ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 22 Σεπτέμβρη 2006
Σελ. /28
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΑΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Οι εκπαιδευτικοί να συνεχίσουν ανυπότακτα

Κάλεσμα στους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης να συνεχίσουν τον αγώνα με νέα πενθήμερη απεργία απευθύνει το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, μπροστά στις γενικές συνελεύσεις των Συλλόγων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που πραγματοποιούνται σήμερα και συζητούν για την πορεία των κινητοποιήσεων. Η τελική απόφαση για την πορεία των κινητοποιήσεων θα ληφθεί αύριο στην ολομέλεια προέδρων των Συλλόγων.

«Στην κρίσιμη φάση που σήμερα βρισκόμαστε δεν επιτρέπεται σε καμία περίπτωση να αφήσουμε στη μέση τον αγώνα που με τόση ορμή και δυναμισμό ξεκινήσαμε, παρά τις επιθέσεις που αυτός δέχεται και τις θυσίες που απαιτεί», τονίζει το ΠΑΜΕ και σημειώνει: «Μπορούμε και πρέπει να νικήσουμε, να αποσπάσουμε κατακτήσεις. Βασικός όμως όρος της επιτυχίας του αγώνα μας δεν είναι μόνο η συνέχιση της απεργίας, αλλά και η ανάδειξη πλαισίου πάλης που θα συγκρούεται με την ουσία της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής και θα συμβάλλει στη στήριξη και τη συμπαράταξη ευρύτερων λαϊκών στρωμάτων γύρω από αυτό».

Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών επισημαίνει τις ευθύνες της πλειοψηφίας στο συνέδριο της ΔΟΕ (ΠΑΣΚ, «Παρεμβάσεις» και «Αυτόνομη Παρέμβαση») για το πλαίσιο που διαμόρφωσαν και που «παρά την "επαναστατική" φρασεολογία του στην ουσία αποτελεί πρόταση για μια βελτιωμένη διαχείριση και πιο ανώδυνη προώθηση της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, που σχεδιάστηκε από τους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς (ΕΕ, ΟΟΣΑ) και εφαρμόζεται διαδοχικά από τις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ». «Η πλειοψηφία του ΔΣ της ΔΟΕ δε θέλει και δεν μπορεί να οδηγήσει σε νικηφόρο αποτέλεσμα τον αγώνα μας», αναφέρει το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών. «Μετά από 5 μέρες απεργίας αρνείται να αποτιμήσει το αποτέλεσμα του αγώνα και να πάρει ευθύνη κατεβάζοντας εισήγηση στις ΓΣ για τη συνέχισή του».

Καταλήγοντας, το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών τονίζει ότι «με ευθύνη, αυταπάρνηση και αισιοδοξία θα δώσουμε τη μάχη για να γίνει η Παιδεία υπόθεση της εργατικής τάξης και ολόκληρου του λαού και να συγκροτηθεί το πρόπλασμα του παλλαϊκού μετώπου για την Παιδεία».

Μπροστά στις σημερινές γενικές συνελεύσεις, το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών προτείνει, σε περίπτωση που καμία από τις απεργιακές προτάσεις δε συγκεντρώνει την απόλυτη πλειοψηφία της συνέλευσης, να δίνεται εξουσιοδότηση στον πρόεδρο για να ψηφίσει στη Συνέλευση των Προέδρων την πλειοψηφούσα απεργιακή πρόταση.

Προσηλωμένη στην πολιτική της η κυβέρνηση

Στις κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών αναφέρθηκε χτες σε δηλώσεις της μετά τη συνάντηση με τον πρωθυπουργό η υπουργός Παιδείας Μ. Γιαννάκου. Οπως είπε, ανάμεσα σε άλλα, «ένα πλήθος θεσμικών αιτημάτων της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας έχει ικανοποιηθεί», απαριθμώντας κάποιες παρεμβάσεις σε ζητήματα διορισμού, που όμως δεν αλλάζουν την πραγματικότητα των ελαστικών εργασιακών σχέσεων και ελλείψεων στην εκπαίδευση. Εκανε δε λόγο και για «μια σειρά άλλων αιτημάτων που δε συνάδουν με την ποιότητα της εκπαίδευσης. Δηλαδή το όχι στην αξιολόγηση, λιγότερος χρόνος εργασίας κλπ.», όπως είπε, επιχειρώντας να διαστρεβλώσει τα αιτήματα.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Δηλώνουν περηφάνια για τα χάλια της ειδικής αγωγής!

