Σελ. /24
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 15 Σεπτέμβρη 2017 - αριθ. φύλλου: 12826

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΑ ΣΤΗΝ ΕΒΖ
Δίκαιη ανάπτυξη για εργαζόμενους και τευτλοπαραγωγούς σ' ένα βάρβαρο σύστημα δεν μπορεί να υπάρξει

Στο εργοστάσιο στο Πλατύ Ημαθίας βρέθηκε χτες ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ


ΣΕΛ.  4
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΕΕ - ΔΝΤ
Ξανά στο στόχαστρο τα προνοιακά επιδόματα και οι παροχές αναπηρίας

Το έδαφος για νέα μέτρα στρώνουν και οι αποκλίσεις στον κρατικό προϋπολογισμό


ΣΕΛ.  3,    17

«Καθρέφτης» της ανάπτυξης που υπηρετεί το κεφάλαιο

Το υπέργηρο δεξαμενόπλοιο κυκλοφορούσε με απανωτές παρατάσεις του πιστοποιητικού αξιοπλοΐας από το υπουργείο Ναυτιλίας!

  • Τις εγκληματικές ευθύνες της κυβέρνησης, που κάνει τα πάντα για να υπηρετήσει τα συμφέροντα των εφοπλιστών, συνολικά την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων, αναδεικνύει το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ», που γέμισε με μαζούτ τον Σαρωνικό, προκαλώντας τεράστια περιβαλλοντική καταστροφή.
  • Δημήτρης Κουτσούμπας: «Το ναυάγιο στη Σαλαμίνα, με την τεράστια καταστροφή που προκάλεσε στο περιβάλλον και το λαό της Αττικής, είναι ο καθρέφτης της ανάπτυξής τους. Από τη μία, διαχρονικές κυβερνητικές κορόνες για τον Πειραιά, ως "πύλη εισόδου" και "παγκόσμιο κόμβο" και, από την άλλη, υπέργηρα πλοία - επιπλέοντα φέρετρα για τους εργαζόμενους, κατεστραμμένοι επαγγελματίες και ανυπαρξία στοιχειωδών κρατικών υποδομών για την προστασία της υγείας και του περιβάλλοντος. Η κυβέρνηση και οι εφοπλιστές έχουν εγκληματικές ευθύνες κι αυτό το έγκλημα δεν πρέπει να μείνει ατιμώρητο».

ΣΕΛ.  8   -   9

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
Ανάπτυξη βουτηγμένη στο ... μαζούτ

Ηταν θέμα χρόνου το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ» στη Σαλαμίνα και η τεράστια ρύπανση του Σαρωνικού να «αλεστούν» στο μύλο της αντιπαράθεσης ανάμεσα στην κυβέρνηση και τη ΝΔ, για το ποιος είναι «ικανότερος» διαχειριστής, προκειμένου να κρυφτεί το κύριο: Οτι το μαζούτ στις ακτές της Σαλαμίνας και του Πειραιά είναι ο καθρέφτης της ανάπτυξης για το κεφάλαιο, που υπηρετούν μαζί με τα άλλα αστικά κόμματα.

Η ανάπτυξη αυτή έχει για κριτήριο το καπιταλιστικό κέρδος. Στο βωμό του δε διστάζει να θυσιάσει το περιβάλλον, την υγεία του λαού, ακόμα και τη ζωή των εργαζομένων, όπως μαρτυράνε οι δύο ναυτεργάτες που είχαν απομείνει να φυλάνε το ναυαγισμένο πλοίο και γλίτωσαν την τελευταία στιγμή.

Η μυρωδιά του πετρελαίου που αναπνέουν αυτές τις μέρες οι κάτοικοι της Νότιας Αττικής και η αποκαρδιωτική εικόνα που αντικρίζουν στο παραλιακό μέτωπο, είναι η μπόχα και η μαυρίλα ενός συστήματος σάπιου, που στο όνομα της καπιταλιστικής κερδοφορίας καταστρέφει το περιβάλλον, συνθλίβει τα λαϊκά δικαιώματα και τις σύγχρονες ανάγκες.

Σε μια περιοχή με πυκνή διέλευση πλοίων, με διαφορετικά και επικίνδυνα πολλές φορές φορτία, όπως είναι η ευρύτερη περιοχή του λιμανιού του Πειραιά, δεν υπάρχει κανένα σχέδιο για τη διαχείριση ναυτικών ατυχημάτων, πόσο μάλλον για την αντιμετώπιση περιστατικών θαλάσσιας ρύπανσης. Η καθυστερημένη αντίδραση των αρμόδιων κρατικών αρχών μετά το ναυάγιο το επιβεβαιώνει.

