Σελ. /40
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 2 Αυγούστου 1998

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΠΓ ΤΗΣ ΚΕ ΤΟΥ ΚΚΕ
Στα χέρια της πλουτοκρατίας οδηγούν τα κρατικά μέσα συγκοινωνιών

Οι εργαζόμενοι δε θα νομιμοποιήσουν το ξεπούλημα των κρατικών μέσων συγκοινωνίας και την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων σ' αυτές τις επιχειρήσεις. Η πάλη για την αποτροπή τους συνδέεται με το στόχο για δημόσιο, ενιαίο φορέα συγκοινωνιών

Το νομοσχέδιο, για τις αστικές συγκοινωνίες οδηγεί στο ξεπούλημά τους, ενώ προδιαγράφει την ίδια τύχη, σε όλα τα κρατικά μέσα συγκοινωνίας, στο όνομα της "εξυγίανσής" τους από τα ελλείμματα. Αυτό τονίζει, ανάμεσα σε άλλα, το ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, σε μια αναλυτική και τεκμηριωμένη, όσο και επίκαιρη, ανακοίνωση - παρέμβαση, για τα κρατικά μέσα συγκοινωνίας, που την περίοδο αυτή βρίσκονται στο στόχαστρο της κυβερνητικής επιχείρησης "εκσυγχρονιστικής εξυγίανσης".

Τα ελλείμματα, υπογραμμίζει η ανακοίνωση, τα δημιούργησε η κυβερνητική πολιτική, που δεν επιδότησε, ως όφειλε, τις συγκοινωνίες από τον κρατικό προϋπολογισμό, αλλά υποχρέωσε τις επιχειρήσεις να καταφεύγουν στον δανεισμό, ακόμη και για στοιχειώδεις επενδύσεις, με τοκογλυφικά επιτόκια, στο όνομα του φθηνού εισιτηρίου.

Αποκαλυπτικά είναι και τα στοιχεία, που η ανακοίνωση φέρνει στη δημοσιότητα: Σαράντα πέντε δισ. δρχ. κόστισαν οι ιδιώτες (ΣΕΠ) στο δημόσιο την περίοδο διακυβέρνησης από τη ΝΔ (1990 - 1993), ενώ η επιδότηση της τότε ΕΑΣ δεν ξεπερνούσε τα 10 δισ. δρχ. το χρόνο.Οι ιδιώτες φέσωσαν επιπλέον τους οργανισμούς, με αγορές 600 λεωφορείων έναντι 52 εκατομμυρίων το καθένα, όταν τότε η ΕΛΒΟ τα κατασκεύαζε με 28 εκατομμύρια! Ο ΟΑΣ Θεσσαλονίκης, που ανήκει σε ιδιώτες, επιδοτείται από την κυβέρνηση με 20 δισεκατομμύρια δρχ. για τα 500 λεωφορεία που διαθέτει ενώ η κρατική ΕΘΕΛ, με 1.500 λεωφορεία, επιδοτείται με 16,5 δισ. δρχ.

Στοιχεία, τα οποία φανερώνουν, πως ιδιωτικοποιήσεις δε γίνονται εξαιτίας των ελλειμμάτων - που έτσι κι αλλιώς τα φορτώνουν στο λαό - αλλά για να ωφεληθεί το μονοπωλιακό κεφάλαιο. Οπως επισημαίνει το ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, "η ιδιωτικοποίηση των χερσαίων και εναέριων συγκοινωνιών σημαίνει πως απομακρύνεται περισσότερο ο στόχος για συγκοινωνιακά μέσα ποιότητας, ασφαλή, άνετα, φθηνά, στην υπηρεσία του λαού. Παράλληλα θα αυξηθεί η εκμετάλλευση του προσωπικού των συγκοινωνιών και η εντατικοποίηση των συνθηκών δουλιάς του". Υπογραμμίζει δε ότι η πάλη για την αποτροπή της ιδιωτικοποίησης των μέσων μαζικής μεταφοράς συνδέεται με τον στόχο της δημιουργίας δημόσιου ενιαίου φορέα,στόχος ρεαλιστικός αν ενταχθεί στον γενικότερο κοινωνικοπολιτικό αγώνα εναντίον του προγράμματος αναδιαρθρώσεων, που προωθούν η κυβέρνηση και η πλουτοκρατία της χώρας, στα πλαίσια της ΟΝΕ.