Παράσταση διαμαρτυρίας χτες στο υπουργείο Παιδείας

Υπερήφανος (!) για το έργο της ΝΔ στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση δήλωσε ο υφυπουργός Παιδείας Γ. Καλός σε συνάντηση που είχε χτες με αντιπροσωπεία ανάπηρων μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, οι οποίοι διαδήλωσαν έξω από το υπουργείο Παιδείας καταγγέλλοντας την άθλια κατάσταση που επικρατεί στο χώρο, με ευθύνη των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Και αυτά, ενώ οι διαδηλωτές παρουσίασαν στοιχεία που αποδεικνύουν ότι 180.000 παιδιά με ειδικές ανάγκες είναι εκτός εκπαίδευσης, ότι τα ελάχιστα ειδικά σχολεία και εργαστήρια υπολειτουργούν και για κάποια από αυτά χρυσοπληρώνουν οι γονείς, ότι τα κενά μόνο σε Αθήνα και Πειραιά στον κλάδο των ειδικών εκπαιδευτικών ξεπερνούν τις 200 θέσεις.

Οι διαδηλωτές χρειάστηκε να αποκλείσουν την είσοδο του υπουργείου, προκειμένου να δεχτεί να μιλήσει μαζί τους ο υφυπουργός. Και εκεί ακούστηκαν τραγελαφικά πράγματα, αφού ο υφυπουργός ισχυρίστηκε ότι για όσα ειδικά σχολεία δεν έχουν ανοίξει φταίει το... καρτέλ των οδηγών των λεωφορείων που μεταφέρουν τους μαθητές, που πιέζει για τις τιμές! Ισχυρίστηκε μάλιστα ότι δε γνωρίζει ότι υπάρχουν ιδιωτικά ειδικά σχολεία και ότι για τα ιδρύματα στα οποία πληρώνουν οι γονείς δεν έχει αρμοδιότητα το υπουργείο Παιδείας.

Οι διαδηλωτές, μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα Αναπήρων και της Επιτροπής Αγώνα Γονέων και Κηδεμόνων ΑμΕΑ, μαθητές κι εκπαιδευτικοί από τα ειδικά σχολεία διαδήλωσαν για αρκετή ώρα έξω από το υπουργείο απαιτώντας «δημόσια δωρεάν Παιδεία και όχι παροχές στην ολιγαρχία» και καταγγέλλοντας ότι «ΠΑΣΟΚ και ΝΔ γέμισαν εταιρείες Πρόνοια - Παιδεία». Απαίτησαν ακόμα, μαζικές προσλήψεις μόνιμου εκπαιδευτικού, ειδικού επιστημονικού και υποστηρικτικού βοηθητικού προσωπικού, έτσι ώστε να λειτουργήσουν τα ειδικά σχολεία. Καμία πληρωμή των γονιών για την εκπαίδευση των παιδιών τους. Δημοσιοποίηση όλων των ιδιωτικών σχολείων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. Μόνιμη και σταθερή δουλιά για όλους τους εργαζόμενους στην ειδική αγωγή.

ΜΑΘΗΤΕΣ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΡΙΔΑΙΑΣ
Απαιτούν σχολείο που να τους χωράει

Μαζική κινητοποίηση εκατοντάδων μαθητών του Λυκείου Αριδαίας, στην Εδεσσα, όπου έφτασαν με 7 πούλμαν, πραγματοποιήθηκε προχτές το πρωί. Οι μαθητές διαμαρτυρήθηκαν για το οξυμένο κτιριακό πρόβλημα με συλλαλητήριο στο κέντρο της Εδεσσας και πολύωρη συγκέντρωση έξω από τη νομαρχία.

