Σελ. /32
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 30 Απρίλη 2025 - αριθ. φύλλου: 14734

80 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΤΙΦΑΣΙΣΤΙΚΗ ΝΙΚΗ ΤΩΝ ΛΑΩΝ
Την Κυριακή στην Καισαριανή η μεγάλη πολιτική συγκέντρωση - συναυλία

Από την ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ, στο Σκοπευτήριο, με ομιλητή τον Δ. Κουτσούμπα


ΣΕΛ.  3
ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ Η ΔΙΚΟΓΡΑΦΙΑ ΓΙΑ ΣΠΙΡΤΖΗ - ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ
Επιβεβαιώνονται οι διαχρονικές ευθύνες κυβερνήσεων - ΕΕ για το έγκλημα στα Τέμπη

ΚΚΕ: Θα είναι πρόκληση από την κυβέρνηση μια fast track διαδικασία, όπως έγινε με τον Τριαντόπουλο


ΣΕΛ.  5

Ολοι αύριο στην απεργία και τις συγκεντρώσεις της Πρωτομαγιάς!

Αθήνα: 10.30 π.μ., Σύνταγμα. Θεσσαλονίκη: 10.30 π.μ., Αγαλμα Βενιζέλου. Απεργιακές συγκεντρώσεις σε δεκάδες ακόμα πόλεις

  • Καμία θυσία για τα κέρδη των ομίλων και για τα γεράκια του πολέμου!
  • Δεμένα στα λιμάνια τα καράβια, νεκρώνουν μεγάλοι χώροι δουλειάς
  • Με πολύμορφη δράση τα συνδικάτα τιμούν αγωνιστικά την Εργατική Πρωτομαγιά

ΣΕΛ.  10   -   12

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
Ιδιες ράγες

Το νομοσχέδιο για τον «νέο ΟΣΕ» και η αποστολή της δικογραφίας στη Βουλή για τους πρώην υπουργούς Σπίρτζη (ΣΥΡΙΖΑ) και Καραμανλή (ΝΔ) ανοίγουν έναν νέο κύκλο στην υπόθεση του εγκλήματος των Τεμπών και επιβεβαιώνουν βασικά ζητήματα που έχει αναδείξει από την πρώτη στιγμή το ΚΚΕ.

Το κυριότερο: Τα στοιχεία για τους δυο υπουργούς - ορισμένα από αυτά παρουσιάζει σήμερα ο «Ριζοσπάστης» - επιβεβαιώνουν ότι ήξεραν για την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου και τους κινδύνους που καραδοκούν. Τους είχαν άλλωστε αναδείξει πολλές φορές με παρεμβάσεις τους οι σιδηροδρομικοί, για να εισπράξουν απαξίωση και απόρριψη των αιτημάτων τους.

Ο λόγος δεν είναι άλλος από το γεγονός ότι όλες διαχρονικά οι κυβερνήσεις αντιμετωπίζουν την ασφάλεια ως κόστος. Με αυτό το κριτήριο γίνεται ή δεν γίνεται ένα έργο, προχωράει γρήγορα ή αργά, τελειώνει ή μένει στη μέση.

Τέτοια παραδείγματα μπορεί να βρει κανείς πολλά στον ΟΣΕ, όπου ο κατακερματισμός του σιδηροδρομικού έργου και ο διαχωρισμός των συρμών από τις ράγες, στο πλαίσιο της στρατηγικής «απελευθέρωσης» της ΕΕ, πρόσθεσαν κι άλλες παγίδες για την ασφάλεια εργαζομένων και επιβατών. Οπως οι ανταγωνισμοί μεγάλων εταιρειών για το ποια θα πάρει κομμάτι από την πίτα των εργολαβιών, η ασυμβατότητα μεταξύ των συστημάτων της μιας και της άλλης κ.ά.

Τα στοιχεία για τους δυο υπουργούς αποδεικνύουν ότι οι ευθύνες αυτής της εγκληματικής πολιτικής είναι διαχρονικές. Την υπηρέτησαν και την υπηρετούν με συνέπεια η σημερινή και όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Αυτό ήταν το στίγμα και της εξεταστικής επιτροπής που συγκροτήθηκε με πρωτοβουλία του ΚΚΕ, η οποία φώτισε σημαντικές πλευρές για το κύριο έγκλημα, δηλαδή τη σύγκρουση των τρένων, τους ενόχους και τις αιτίες.

Συνέχεια και κλιμάκωση της ίδιας πολιτικής είναι το νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση του ΟΣΕ που παρουσίασε προχτές ο πρωθυπουργός. Το σχέδιο κινείται στις ράγες της «απελευθέρωσης» και της ιδιωτικοποίησης, που οδήγησαν στα Τέμπη. Ο «νέος ΟΣΕ» είναι φωτοκόπια από τις Οδηγίες και τις κατευθύνσεις της ΕΕ, που βαρύνεται με σοβαρά εγκλήματα στα σιδηροδρομικά δίκτυα και άλλων κρατών, λόγω έλλειψης μέτρων ασφαλείας.

