Παρασκευή 17 Φλεβάρη 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΑΥΠΗΓΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ
«Στον αέρα» υποδομές και εργαζόμενοι

Η σημερινή κατάσταση στα ναυπηγεία αντανακλά τη χρεοκοπία του καπιταλιστικού δρόμου ανάπτυξης, σημείωσε ο Θ. Παφίλης, στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής

Τμήμα των Ναυπηγείων Σύρου
Τμήμα των Ναυπηγείων Σύρου
Τη χρεοκοπία του καπιταλιστικού δρόμου ανάπτυξης αναδεικνύει με τον πιο ανάγλυφο τρόπο η πορεία της Ναυπηγικής Βιομηχανίας της Ελλάδας, επισήμανε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Θανάσης Παφίλης, μιλώντας χτες στην Επιτροπή Εθνικής Αμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής, η οποία συνεδρίασε με αντικείμενο την πορεία των ναυπηγείων της χώρας.

Η σχετική ενημέρωση έγινε από τον αναπληρωτή υπουργό Εθνικής Αμυνας, Δ. Βίτσα, και τον υφυπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης Στ. Πιτσιόρλα, ενώ είχαν κληθεί και αντιπροσωπείες από τις διοικήσεις των σωματείων στα ναυπηγεία.

Συνοπτικά, αυτή τη στιγμή όλα τα ναυπηγεία βρίσκονται «στον αέρα». Μέχρι τον Απρίλη, θα έχουν ολοκληρωθεί τα προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού και από εκεί και πέρα η τύχη τους αγνοείται. Από την πλευρά τους, οι ιδιοκτήτες, δηλαδή η κοινοπραξία των γερμανοαραβικών μονοπωλίων (Thyssen Krupp και ADM) στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, ο όμιλος Ταβουλάρη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας και Νεωρίου Σύρου, έχουν τσεπώσει δισεκατομμύρια ζεστό χρήμα από τα προγράμματα του ΠΝ και έχουν αφήσει τους εργαζόμενους απλήρωτους.

Εδώ και δύο χρόνια, οι εργαζόμενοι των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και Ελευσίνας παίρνουν το 65% περίπου του μισθού τους και αυτό πληρωμένο από το ΠΝ. Ειδικά οι ιδιοκτήτες των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά δεν έχουν πληρώσει ούτε ένα φράγκο σε μισθούς από το 2012! Δηλαδή οι εργαζόμενοι, μέχρι που ανέλαβε το ΠΝ, ήταν απλήρωτοι!

Από την πλευρά των υπουργών, ειπώθηκε ότι για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά εξετάζεται η περίπτωση να τεθούν σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης εν λειτουργία και να βρεθούν «αξιόπιστοι στρατηγικοί επενδυτές».

«Η όλη κατάσταση συνδέεται με τη χρεοκοπία ενός δρόμου ανάπτυξης, είτε θέλει να το παραδεχτεί κανείς είτε όχι, και αυτός λέγεται καπιταλιστικός δρόμος ανάπτυξης», τόνισε ο Θ. Παφίλης και συνέχισε: «Πώς δημιουργήθηκαν τα ναυπηγεία στην Ελλάδα; Με κεφάλαιο από την ιδιωτική πρωτοβουλία, που κυμαινόταν από 10% έως 15%. Ολα τα υπόλοιπα ήταν χρήματα του ελληνικού λαού, είτε με σκανδαλώδη δάνεια, είτε με σκανδαλώδεις επιδοτήσεις.

Οταν έφτασαν σε κάποιο επίπεδο και τα χρεοκόπησαν, ήρθε το κράτος να τα κρατικοποιήσει, για να πληρώσει ο ελληνικός λαός τα σπασμένα και τα χρέη και μετά να ακολουθηθεί ο κλασικός δρόμος, δηλαδή, η "μαγική συνταγή" της ιδιωτικοποίησης. Το ίδιο συνέβη και σε μια σειρά από κλάδους της οικονομίας.

Ο δεύτερος σημαντικός παράγοντας ήταν η ένταξη της Ελλάδας στην ΕΕ, όπου επιδείνωσε τη θέση εξαιτίας γενικότερων σχεδιασμών βασικών κλάδων της οικονομίας, μεταξύ των οποίων και κλάδοι που η Ελλάδα έχει "συγκριτικά πλεονεκτήματα", όπως είναι ο κλάδος των ναυπηγείων.

Εδώ, αποδεικνύεται και τι ρόλο παίζει η ΕΕ και τι ρόλο έπαιξε συνολικά στη χώρα μας. Δεν ήταν ο παράδεισος και όλα αυτά που έταξαν όλα τα κόμματα, πλην του ΚΚΕ, αλλά το ακριβώς αντίθετο. Στήριξαν και μάλιστα με σκληρό τρόπο - και αυτό ήταν πολύ φυσιολογικό - τα συμφέροντα των ευρωπαϊκών μονοπωλίων.

Επομένως, οι εργαζόμενοι έχουν τεράστια εμπειρία που χρειάζεται να την αξιοποιήσουν. Αντιλαμβανόμαστε την πίεση για να έχουν ένα μεροκάματο, ωστόσο πάλι αιχμάλωτοι θα είναι στην ίδια κατάσταση. Εμείς, φυσικά, υποστηρίζουμε τα αιτήματά τους, δηλαδή να πληρωθούν όσα τους χρωστάνε. Θα πληρώσει κανένας επιτέλους, είτε λέγεται κύριος τάδε, είτε κύριος δείνα; Εδώ έχουμε πάμπλουτους επιχειρηματίες με αμύθητες περιουσίες και φτωχές επιχειρήσεις. Θα στριμώξετε κανέναν απ' όλους αυτούς ή θα βρείτε κανέναν άλλο για να ξανακάνει τα ίδια;

Εμείς, λοιπόν, στηρίζουμε τα αιτήματα των εργαζομένων και λέμε καθαρά ότι η λύση δεν μπορεί να υπάρξει σήμερα σε όφελός τους. Χρειάζεται άλλος δρόμος ανάπτυξης και για να υπάρξει άλλος δρόμος ανάπτυξης, χρειάζεται ανατροπή της τάξης που βρίσκεται στην εξουσία, γιατί αυτή είναι που τα κάνει όλα αυτά. Αυτός ο δρόμος ανάπτυξης είναι που χρεοκοπεί τους εργαζόμενους και έχει πέντε ανθρώπους στον κόσμο να έχουν το μισό ΑΕΠ της Γης. Το 1% στην Ελλάδα να έχει το 60% του ΑΕΠ της Ελλάδας.

Προς αυτή την κατεύθυνση εμείς καλούμε τους εργαζόμενους να συσπειρωθούν και, φυσικά, να κλιμακώσουν τον αγώνα τους για τα άμεσα αιτήματα, τα οποία μας ενδιαφέρουν, τα υποστηρίζουμε και είμαστε κοντά τους, παρά τις διαφωνίες που έχουμε με πλειοψηφίες στις διοικήσεις των σωματείων, για αυτά που νομίζουν ότι θα φέρουν λύση στα ναυπηγεία».


Κορυφή σελίδας

Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org