Σελ. /24
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 5 Απρίλη 2018 - αριθ. φύλλου: 12970

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ
Για τα συμφέροντα του κεφαλαίου η εμπλοκή σε επικίνδυνα σχέδια και ανταγωνισμούς

Τους στόχους ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ στην περιοχή και το ρόλο που αναλαμβάνει η Ελλάδα περιγράφουν στελέχη της κυβέρνησης


ΣΕΛ.  3,    6   -   7
ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ
Ενισχύει τα προνόμια και τις φοροαπαλλαγές για τους επιχειρηματικούς ομίλους

Ανακοίνωση της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ για τις Οδηγίες σχετικά με τους κοινούς φορολογικούς κανόνες στα κράτη - μέλη της ΕΕ


ΣΕΛ.  4

Νέες ανατιμήσεις και χαράτσια «προίκα» για τα κέρδη των επενδυτών

Για να προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση των δυο εταιρειών, προβλέπονται αυξήσεις στα τιμολόγια που θα διασφαλίζουν τα προσδοκώμενα κέρδη των μετόχων βρέξει - χιονίσει!

  • Διαβεβαιώσεις για σίγουρη κερδοφορία σε παλιούς και νέους μετόχους της ΕΥΔΑΠ και της ΕΥΑΘ, με «εγγύηση» τις ανατιμήσεις και τα νέα χαράτσια στα τιμολόγια της λαϊκής κατανάλωσης, δίνει το «υπερταμείο», με την εισαγωγή της «νέας μεθόδου τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος», που περιέχεται στο «στρατηγικό σχέδιο» των ιδιωτικοποιήσεων για την περίοδο 2018 - 2022.
  • Με τη νέα τιμολογιακή πολιτική, η κυβέρνηση φορτώνει στις τσέπες του λαού την «εύλογη απόδοση επί των ιδιωτικών κεφαλαίων» (!), που σημαίνει διασφάλιση της κερδοφορίας τους, ενώ για τον ίδιο σκοπό προβλέπονται και «περιοδικές αυξήσεις των τιμολογίων έως το ποσοστό αύξησης του ΑΕΠ του προηγούμενου έτους».
  • Ανάλογος σχεδιασμός υπάρχει και για τις άλλες εταιρείες ύδρευσης - αποχέτευσης που δεν έχουν ενταχθεί στο «υπερταμείο», ενώ για το σύνολο των επιχειρήσεων που περιλαμβάνει το πρόγραμμα «αξιοποίησης», βάσει του 3ου μνημονίου, προβλέπονται «βελτίωση» των οικονομικών δεικτών, αύξηση των μερισμάτων και των εσόδων τους, που σημαίνει νέα δεινά για τους εργαζόμενους σ' αυτές τις επιχειρήσεις και νέα βάρη στο λαό.

ΣΕΛ.  4   -   5

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
Ψεύτικες προσδοκίες

Για τον «μεγαλύτερο διαγωνισμό πρόσληψης μόνιμου προσωπικού των τελευταίων ετών» κομπάζει ο υπουργός Εσωτερικών, αναφερόμενος στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για τους εργαζόμενους στην καθαριότητα των δήμων.

Η κυβέρνηση προσπαθεί να δημιουργήσει την αίσθηση ότι «η κατάσταση αλλάζει», ότι οι απολύσεις των προηγούμενων κυβερνήσεων γίνονται τώρα προσλήψεις, κι ότι αυτό συμβαίνει προς όφελος της μόνιμης εργασίας και σε βάρος της προσωρινής.

Συνοδεύει την προπαγάνδα της με ένα σωρό ψέματα, θέλοντας να ξεγελάσει τους εργαζόμενους, να δημιουργήσει προσμονές και προσδοκίες, να ανακόψει την πάλη για μόνιμη και σταθερή δουλειά, που το προηγούμενο διάστημα την ανάγκασε σε ελιγμούς.

Προβάλλει για παράδειγμα η κυβέρνηση τις 8.166 θέσεις εργασίας που προκηρύχτηκαν μέσω ΑΣΕΠ, αλλά δεν λέει ότι η μεγάλη πλειοψηφία των συμβασιούχων στους ΟΤΑ αποκλείστηκαν από το διαγωνισμό και επομένως χάνουν τη δουλειά τους.

Απ' αυτήν τη σκοπιά, είναι προκλητικός ο ισχυρισμός ότι ανατράπηκε «μια μακρόχρονη κατάσταση "ομηρίας" χιλιάδων συμβασιούχων», αφού η «ανατροπή» δεν οφείλεται στη μετατροπή όλων των συμβάσεων σε αορίστου χρόνου, αλλά στην απόλυση χιλιάδων συμβασιούχων, σε αντίθεση με όσα τους υποσχόταν ο ΣΥΡΙΖΑ πριν γίνει κυβέρνηση.

Κοροϊδία είναι και το επιχείρημα ότι «με τις προσλήψεις μόνιμου προσωπικού στην καθαριότητα θωρακίζονται οι δήμοι, προκειμένου με δικά τους μέσα να ανταποκρίνονται στο έργο της αποκομιδής των απορριμμάτων, αντί να καταφεύγουν στους ιδιώτες», όπως ισχυρίζεται ο Π. Σκουρλέτης.

Στην πραγματικότητα, ένα μεγάλο μέρος από τις υπηρεσίες των δήμων στην Αττική και στην υπόλοιπη Ελλάδα έχει περάσει σε ιδιωτικές επιχειρήσεις και αυτό αναμένεται να συνεχιστεί, καθώς υπάρχουν σχετικές αποφάσεις που δεν έχουν ακόμα εφαρμοστεί.