Και μόνο το γεγονός ότι ο «νέος ΟΣΕ» θα «μεταρρυθμιστεί» στα πρότυπα της ΔΕΗ, πρέπει να κάνει τον λαό να ανατριχιάζει. Η ΔΕΗ κατάφερε να «πρωταγωνιστήσει» - σύμφωνα με την κυβέρνηση - στον τομέα της Ενέργειας πατώντας επί πτωμάτων: Καταργώντας χιλιάδες θέσεις εργασίας και εργολαβοποιώντας άλλες, ανατρέποντας εργασιακές σχέσεις, κλείνοντας πολύτιμες για τον λαό παραγωγικές μονάδες, εγκαταλείποντας τη λιγνιτοπαραγωγή στο πλαίσιο της «πράσινης μετάβασης», παίρνοντας απλόχερη στήριξη από το κράτος για επενδύσεις με λεφτά του λαού, πουλώντας πανάκριβα το ρεύμα στα λαϊκά νοικοκυριά, όπως και οι άλλοι παραγωγοί - πάροχοι, κόβοντας το ρεύμα στα φτωχά νοικοκυριά που δεν έχουν να πληρώσουν.

Αυτά είναι τα υλικά με τα οποία χτίζεται στον καπιταλισμό η ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων, είτε κρατικών, είτε ιδιωτικών, σε βάρος των συμφερόντων των εργαζομένων και του λαού.

Η κυβέρνηση ετοιμάζεται παράλληλα να γράψει ένα ακόμα κεφάλαιο στο σίριαλ της συγκάλυψης, προαναγγέλλοντας διαδικασίες «αλά Τριαντόπουλο» στη διαχείριση της δικογραφίας που έφτασε στη Βουλή. Είναι πρόκληση που δεν θα μείνει αναπάντητη.

Καμιά αυταπάτη δεν πρέπει να έχει ο λαός για το νομοσχέδιο της κυβέρνησης, που οδηγεί στα ίδια και χειρότερα τον σιδηρόδρομο, γιατί στον πυρήνα του βρίσκονται η ανταγωνιστικότητα και το καπιταλιστικό κέρδος. Αυτά φυλάει σαν κόρη οφθαλμού η στρατηγική της ΕΕ και όλων των κυβερνήσεων, κάνοντας ακόμα πιο επιθετική την πολιτική του «κόστους - οφέλους» στις Μεταφορές, στην Υγεία, στην Παιδεία.

Η διέξοδος βρίσκεται εκεί που με την πάλη του δείχνει το εργατικό - λαϊκό κίνημα και το ΚΚΕ, που πρωτοστατεί ενάντια στη συγκάλυψη και για την αποκάλυψη των πραγματικών ενόχων. Βρίσκεται στον αγώνα για να πληρώσουν οι πολιτικά και ποινικά υπεύθυνοι, να έρθουν στο φως οι αιτίες της σύγκρουσης. Να ξηλωθούν οι ράγες του κέρδους που οδηγούν σε νέα «Τέμπη» στον σιδηρόδρομο και παντού!


14 ΜΑΗ - ΦΟΙΤΗΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ
Να δυναμώσει ο δρόμος της αμφισβήτησης, της σύγκρουσης, της αγωνιστικής διεκδίκησης!

Δυο βδομάδες πριν τις εκλογές, συνδικαλιστές φοιτητές καλούν σε μαζική συμμετοχή στις κάλπες και σε ψήφο για «Πανσπουδαστική» πρώτη δύναμη ξανά!


ΣΕΛ.  17

Ο «Ριζοσπάστης»

Λόγω της Πρωτομαγιάς ο «Ριζοσπάστης», όπως και όλες οι άλλες εφημερίδες, δεν θα κυκλοφορήσει αύριο 1η Μάη. Θα κυκλοφορήσει ξανά την Παρασκευή, με πλούσιο ρεπορτάζ από τις πρωτομαγιάτικες απεργιακές συγκεντρώσεις των συνδικάτων.



ΝΑΤΟΪΚΟΣ ΚΟΜΒΟΣ Η ΕΛΛΑΔΑ
Αναβαθμίζεται και η Καβάλα στα σχέδια εμπλοκής

ΣΕΛ.  4
ΙΝΔΙΑ - ΠΑΚΙΣΤΑΝ
Κλιμακώνεται η στρατιωτική ένταση

ΣΕΛ.  26
ΔΗΜΟΣΙΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ - ΔΟΜΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
Η υποστελέχωση φέρνει αύξηση της επαγγελματικής νοσηρότητας

ΣΕΛ.  19
ΜΑΘΗΤΙΚΑ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΗΣ ΚΝΕ
Πάνω από 100 εκδηλώσεις σε όλη τη χώρα

ΣΕΛ.  16

Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