Κυριακή 12 Σεπτέμβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εκατοντάδες μεγάλες και μικρές επιχειρήσεις παράγουν γαλακτοκομικά προϊόντα στην Ελλάδα, αλλά ελάχιστες από αυτές πωλούν τα προϊόντα τους σε όλη τη χώρα. Μόλις 10-12 επιχειρήσεις ελέγχουν το 90% των πωλήσεων και του τζίρου, που υπολογίζεται στα 2,2-2,3 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση, ενώ οι υπόλοιπες, πολύ μικρές στην πλειοψηφία τους, καλύπτουν ένα μέρος από τις τοπικές αγορές στις περιοχές που βρίσκονται και μοιράζονται το 10% της συνολικής αγοράς. Μερικές από τις μεγαλύτερες ή και πιο γνωστές εταιρίες - κάποιες από τις οποίες συνδέονται μεταξύ τους - είναι οι ΔΕΛΤΑ, ΦΑΓΕ, ΝΟΥΝΟΥ («Friesland Hellas»), ΜΕΒΓΑΛ, ΑΓΝΟ, ΚΡΙ-ΚΡΙ, ΕΒΡΟΦΑΡΜΑ, ΚΟΛΙΟΣ, ΔΩΔΩΝΗ, ΤΥΡΑΣ, ΟΛΥΜΠΟΣ, ΝΕΟΓΑΛ. Οι πολύ μεγάλες...
1041 λέξεις, σελ.: 14

ICON

Το «βαλς των ελεφάντων» χορεύουν οι μεγάλες βιομηχανίες τροφίμων, καλλυντικών, χαρτικών και άλλων ειδών λαϊκής κατανάλωσης με τις μεγάλες αλυσίδες λιανικού εμπορίου και κυρίως τα σούπερ μάρκετ. Μόνο που ανάμεσα στα «πόδια» τους βρίσκονται οι μικρές επιχειρήσεις παραγωγής και πώλησης και οι καταναλωτές. Οι τελευταίοι φαίνεται να επωφελούνται περιστασιακά από τις παρενέργειες του ανταγωνισμού, τις πωλήσεις με προσφορές, εκπτώσεις ή με ιδιαίτερα χαμηλές τιμές που χαρακτηρίζουν τα λεγόμενα προϊόντα «ιδιωτικής ετικέτας». Ωστόσο, όλες οι «διευκολύνσεις» προς τους καταναλωτές γίνονται έτσι κι αλλιώς μέσα σε ένα περιβάλλον υψηλών τιμών και χαμηλών αποδοχών. Και στόχος δεν είναι η δική τους...
1081 λέξεις, σελ.: 15



Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org