Σελ. /24
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 8 Μάρτη 2023 - αριθ. φύλλου: 14204

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΚΚΕ
Μήνυμα για την 8η Μάρτη, Παγκόσμια Μέρα της Γυναίκας

Σήμερα η πολιτική - πολιτιστική εκδήλωση, στις 6.30 μ.μ. στον Περισσό, με θέμα: «Τόλμησε με δυνατό ΚΚΕ για την ισοτιμία και τη χειραφέτηση της γυναίκας» | Θα μιλήσει ο Δ. Κουτσούμπας και θα ακολουθήσει η θεατρική παράσταση «Αντιγόνη» του Μπέρτολτ Μπρεχτ


ΣΕΛ.  4   -   5
ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΤΙΚΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΣΤΗΝ ΟΥΚΡΑΝΙΑ
Σφοδρές μάχες στο Ντονέτσκ, καταγγελίες για σαμποτάζ στο έδαφος της Λευκορωσίας

ΑμερικανοΝΑΤΟικά οχηματαγωγά πλοία αποβιβάζουν νέο στρατιωτικό εξοπλισμό στην Αλεξανδρούπολη


ΣΕΛ.  19

Δεν φταίει «η κακιά η (χ)ώρα», φταίνε το κέρδος, όσοι κυβέρνησαν και κυβερνούν τη χώρα

  • Απεργιακά συλλαλητήρια σε Αθήνα, 12.30 μ.μ. στα Προπύλαια, Θεσσαλονίκη, 12 μ., στο Αγαλμα Βενιζέλου, και σε όλη τη χώρα
  • Σε νέα μεγάλη κινητοποίηση την Κυριακή 12 Μάρτη, στις 12 μ. στα Προπύλαια, καλούν συνδικάτα της Αττικής

ΣΕΛ.  6   -   12

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
Σε ίδιες ράγες

«Φταίει το κράτος ή η εταιρεία» για το δυστύχημα στα Τέμπη, αναρωτιούνται ορισμένοι «πονηρά», πετώντας στάχτη στα μάτια για τις αιτίες του δυστυχήματος και τον πραγματικό ένοχο: Το κράτος των ομίλων, των εταιρειών, που με οποιαδήποτε κυβέρνηση κάνει ό,τι περνάει από το χέρι του για να στηρίξει τις επενδύσεις και την κερδοφορία τους, θυσιάζοντας τις ανάγκες, την ασφάλεια, ακόμα και τη ζωή του λαού.

Το κράτος αυτό, με κυβερνήσεις ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ, είναι που «έσπασε» τον ΟΣΕ σε χίλια κομμάτια στο πλαίσιο της «απελευθέρωσης» και πούλησε τα φιλέτα σε ιδιώτες, για να εκμεταλλεύονται το μεταφορικό έργο. Αυτό το κράτος τούς παραχωρεί τις υποδομές, που η ανάπτυξη και η συντήρησή τους είναι πολύ κοστοβόρες και φορτώνονται εξολοκλήρου στον λαό.

Αυτό το κράτος διαμορφώνει το αντεργατικό πλαίσιο για να απασχολούν οι ιδιώτες με όρους γαλέρας τους εργαζόμενους στους σιδηρόδρομους. Με τους ίδιους όρους απασχολεί βέβαια και τους εργαζόμενους στις δικές του σιδηροδρομικές εταιρείες, για να μειώνονται οι κρατικές δαπάνες και να αυξάνονται οι επιδοτήσεις και τα προνόμια στους επενδυτές.

Αυτό το κράτος επιδοτεί τις εταιρείες στον σιδηρόδρομο για την ...άγονη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη με εκατομμύρια ευρώ, ενώ δεν δαπανά ούτε τα μισά από τα στοιχειωδώς αναγκαία για τη συντήρηση του δικτύου.

Αυτό το κράτος, που κατέχει την πλειοψηφία των μετοχών στον ΟΣΕ, τον λειτουργεί με τους ίδιους νόμους του κέρδους που λειτουργεί και η ιδιωτικοποιημένη ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προκειμένου να κοστίζει όσο το δυνατόν λιγότερο και να αποδίδει όσο το δυνατόν περισσότερα στους μετόχους της.

