεις και τα μορφωτικά δικαιώματα των σπουδαστών και τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα των ΣΑΕΚ.
Η υφυπουργός Τουρισμού Αννα Καραμανλή ενέταξε την εν λόγω ρύθμιση στη «στρατηγική» της κυβέρνησης για την τουριστική εκπαίδευση και κατάρτιση, κάνοντας λόγο για «σύγχρονο εργαλείο αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας» που θα οδηγήσει σε «αναβάθμιση, ενίσχυση και εκσυγχρονισμό των δομών με πλήρη διασφάλιση του δημόσιου χαρακτήρα τους», με στόχο τη διαμόρφωση εγκαταστάσεων που θα ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας και στις εξελίξεις του τουριστικού τομέα. Οπως είπε μεταξύ άλλων, τα έσοδα θα επιστρέφονται ενισχύοντας τη λειτουργία των σχολών.
«Το ξεπούλημα των κτιρίων δεν μπορεί να περάσει στη συνείδηση των εργαζομένων και των σπουδαστών ως αναβάθμιση της δημόσιας τουριστικής εκπαίδευσης», τόνισε ο βουλευτής του ΚΚΕ και πρόσθεσε: «Εμείς όταν λέμε αναβάθμιση εννοούμε τη μονιμοποίηση, καταρχήν, των εκπαιδευτικών που εδώ και χρόνια προσλαμβάνονται με οκτάμηνες συμβάσεις και μετά απολύονται. Αναβάθμιση θα ήταν η πρόσληψη επαρκούς μόνιμου διοικητικού προσωπικού, η επισκευή των κτιριακών εγκαταστάσεων των σχολών και η επαναλειτουργία των οικοτροφείων με κρατική χρηματοδότηση».
Αυτές τις μέρες στελέχη και βουλευτές του ΚΚΕ θα πραγματοποιήσουν περιοδείες στις ΣΑΕΚ της Αττικής ως εξής:
- Σήμερα Τετάρτη ο Αλέξανδρος Μπουγάς, στέλεχος του ΚΚΕ, στις 4 μ.μ. στη ΣΑΕΚ Μεταξουργείου και στις 5.30 μ.μ. στη ΣΑΕΚ Ηλιούπολης.
- Αύριο Πέμπτη η Αφροδίτη Κτενά, βουλευτής του ΚΚΕ, στις 4 μ.μ. στη ΣΑΕΚ Κηφισιάς και στις 5.30 μ.μ. στη ΣΑΕΚ Αμαρουσίου.
- Την Τρίτη 18 Νοέμβρη ο Νίκος Αμπατιέλος, μέλος της ΚΕ και βουλευτής του ΚΚΕ, στις 4 μ.μ. στη ΣΑΕΚ Κερατσινίου και στις 5.30 μ.μ. στη ΣΑΕΚ Κορυδαλλού. Επίσης, στις 5.30 μ.μ. ο Αλέξανδρος Μπουγάς στη ΣΑΕΚ Δάφνης Υμηττού.
Κάλεσμα της ΚΝΕ προς τους σπουδαστές της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης
Από έκθεση για την κατάρτιση σε Φεστιβάλ της ΚΝΕ |
Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΚΝΕ σημειώνει:
«Σπουδάστρια/ σπουδαστή, η ΚΝΕ σε καλωσορίζει στη νέα σελίδα της ζωής σου! Ενα νέο κεφάλαιο ξεκινά, για να γνωρίσεις το επάγγελμα που διάλεξες, να μάθεις, να δημιουργήσεις, να παλέψεις για το μέλλον σου! Είναι λογικό να έχεις πολλά ερωτήματα και αγωνία για το τι θα συναντήσεις, για το αν θα καταφέρεις να τελειώσεις έγκαιρα, αν τελειώνοντας θα βρεις δουλειά. Ηδη βλέπεις τους δικούς σου να δυσκολεύονται να τα βγάλουν πέρα, μπορεί ήδη να δουλεύεις κι εσύ παράλληλα με το διάβασμα και το άγχος των απανωτών εξετάσεων.
Κάθε εμπόδιο που συναντάς για να κατακτήσεις το μέλλον σου, μπορεί να ξεπερνιέται όταν η ατομική προσπάθεια, που όλοι κάνουμε, συναντάει τη συλλογική δράση!