Δεν πρέπει, επίσης, να περάσει απαρατήρητο ότι ο εφοδιασμός του δεξαμενόπλοιου έγινε στα ΕΛΠΕ, οι εγκαταστάσεις των οποίων βρίσκονται σε μια επιβαρυμένη από κάθε άποψη περιοχή, με άναρχη εγκατάσταση βιομηχανιών και άλλων επιχειρήσεων, με ανεξέλεγκτη ρύπανση του εδάφους και του αέρα, που κάνει ανυπόφορη τη ζωή των κατοίκων στη Δυτική Αττική.

Η ζοφερή αυτή κατάσταση προεκτείνεται και στη θάλασσα, με επίκεντρο τον εμπορευματικό σταθμό του Πειραιά και τα διαλυστήρια της ευρύτερης περιοχής. Εκεί όπου κινούνται χιλιάδες καράβια όλων των ηλικιών, τύπων και μεγεθών, με ναυτεργάτες που δουλεύουν σε άθλιες συνθήκες, με μειωμένες συνθέσεις και χαμηλούς μισθούς, με σαπάκια που ταξιδεύουν με αμφίβολα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας, από ιδιωτικούς νηογνώμονες, χωρίς σχέδιο αντιμετώπισης μεγάλης έκτασης ατυχημάτων από το κράτος.

Η επέκταση της δραστηριότητας στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων και η λειτουργία χιλιάδων επιχειρήσεων στο Θριάσιο, η απουσία οποιουδήποτε σχεδίου από την πλευρά του κράτους για την αποσυμφόρηση της περιοχής, προϊδεάζουν για μεγαλύτερη επιβάρυνση του περιβάλλοντος τα επόμενα χρόνια. Οπως προμηνύεται και παραπέρα επιδείνωση των εργασιακών σχέσεων, με τους νόμους που ψήφισαν οι προηγούμενες και η σημερινή κυβέρνηση.

Το ίδιο θα συμβεί και με την αντίστοιχη δραστηριότητα στη θάλασσα. Ηδη, τα δεδομένα που αφορούν στο τελευταίο «ατύχημα», χτυπούν καμπανάκι: Πρόκειται για πλοίο υπέργηρο, με μειωμένη σύνθεση στο πλήρωμα, με τους ναυτεργάτες να καταγγέλλουν άθλιες συνθήκες δουλειάς και διαβίωσης, ακόμα και μπαλώματα σε κρίσιμα σημεία του μηχανοστασίου. Σε αυτό το πλοίο, όπως αποκάλυψε χτες ο «902.gr», το υπουργείο Ναυτιλίας έδινε παρατάσεις στο πιστοποιητικό αξιοπλοΐας!

Να πώς «χτίζεται» λοιπόν η ανάκαμψη της οικονομίας! Αποδεικνύεται πως οι μηχανισμοί του υπουργείου Ναυτιλίας είναι «απίκο» όταν πρόκειται να ενεργήσουν για τα συμφέροντα των εφοπλιστών. Το ίδιο κάνουν και τώρα, κρύβοντας το μέγεθος της καταστροφής και τις τεράστιες ευθύνες της εταιρείας και της κυβέρνησης στην αντιμετώπισή της.

Απ' αυτήν τη σκοπιά, είναι πρόκληση να διαφημίζει η κυβέρνηση την «ετοιμότητά» της, όταν η ρύπανση είναι ανεξέλεγκτη και χιλιάδες μικροεπαγγελματίες και ψαράδες έχουν ήδη καταστραφεί. Το ίδιο ισχύει και για τη ΝΔ, που καταλογίζει στην κυβέρνηση «ανικανότητα» και «αδιαφορία», αθωώνοντας την πολιτική θωράκισης της κερδοφορίας του κεφαλαίου, την καπιταλιστική ανάπτυξη που μαζί υπηρετούν.


43ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΝΕ - «ΟΔΗΓΗΤΗ»
Με μαζική συμμετοχή άνοιξε η αυλαία στη Θεσσαλονίκη

Αύριο, Σάββατο, η ομιλία του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρη Κουτσούμπα

  • Με τη συμμετοχή χιλιάδων νέων και ανθρώπων του μόχθου, όλων των ηλικιών, ξεκίνησαν χτες, στο πρώην στρατόπεδο «Παύλου Μελά», οι εκδηλώσεις του 43ου Φεστιβάλ ΚΝΕ - «Οδηγητή» στη Θεσσαλονίκη.
  • Οι εκδηλώσεις θα κορυφωθούν αύριο, Σάββατο 16 Σεπτέμβρη, με τη μεγάλη πολιτική συγκέντρωση στις 9.30 μ.μ., με ομιλητή τον ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρη Κουτσούμπα.

ΣΕΛ.  11


ΕΡΓΑΤΙΚΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ
Νεκρός 33χρονος εργάτης στου Ρέντη

ΣΕΛ.  18
ΚΟ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Εγκαινιάστηκε η έκθεση για τον κομμουνιστή εικαστικό Γιώργο Φαρσακίδη

ΣΕΛ.  5

Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