Αυτό το κράτος έχει μετατρέψει τις Μεταφορές σε «διαμπερές» πεδίο δράσης για ισχυρούς ομίλους, που αναλαμβάνουν δουλειές στο σιδηροδρομικό δίκτυο μέσα από ΣΔΙΤ και εργολαβίες. Οπως αυτή για τη συντήρηση του παλιού και την επέκταση του νέου δικτύου, που γίνεται με μια σύμβαση - γίγαντα του κράτους με κατασκευαστικούς ομίλους και με «προίκα» τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης.

Αυτό το κράτος υπηρετεί και προωθεί τον στρατηγικό σχεδιασμό ανάδειξης της Ελλάδας σε κόμβο μεταφορών, για τα συμφέροντα της αστικής τάξης και όχι του λαού. Εξασφαλίζοντας γρήγορες και με χαμηλό κόστος μεταφορές εμπορευμάτων. Αυτό προβλέπουν οι Οδηγίες και οι κατευθύνσεις της ΕΕ, που δίνουν βάρος στην ανάπτυξη του εμπορικού έργου προς όφελος των ομίλων.

Ας σκεφτούμε ότι για να φτάσει κανείς από τον Εβρο στη Θεσσαλονίκη αυθημερόν, δεν υπάρχει τρένο, αλλά η ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου στην περιοχή γίνεται με καταιγιστικούς ρυθμούς, για να μεταφέρουν εμπορεύματα και πολεμικό υλικό οι ΝΑΤΟικοί «σύμμαχοι» από τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας.

Αυτό το κράτος, το κράτος του κεφαλαίου, δεν είχε και δεν έχει ταμπού. Με την ίδια ευκολία που ιδιωτικοποιεί τομείς της οικονομίας, με την ίδια ευκολία τους «επανακρατικοποιεί», για να μεταφέρει από άλλο δρόμο το κόστος στον λαό και να ξαναμοιράσει μετά την πίτα.

Αυτό το κράτος, το αντιλαϊκό, που είναι νύχι - κρέας με τους επιχειρηματικούς ομίλους και πάνω εκεί ανθίζουν τα όποια φαινόμενα ρεμούλας, διαπλοκής και διαφθοράς, υπερασπίζονται και όσοι σήμερα κλείνουν πονηρά το μάτι στην επανακρατικοποίηση του σιδηρόδρομου, που θα λειτουργεί με όρους κόστους - οφέλους σε μια «απελευθερωμένη» αγορά, «μασκαρεμένος» σε «δημόσιο φορέα».

Ο σιδηρόδρομος μπορεί να αποτελέσει ένα σύγχρονο, γρήγορο, ασφαλές και φτηνό μέσο μετακίνησης του λαού και μεταφοράς προϊόντων σε όλη τη χώρα. Αυτό προϋποθέτει όμως «απελευθέρωση» από τις ράγες του κέρδους, προϋποθέτει μεταφορές και υποδομές με κριτήριο την ικανοποίηση των διευρυμένων λαϊκών αναγκών, αξιοποιώντας όλα τα σύγχρονα επιτεύγματα της τεχνικής και της τεχνολογίας, ενταγμένες στον κεντρικό επιστημονικό σχεδιασμό της οικονομίας, στηριγμένο στην κοινωνική ιδιοκτησία.

Σε τέτοιες ράγες πρέπει να «τρέξει» η πάλη του λαού, μπαίνοντας ο ίδιος στη θέση του μηχανοδηγού της κοινωνίας, για να μην εκτροχιάζονται τα δικαιώματα και οι ανάγκες του.


RIZOSPASTIS

ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΚΚΕ - ΚΝΕ
Το έγκλημα αυτό δεν θα ξεχαστεί!

Σε γειτονιές της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και άλλων πόλεων αντήχησε και χτες το κάλεσμα σε ξεσηκωμό, με πικετοφορίες και άλλες παρεμβάσεις


ΣΕΛ.  7


ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
Νέα ώθηση στην εμπορευματοποίηση νερού και περιβάλλοντος

ΣΕΛ.  15
ΕΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΗ ΛΑΡΚΟ
Παράταση των συμβάσεων έφερε ο αγώνας τους

ΣΕΛ.  13
ΜΕΓΑΛΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΣΤΙΣ 5/3 ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ
Τι ήξερε η πρεσβεία για την προσπάθεια προβοκάτσιας;

ΣΕΛ.  12
«Εφυγε» ο σύντροφος Γιώργος Πολυμερίδης

ΣΕΛ.  15
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Καταδικάζει το εγκληματικό χτύπημα του Ισραήλ στη Συρία

ΣΕΛ.  20

Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