Σήμερα υπάρχουν δήμοι που έχουν δώσει τμήμα ή και το σύνολο της καθαριότητας (οδοκαθαρισμός και αποκομιδή) σε εργολάβους, τον ηλεκτροφωτισμό, αλλά και τη φύλαξη χώρων, όπως τα δημόσια σχολεία, σε εταιρείες security κ.λπ.

Σε κάθε περίπτωση, η κυβέρνηση διατηρεί άθικτο το νομοθετικό πλαίσιο που επιτρέπει την ανάθεση υπηρεσιών από τους δήμους σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, και μ' αυτόν τον τρόπο καλλιεργεί το έδαφος στις δημοτικές αρχές να στραφούν προς τα εκεί, ανεξάρτητα από τις προσλήψεις.

Η κυβέρνηση ισχυρίζεται ακόμα: «Πρόκειται για την κορυφαία στιγμή μιας αδιάβλητης διαδικασίας, ενός ανοιχτού διαγωνισμού για την πρόσληψη ενός πολύ μεγάλου αριθμού εργαζομένων». Ούτε λίγο ούτε πολύ, λένε ότι με τις προσλήψεις καλύπτονται οι πραγματικές ανάγκες στις συγκεκριμένες υπηρεσίες των δήμων.

Τι συμβαίνει όμως στην πραγματικότητα; Οπως έγκαιρα κατήγγειλε το Συνδικάτο ΟΤΑ Αττικής, «οι 8.166 συνάδελφοι που θα έρθουν στους δήμους το επόμενο διάστημα δεν καλύπτουν τα τεράστια κενά που οι πολιτικές τους (σ.σ. της σημερινής και των προηγούμενων κυβερνήσεων) έχουν δημιουργήσει».

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του δήμου Θεσσαλονίκης, όπου το 2010 οι εργαζόμενοι ήταν 3.000 και αυτήν τη στιγμή όλοι μαζί, συμβασιούχοι, αορίστου και μόνιμοι, είναι μόλις 1.700!

Και εδώ, άλλωστε, η κυβέρνηση διατηρεί αυτούσιο το νομοθετικό πλαίσιο που επιτρέπει τις προσλήψεις με προσωρινές μορφές απασχόλησης. Που σημαίνει ότι υπάρχει «ζωτικός χώρος» για τη συνέχιση της εργασιακής ομηρίας, με τη μορφή των συμβάσεων ορισμένου χρόνου, έργου κ.λπ., αλλά και για την ανάθεση υπηρεσιών σε εργολάβους.

Οφείλουμε ωστόσο να αναγνωρίσουμε ότι ο αρμόδιος υπουργός, μέσα σε όλα αυτά, είπε και μια αλήθεια. Οτι γι' αυτές τις προσλήψεις το κράτος δεν θα βάλει ούτε ένα ευρώ, αλλά θα πληρώνονται από τα ανταποδοτικά τέλη των δήμων. Δηλαδή απευθείας από την τσέπη του λαού, ενώ θα έπρεπε οι υπηρεσίες να είναι δωρεάν και οι εργαζόμενοι να αμείβονται με αξιοπρεπείς μισθούς και όχι με τα ψίχουλα που προβλέπουν οι συμβάσεις τους.

Το συμπέρασμα που προκύπτει, επομένως, είναι ότι τόσο η σημερινή, όσο και οι προηγούμενες κυβερνήσεις, ούτε θέλουν, ούτε μπορούν να ικανοποιήσουν το δίκαιο αίτημα για μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, στελέχωση των υπηρεσιών ώστε να ανταποκρίνονται στις πραγματικές λαϊκές ανάγκες, χωρίς ανταποδοτικότητα και χαράτσια.

Γι' αυτά τα αιτήματα και τους στόχους πάλης, συμβασιούχοι και μόνιμοι εργαζόμενοι όχι μόνο δεν πρέπει να σταματήσουν να παλεύουν, αλλά χρειάζεται να εντείνουν τον αγώνα τους, μαζί με τις ταξικές δυνάμεις, κόντρα στο κλίμα ευφορίας και αναμονής που προσπαθεί να καλλιεργήσει η κυβέρνηση, με τη στήριξη και της συνδικαλιστικής πλειοψηφίας.


ΠΑΙΔΙΚΟΙ - ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ
Ευθύνη της κυβέρνησης οι ελλείψεις σε σύγχρονες και ασφαλείς υποδομές
  • Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή για τις προθεσμίες πιστοποίησης των παιδικών σταθμών στους δήμους και το ζήτημα της στέγης στην Προσχολική Αγωγή.
  • Απαιτούνται σχεδιασμός και κρατική χρηματοδότηση για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα, το οποίο μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε μείωση κατά 40% της δυναμικότητας των δημοτικών παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών.

ΣΕΛ.  17


ΗΠΑ
Απομακρύνουν στρατιωτικό υλικό από τη βάση του Ιντσιρλίκ

ΣΕΛ.  6
ΕΛΛΑΔΑ - ΠΓΔΜ
Επιταχύνονται παζάρια και διεργασίες

ΣΕΛ.  6
ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟ
Επεισόδιο σε επιχείρηση διάσωσης προσφύγων στη Χίο

ΣΕΛ.  16
ΣΤΟΙΧΕΙΑ «ΕΡΓΑΝΗΣ»
Στα ύψη η «ευελιξία», καθηλωμένοι οι μισθοί

ΣΕΛ.  9

Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