Τρίτη 7 Φλεβάρη 2017
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΠΕΜΕΝ - «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» - ΠΕΕΜΑΓΕΝ - ΠΕΣ/ΝΑΤ

Καλούν σε κινητοποίηση την Πέμπτη στο ΝΑΤ

Αιχμή τα ασφαλιστικά δικαιώματα των ναυτεργατών. Προετοιμάζουν παράλληλα το συλλαλητήριο στις 21 Φλεβάρη στην Ομόνοια

Παράσταση διαμαρτυρίας στο ΝΑΤ στις 10 π.μ. για τα ασφαλιστικά δικαιώματα των ναυτεργατών, οργανώνουν την Πέμπτη τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ και ΠΕΣ/ΝΑΤ, με αφορμή και την απόφαση του Πρωτοδικείου Πειραιά, το οποίο έκανε αποδεκτή την προσφυγή τριών ναυτεργατών ενάντια στο νόμο 4093/2012, με τον οποίο περικόπηκαν η κύρια και η επικουρική τους σύνταξη, όπως και τα δώρα Χριστουγέννων Πάσχα και το επίδομα άδειας.

Ανάμεσα στα αιτήματα της μεθαυριανής κινητοποίησης είναι να εφαρμοστεί για όλους τους συνταξιούχους ναυτεργάτες η δικαστική απόφαση. Πριν από τη διαμαρτυρία, θα γίνει σύσκεψη στις 9.30 π.μ. στα γραφεία της ΠΕΜΕΝ.

Η κινητοποίηση της Πέμπτης είναι, παράλληλα, ενταγμένη στην προετοιμασία για το συλλαλητήριο που οργανώνουν Συνδικάτα και Επιτροπές Αγώνα της Αττικής που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ στις 21 Φλεβάρη στην Ομόνοια. Οπως τονίζουν τα ναυτεργατικά σωματεία, η κλιμάκωση του αγώνα για τους ναυτεργάτες, με παρακαταθήκη την πολυήμερη απεργία του Δεκέμβρη, είναι μονόδρομος, προκειμένου να δώσουν την κατάλληλη απάντηση στην ολομέτωπη επίθεση κυβέρνησης και εφοπλιστών που είναι σε πλήρη εξέλιξη.

Είναι ενδεικτικές οι τελευταίες δηλώσεις του υπουργού και των εφοπλιστών για τα όσα προετοιμάζονται σε βάρος των εναπομεινάντων ναυτεργατικών δικαιωμάτων, με το δρόμο βέβαια να στρώνουν και οι δυνάμεις του συμβιβασμού ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ και οι παρατάξεις του ΣΥΡΙΖΑ και της ΛΑΕ στη διοίκηση της ΠΝΟ.

Χαρακτηριστικά, ο υπουργός Ναυτιλίας, Π. Κουρουμπλής, δείχνοντας την απόφαση της κυβέρνησης να ικανοποιήσει τις αξιώσεις του εφοπλιστικού κεφαλαίου για ακόμα φτηνότερους ναυτεργάτες στα καράβια, με στόχο την παραπέρα αύξηση της κερδοφορίας τους, έχει ήδη κάνει σαφές σε δηλώσεις του την προηγούμενη βδομάδα στη Ναυτιλιακή Λέσχη ότι «η ελληνική ναυτιλία (δηλαδή οι εφοπλιστές) θα έχει την υψηλότερη δυνατή στήριξη» και πως γι' αυτό είναι διατεθειμένος «να υπερβεί ακόμα και ιδεολογικές αγκυλώσεις που τυχόν εκδηλωθούν».

Για την εφαρμογή των ΣΣΕ είπε ότι «θα βρεθεί χρυσή τομή», υπονοώντας την προώθηση ατομικών συμβάσεων, ενώ επιχείρημά του ήταν ότι με την εξασφάλιση της ανταγωνιστικότητας θα μπορέσει «η Ελλάδα να διεκδικήσει το μεγαλύτερο δυνατό μερίδιο από τις 150.000 θέσεις στελεχών που θα χρειαστεί η παγκόσμια ναυτιλία».

Στο ίδιο μήκος κύματος, ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θ. Βενιάμης με χτεσινές του δηλώσεις επανέλαβε προκλητικά ότι «μετά τη δεκαετία του '80 και τα συνεχή συνδικαλιστικά αιτήματα, το μισθολογικό κόστος δεν είναι ανταγωνιστικό» και πως «η ΠΝΟ εκπροσωπεί και τη Διεθνή Ενωση Ναυτικών και ξέρει ποια μισθολόγια επικρατούν», δηλαδή τα μισθολόγια των 800 και 1.000 δολαρίων.

Πιο συγκεκριμένος ήταν ο εφοπλιστής Τσάκος, ο οποίος σε δηλώσεις του ανέφερε ότι «συζητάμε με την ΠΝΟ για να νομοθετήσουμε και να μπορούμε να παίρνουμε Ελληνες στα πλοία μας, ακόμη κι αν δεν έχουν ανάλογες σπουδές. Θα μείνουν δυο χρόνια με μισθό κάτω των 1.000 ευρώ και μετά να προσληφθούν σε οργανική θέση ναύτου με πρώτο μισθό τα 1.400 ευρώ»(!) και «αν θέλουμε Ελληνες ναυτικούς στη ναυτιλία μας, θα πρέπει να τους χειριστούμε όπως τους χειρίζονται οι ανταγωνιστές μας». Δηλαδή, ναυτεργάτες σε καθεστώς «μαύρης» ανασφάλιστης εργασίας, χωρίς κανένα εργασιακό δικαίωμα.