«Στεγαζόμαστε σε ένα σχολείο 486 μαθητές ενώ το κτίριο έχει δυνατότητες για περίπου 250 μαθητές. Η κατάσταση αυτή είναι χρόνια και χειροτερεύει. Και φέτος με την αλλαγή των ΤΕΕ σε ΕΠΑΛ κτλ. τα πράγματα γίνονται χειρότερα. Ολοι οι μαθητές από τα ΤΕΕ έρχονται στο σχολείο μας λόγω της κατάργησης ειδικοτήτων, και δε χωράμε», μας εξήγησε η μαθήτρια Β. Τ., μέλος του 15μελούς του σχολείου. «Η κατάσταση του δικού μας σχολείου αντικατοπτρίζει λίγο - πολύ τη γενικότερη κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα σχολεία της χώρας μας. Αλλά αυτό δε μας εφησυχάζει. Εμείς διεκδικούμε», πρόσθεσε.

Στη συνάντηση που είχε η μαθητική επιτροπή με το νομάρχη Πέλλας δεν προέκυψε καμία λύση του προβλήματος. Οι μαθητές του Ενιαίου Λυκείου Αριδαίας δηλώνουν αποφασισμένοι να συνεχίσουν με όποιες μορφές πάλης θεωρήσουν πρόσφορες, και να φτάσουν το πρόβλημά τους μέχρι τη Βουλή αν δε δοθεί άμεσα λύση, έχοντας και τη συμπαράσταση των καθηγητών τους.

Η υπουργός δεν ήρθε...

Τσάμπα την προηγούμενη μέρα έβαλαν - σύμφωνα με πληροφορίες - τους μαθητές του 54ου Γυμνασίου στα Σεπόλια να καθαρίζουν το σχολείο, εν αναμονή της υπουργού Παιδείας... Η υπουργός, η οποία επρόκειτο να το επισκεφτεί στο πλαίσιο του γιορτασμού της Παγκόσμιας Μέρας της Ειρήνης δεν εμφανίστηκε. Ισως ρόλο σε αυτό έπαιξε και το γεγονός ότι από νωρίς το πρωί είχαν συγκεντρωθεί έξω από την είσοδο του σχολείου γονείς, εκπαιδευτικοί και μέλη της ΚΝΕ για να διαμηνύσουν «Θέλουμε να μάθουμε και να ζήσουμε», να εκφράσουν την απαίτησή τους για «δημόσια δωρεάν Παιδεία για όλους - ΟΧΙ στην Παιδεία εμπόρευμα», να δηλώσουν προς την κυβέρνηση ότι «δεν μπορούν να μιλούν για ειρήνη αυτοί που χρηματοδοτούν και στηρίζουν τις σφαγές παιδιών σε Γιουγκοσλαβία, Ιράκ, Λίβανο»...

ΕΡΕΥΝΑ
Ανάγκη να υπηρετεί το κοινωνικό σύνολο

Τα σοβαρά προβλήματα που υπάρχουν στον τομέα της έρευνας ανέδειξε χτες ο βουλευτής του ΚΚΕ Γ. Χουρμουζιάδης με παρέμβασή του σε σχετική συζήτηση που έγινε στην Επιτροπή Ερευνας και Τεχνολογίας της Βουλής.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ ξεκαθάρισε ότι η έρευνα πρέπει να είναι υπό τη φροντίδα της πολιτείας και τα αποτελέσματά της να αφορούν το κοινωνικό σύνολο.

Οσο για τη σημερινή κατάσταση είπε ότι πρέπει να αναζητηθεί για ποιο λόγο το προϊόν της έρευνας δεν έχει κοινωνικό χαρακτήρα και γιατί υπάρχει αναποτελεσματικότητα της έρευνας. Υπογράμμισε ότι δεν υπάρχει κοινωνική λογοδοσία και ότι ενώ κανονικά υπάρχει έντονη διάκριση ανάμεσα στη βασική και την εφαρμοσμένη έρευνα, εντούτοις αυτές οι δύο έννοιες τείνουν να ταυτιστούν.

Από την πλευρά της η υπουργός Παιδείας, Μ. Γιαννάκου, ισχυρίστηκε ότι οι «ευρωπαϊκοί φορείς» έχουν ευεργετικές συνέπειες και στη χρηματοδότηση της έρευνας και ότι από το Δ΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης πρέπει να ενισχυθεί η έρευνα και στον ιδιωτικό τομέα. Δείχνοντας τον προσανατολισμό και της σημερινής κυβέρνησης είπε ότι η ενίσχυση της έρευνας θα δώσει κίνητρα ελκυστικά που θα έχουν νόημα στην αγορά εργασίας.




Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org