Τρίτη 18 Ιούλη 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
«Οχημα» ιδιωτικοποίησης, μακριά από τις λαϊκές ανάγκες

Η ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών, που στην περίπτωση των μεταφορών σημαίνει ασφαλείς συγκοινωνίες, φτηνές για τα λαϊκά στρώματα με πλήρη μισθολογικά και εργασιακά δικαιώματα για τους εργαζόμενους σε αυτές, είναι το βασικό κριτήριο βάσει του οποίου τοποθετείται συνολικά το ΚΚΕ για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Το παραπάνω τόνισε ο Σάκης Βαρδαλής, κατά τη χτεσινή τοποθέτησή του στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής όπου συζητήθηκε το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο για Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης, του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ξεκαθαρίζοντας ότι επί της αρχής το ΚΚΕ θα καταψηφίσει το συγκεκριμένο νομοσχέδιο.

Το κυβερνητικό σχέδιο, με «πάτημα» την κατάσταση του ΟΑΣΘ και με κεντρικό άξονα την πολιτική «απελευθέρωσης» των συγκοινωνιών της ΕΕ, προβλέπει την ιδιωτικοοικονομική λειτουργία του νέου φορέα, ως ΑΕ, που πέρα από το σάρωμα των εργατικών δικαιωμάτων που θα επιφέρει, ταυτόχρονα αποτελεί «πρόβα» και οδηγό ώστε το κράτος, με διάφορες μορφές και σχήματα, να απεμπολεί την υποχρέωσή του να παρέχει σύγχρονες και ασφαλείς μεταφορές.

Ξεκινώντας την τοποθέτησή του, ο Σ. Βαρδαλής αναφέρθηκε στην τραγική κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, λέγοντας χαρακτηριστικά πως «ο "υπαρκτός καπιταλισμός", που όλοι σας υπηρετείτε, έχει αφήσει τη Θεσσαλονίκη με ένα μόνο, κι αυτό λειψό, μεταφορικό μέσο», παραθέτοντας τις σοβαρές ελλείψεις του ΟΑΣΘ και τις αρνητικές συνέπειες που προκαλούν στην εξυπηρέτηση των λαϊκών στρωμάτων της πόλης.

Απαντώντας στην κυβερνητική επιχειρηματολογία ότι δήθεν το νέο σχέδιο νόμου που φέρνει θα αλλάξει αυτήν την απαράδεκτη κατάσταση και θα αντικαταστήσει το ιδιωτικό μονοπώλιο, σημείωσε ότι αυτό που πραγματικά κάνει, είναι να αντικαθιστά τον ιδιωτικό - μετοχικό ΟΑΣΘ, με δυο κατ' όνομα κρατικές εταιρείες, αφού πρόκειται για Ανώνυμες Εταιρείες «που θα λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και θα υπάγονται στις διατάξεις περί ΔΕΚΟ, με ό,τι αυτό σημαίνει», υπενθυμίζοντας και την πείρα της Αθήνας, εκεί που ο «δημόσιος φορέας» μείωσε τους μισθούς των εργαζομένων κατά 40% περίπου και οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΑ είδαν τις συνθήκες εργασίας να χειροτερεύουν, με την εντατικοποίηση να χτυπά «κόκκινο». Την ίδια στιγμή, «ο "δημόσιος φορέας" είναι που δεν προσλαμβάνει οδηγούς, τεχνίτες, που διέλυσε τις αστικές συγκοινωνίες».

Ο Σ. Βαρδαλής υπογράμμισε ότι με την ολοκλήρωση του κυβερνητικού σχεδιασμού για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης θα υπάρξουν μεγάλες μειώσεις στους μισθούς των εργαζομένων του ΟΑΣΘ, αφού η ένταξή τους στο ενιαίο μισθολόγιο των εργαζομένων «θα επιφέρει μειώσεις μισθών, άμεσα, από 15 έως και 50%». Συμπλήρωσε ότι στην πράξη έχει αποδειχτεί ότι «τόσο ο ιδιωτικός τομέας (ΟΑΣΘ), όσο και ο κρατικός (ΟΑΣΑ), απέτυχαν να εξυπηρετήσουν την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών για φτηνές και ασφαλείς αστικές συγκοινωνίες», καθώς «η λογική της λειτουργίας παραμένει και στις δυο περιπτώσεις στη βάση του κόστους οφέλους, μια βάση που είναι ασυμβίβαστη με τις ανάγκες των εργαζομένων του κλάδου και συνολικά του λαού».

Πρόσθεσε πως «η ουσία του νομοσχεδίου είναι να καθαριστεί ο ΟΑΣΘ από τα χρέη και τα δικαιώματα των εργαζομένων και σε επόμενη φάση, με την εφαρμογή της ευρωπαϊκής Οδηγίας, να δοθεί "πακέτο" σε άλλο επενδυτή». Μέσω του νομοσχεδίου συνέχισε, προωθείται σε επόμενη φάση η ιδιωτικοποίηση του συγκοινωνιακού έργου, ενώ θα επιδεινωθούν οι εργασιακές σχέσεις για τους εργαζόμενους και σε μια πορεία θα υπάρξει και αύξηση του εισιτηρίου.

Καταλήγοντας ο βουλευτής του Κόμματος ανέφερε ότι «σήμερα είναι κάτι παραπάνω από αναγκαίο, να αναπτυχθεί και να μαζικοποιηθεί η πάλη των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες, αλλά και ευρύτερα των λαϊκών στρωμάτων, για συγκοινωνίες φτηνές και ασφαλείς», διεκδικώντας μείωση της τιμής του εισιτηρίου κατά 50% με δωρεάν μετακίνηση σε ώρες αιχμής, δωρεάν μετακίνηση όλη τη μέρα για ανέργους, φοιτητές, σπουδαστές, μαθητές, ΑμεΑ, χαμηλοσυνταξιούχους, προσλήψεις προσωπικού με πλήρη δικαιώματα, να μην υπάρξει μείωση μισθού σε κανέναν εργαζόμενο, να πυκνώσουν τα δρομολόγια από και προς τις λαϊκές συνοικίες, να φύγουν οι εργολάβοι από την αστική συγκοινωνία.

«Αυτή η πάλη για τη λύση των άμεσων προβλημάτων θα πρέπει να συνδυαστεί με την πάλη ενάντια στους επιχειρηματικούς ομίλους, το σύστημά τους, για να μπορέσει ο λαός να δει άσπρη μέρα, διεκδικώντας τον πλούτο που παράγει. Η μόνη λύση για το λαό είναι ένας ενιαίος κρατικός φορέας Μέσων Μαζικής Μεταφοράς που θα είναι ενταγμένος σε ένα σχέδιο, κρατικό, επιστημονικό, πανεθνικό», κατέληξε ο βουλευτής του Κόμματος.


Κορυφή σελίδας

Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org