Σίγουρα από την πρώτη μέρα που πάτησες το πόδι σου στη σχολή σου, κατάλαβες ότι τελικά δεν άλλαξαν και πολλά πράγματα από το σχολείο. Κτίρια ερείπια, ελλείψεις καθηγητών, το χέρι βαθιά στην τσέπη για αναλώσιμα. Αυτή η κατάσταση δεν είναι τυχαία! Εμπόδιο στην προσπάθειά μας να σπουδάσουμε όπως θα έπρεπε και μας αξίζει είναι η πολιτική της κυβέρνησης και οι κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης! Για να εξυπηρετήσουν τα συμφέροντα των μεγαλοεπιχειρηματιών, υποβαθμίζουν κάθε χρόνο και περισσότερο την ποιότητα και το περιεχόμενο των σπουδών μας, καθώς για αυτούς οι ανάγκες μας θεωρούνται κόστος! Το μόνο που τους νοιάζει είναι να βρίσκουν όποτε θέλουν φθηνό και ευέλικτο εργατικό δυναμικό!
Δεν είναι πολυτέλεια
...να έχουμε σύγχρονες υποδομές, κτίρια, εργαστήρια, βιβλία, αναλώσιμα, καθηγητές για όλα τα μαθήματα. Είναι προϋπόθεση για να μάθουμε ολοκληρωμένα το αντικείμενό μας, να έρθουμε σε επαφή με τις σύγχρονες εξελίξεις της τεχνικής σε κάθε κλάδο.
...να βρίσκουμε δουλειά μόλις τελειώνουμε τη σχολή στο αντικείμενο που σπουδάσαμε, να έχουμε επαγγελματική κατοχύρωση με την ολοκλήρωση των σπουδών μας.
...να πραγματοποιούμε την πρακτική μας άσκηση με όλα τα εργασιακά δικαιώματα.
Σε καλούμε να αγωνιστούμε μαζί! Μοιραζόμαστε τα ίδια τα θρανία, συνάδελφοι στις σχολές, συνάδελφοι και στη δουλειά! Να μοιραστούμε και τον κοινό αγώνα για να σπουδάσουμε και να ζήσουμε καλύτερα!
Γνώρισε τον Σύλλογο Σπουδαστών και τους εκλεγμένους της σχολής σου! Εκεί θα ενημερωθείς, θα συζητήσεις, θα αποφασίσεις και θα δράσεις. Θα βρεις τη δύναμη να αγωνιστείς για τα δικαιώματά σου! Είναι χαρακτηριστικό ότι πέρυσι οι σπουδαστές καταφέραμε να εξασφαλίσουμε την πληρωμή της πρακτικής μας άσκησης, την αύξηση του ορίου των απουσιών!
Τώρα οι Σύλλογοι δίνουν όλες τους τις δυνάμεις στο πλευρό των εργατικών σωματείων, για να πάρει πίσω η κυβέρνηση τον απαράδεκτο νόμο για τη 13ωρη δουλειά! Δεν θα γίνουμε σκλάβοι στον 21ο αιώνα!
Στον Σύλλογο Σπουδαστών "συντονίζεσαι" με εκατοντάδες σπουδαστές που διεκδικούν:
Η ΚΝΕ πρωτοστατεί σε όλους τους αγώνες για σύγχρονα δικαιώματα στη γνώση, στη δουλειά και τη ζωή, ενάντια στις σάπιες αξίες αυτού του συστήματος, ενάντια στις εξαρτήσεις, τον ρατσισμό και τον φασισμό.
Η ΚΝΕ παλεύει για να αλλάξει αυτός ο κόσμος, για την ανατροπή του καπιταλισμού και την οικοδόμηση μιας νέας κοινωνίας, τον Σοσιαλισμό!
Μια δίκαιη κοινωνία χωρίς εκμετάλλευση, όπου οι εργαζόμενοι θα έχουν την εξουσία. Μια κοινωνία απαλλαγμένη από το κυνήγι του κέρδους, που θα αξιοποιήσει όλες τις σύγχρονες δυνατότητες της επιστήμης και της τεχνολογίας για την κάλυψη των κοινωνικών αναγκών. Μια κοινωνία όπου κανείς δεν θα είναι περιττός, όπου θα μαθαίνουμε ολοκληρωμένα το επάγγελμά μας με βάση τις σύγχρονες εξελίξεις της τεχνολογίας!
Καλή αρχή, με το κεφάλι ψηλά!».