ΣΕΛ.  20   -   21

ΓΣΕΕ
Ο "Δούρειος Ιππος" της αντιασφαλιστικής κυβερνητικής επίθεσης

Τα κατώτερα όρια συντάξεων και οι συντάξεις θανάτου, όπως και τα αποθεματικά των ασφαλιστικών οργανισμών, μπήκαν πλέον και επίσημα στο στόχαστρο της κυβέρνησης, στα πλαίσια του νομοσχεδίου για το "μικρό πακέτο" του ασφαλιστικού, παρά τις αλλεπάλληλες κινητοποιήσεις των συνταξιούχων και εργαζομένων (η φωτό από πορεία του περασμένου Μάρτη). Και ενώ η κυβέρνηση οδεύει ολοφάνερα στην κατεδάφιση της κοινωνικής ασφάλισης, η πλειοψηφία της ΓΣΕΕ εμφάνισε πριν λίγες μέρες ένα κείμενο θέσεων, το οποίο διευκολύνει τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς και ανατρέπει τις αρχές και τη φιλοσοφία του πορίσματος της Επιστημονικής Επιτροπής της Συνομοσπονδίας του 1992. Το θέμα αυτό αναπτύσσει σήμερα στο "Ρ" ο Χρήστος Ρουπακιώτης,πρώην υποδιοικητής του ΙΚΑ και μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής.


ΣΕΛ.  11   -   12


Κυπριακό
Δυο ιστορίες με πολλές ομοιότητες

Πριν 34 χρόνια η τότε κυπριακή ηγεσία εκδήλωσε την πρόθεσή της να αγοράσει τους σοβιετικούς πυραύλους "ΣΑΜ", με συνέπεια να δεχτεί τις αφόρητες πιέσεις των ιμπεριαλιστών. Τελικά, οι πύραυλοι εκείνοι δεν έφθασαν ποτέ στην Κύπρο. Τι θα γίνει με τους "S - 300";


ΣΕΛ.  6   -   7
ΣΟΦΤΕΞ
Σε πορεία διάλυσης

Εικόνα διάλυσης παρουσιάζει η μεγαλύτερη χαρτοποιία της χώρας και η μόνη καθετοποιημένη επιχείρηση στον κλάδο, ως συνέπεια των ανάλογων κυβερνητικών πολιτικών και χειρισμών της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, από το 1990 και μέχρι σήμερα ΣΕΛΙΔΑ 10

Οι εκλογές του "Καποδίστρια"

Ο νόμος για τις αναγκαστικές συνενώσεις κοινοτήτων φέρνει αλλαγές και στην εκλογική διαδικασία. Ο "Ρ" σε συνεργασία με το τμήμα Αυτοδιοίκησης και Περιβάλλοντος της ΚΕ του ΚΚΕ παρουσιάζει ορισμένες νομικοτεχνικές οδηγίες χρήσιμες για την ελαχιστοποίηση των προβλημάτων από τη νέα εκλογική διαδικασία


ΣΕΛ.  14   -   15
Αντεργατικό νομοσχέδιο
Επεκτείνονται οι αντιδράσεις

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας για το αντεργατικό νομοσχέδιο πραγματοποιεί την Τετάρτη, 5 Αυγούστου, στις 7μμ, στην πλατεία Κάνιγγος η Συντονιστική Επιτροπή Σωματείων Αθήνας, ενώ ανάλογες συγκεντρώσεις πραγματοποιούν την Πέμπτη, η Συντονιστική Επιτροπή Σωματείων Θεσσαλονίκης και η Συντονιστική Επιτροπή Σωματείων και Συνδικαλιστών Βόλου


ΣΕΛ.  3
53 χρόνια
Το ολοκαύτωμα της Χιροσίμα

Εκδήλωση μνήμης και αγώνα, με αφορμή τη μαύρη επέτειο από τη ρίψη των ατομικών βομβών στη Χιροσίμα και το Ναγκασάκι, διοργανώνει η ΕΕΔΥΕ, την Πέμπτη 6 Αυγούστου, στις 7.45 μμ στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης


ΣΕΛ.  3
Εθνικό Κτηματολόγιο
Το τινάζειστον αέραη κυβέρνηση

Με τέσσερις κινήσεις έχει φροντίσει να κάνει... ματ σε βάρος του Εθνικού Κτηματολογίου, η κυβερνητική πολιτική, μετατρέποντάς το από "το μεγαλύτερο από τα μεγάλα έργα", όπως το χαρακτήριζε, σε "νεκρό γράμμα"


ΣΕΛ.  28

Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