Πέμπτη 27 Ιούλη 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ
Φιέστες εγκαινίων και διόδια - «φωτιά»

Ο λαός θα «χρυσοπληρώσει» για μια ακόμα φορά για τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων
Ο λαός θα «χρυσοπληρώσει» για μια ακόμα φορά για τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων
Το ίδιο «έργο» σε επανάληψη παίχτηκε ξανά χτες από τον υπουργό Υποδομών Χρ. Σπίρτζη, κατά τη διάρκεια της επίσημης τελετής παράδοσης στην κυκλοφορία ενός ακόμη τμήματος της Ιονίας Οδού, συνολικού μήκους 27 χιλιομέτρων.

Ο Χρ. Σπίρτζης δεν παρέλειψε, όπως και στις ομιλίες του στα προηγούμενα εγκαίνια δρόμων, να πει ότι «τα έργα ανήκουν μόνο στον ελληνικό λαό», με τον... ιδιοκτήτη τους να πληρώνει χρυσάφι για τη χρήση τους, ενώ αναφέρθηκε και στην περιβόητη «επαναδιαπραγμάτευση» που έκανε η κυβέρνηση για το ύψος των αποζημιώσεων που απαιτούσαν οι παραχωρησιούχοι για την επανεκκίνηση, επαναλαμβάνοντας τον ισχυρισμό περί «εξοικονόμησης» 764 εκατ. ευρώ, και κρύβοντας ότι τελικά για την επανεκκίνηση των έργων στους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους οι παραχωρησιούχοι έλαβαν επιπλέον 460 εκατ. ευρώ παραπάνω από τα αρχικά συμφωνηθέντα τιμήματα.

Ειδικά για την Ιόνια Οδό, πρόκειται για έργο που θα εκμεταλλεύεται για 30 χρόνια η εταιρεία παραχώρησης «Νέα Οδός» (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), το συνολικό κόστος του ξεπέρασε το 1,2 δισ. ευρώ και από αυτά περίπου 200 εκατ. φαίνεται να είναι τα ίδια κεφάλαια που κατέβαλε η εταιρεία. Το υπόλοιπο ποσό καλύφθηκε από την απευθείας συμμετοχή του Δημοσίου, ύψους 330 εκατ. ευρώ, δάνεια με εγγύηση του Δημοσίου και έσοδα από τα διόδια για το διάστημα 2008 - 2015...

Σε ό,τι αφορά το τμήμα του αυτοκινητοδρόμου που τέθηκε χτες σε λειτουργία, αυτό συνδέει την Αμφιλοχία με την Αρτα, παρακάμπτοντας το επικίνδυνο τμήμα της περιοχής Μενιδίου, μειώνοντας στο μισό τη χρονική απόσταση, που από 40 λεπτά μειώνεται στα 20. Το ταξίδι Αντίρριο - Ιωάννινα θα διαρκεί 1 ώρα και 40 λεπτά, ενώ από την Αθήνα έως τα Ιωάννινα, με μια μέση ταχύτητα 120 χιλιομέτρων την ώρα, υπολογίζεται σε 3 ώρες και 30 λεπτά.

Φυσικά οι ταξιδιώτες θα το πληρώνουν - για πολλοστή φορά - «χρυσάφι», καθώς η διαδρομή από Αθήνα μέχρι Ρίο κοστίζει 11,50 ευρώ, τα διόδια στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου είναι 13,30 ευρώ και από το Αντίρριο έως τα Ιωάννινα τα διόδια, όταν θα ξεκινήσει η λειτουργία των σταθμών, θα κοστίζουν 12,45 ευρώ. Συνολικά, ο οδηγός ΙΧ για την απόσταση Αθήνα - Ιωάννινα, μόνο για τα διόδια, θα πληρώνει 37,25 ευρώ.

Τέλος, να σημειώσουμε ότι τα οριστικά εγκαίνια του έργου θα γίνουν στις αρχές του Σεπτέμβρη στα Ιωάννινα από τον Αλ. Τσίπρα, όπως προανήγγειλε χτες ο υπουργός Υποδομών.


Κορυφή σελίδας

Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org